کد خبر 620540
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: ناتو باید تعطیل شود و کشورهای عضو آن به وطن خودشان بازگردند.

 به گزارش مشرق، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا که از سیاسیون مخالف جنگ در این کشور است، خواستار تعطیلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و بازگشت اعضای آن به کشورهایشان شد.

به نوشته روزنامه تلگراف، بعد از این اظهارات کوربین، سران دفاعی بریتانیا روز جمعه هشدار دادند سخنان وی تضعیف‌کننده «تمدن غربی» است.

تلگراف به فیلمی دست یافت که در آن کوربین می‌گوید همکاری نظامی ناتو، موتوری برای انتقال نفت به شرکت‌های نفتی است.

کوربین روز پنج‌شنبه در پاسخ به تهاجم احتمالی روسیه، از هرگونه حمایت یا عدم حمایت از ناتو سرباز زد و این برخورد وی با انتقاداتی روبرو شد. پیش از این هم در سال 2014 کوربین گفته بود، ناتو می‌بایست در سال 1990 تعطیل می‌شد.

کوربین همچنین درباره موافقت برای کمک به کشورها همپیمان ناتو گفته است «من دوست ندارم به جنگ برویم. آنچه من می‌خواهم انجام دهم، به دست آوردن جهانی است که در آن نیازی به رفتن به جنگ نیست،‌ جایی که نیازی به آن نیست. این، عملی است».

فرماندهان ارتش بریتانیا اظهارات وی را بشدت مخرب نامیده و ضمن تعمیم نظر خود به نظر «مردم»، مدعی شدند که دیدگاه کوربین در نظر عموم مردم، انزجار‌آور است.

«آندرس فو راسموسن» دبیر کلا سابق ناتو ضمن اعتراض به سخنان کوربین گفت نظرات وی، پوتین را تحریک به اقدامات تهاجمی می‌کند و ادامه داد، دیدگاه کوربین مانند دیدگاه «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس