یکی از اعضای سابق یگان عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا که کتابی را در تشریح نقش خود در ماموریت نظامی ترور اسامه بن لادن، سرکرده القاعده، نوشته است، باید حدود هفت میلیون دلار به دولت بپردازد تا از پیگرد قضایی رهایی یابد.

به گزارش مشرق، مت بیسونت، با نام مستعار مارک اوِن یکی از اعضای سابق یگان عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا است که کتاب «روز سخت» (No Easy Day)  را در تشریح  نقش خود در ماموریت نظامی ترور اسامه بن لادن، سرکرده القاعده، نوشته است.
 
پرس‌تی‌وی به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد، بیسونت باید به دولت آمریکا بیش از 6/6 میلیون دلار بپردازد چرا که گفته می‌شود وی پیش از انتشار این کتاب در سال 2012 از وزارت دفاع آمریکا مجوز لازم برای انتشار آن را نگرفته است.
 
دولت آمریکا اعلام کرد بیسونت پیش از انتشار این کتاب، محتوای آن را با هیچ یک از مقامات وزارت دفاع و دیگر سازمان‌های مرتبط، هماهنگ نکرده بوده است. بیسونت در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاهی در ایالت ویرجینیا،  موافقت کرد جریمه همه عواید حاصل از فروش کتاب، مجوز ساخت فیلم و مصاحبه‌هایی را که انجام داده است، بپردازد تا به بیش از دو سال تحقیقات کیفری در ارتباط با این پرونده پایان دهد.

 جریمه ۷میلیون‌دلاری برای نویسنده کتاب ترور بن لادن
براساس حکم دادگاه، بیسونت باید در این چهار سال بیشتر عواید حاصل از فروش کتاب را به دولت واگذار کند و تمامی سودهای حاصل از فروش کتاب یا حق پخش تلویزیونی آن را به دولت بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس