کد خبر 618800
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

کشورهای همسایه لیبی از وضعیت آماده باش فوق‌العاده در طول مرزهایشان با لیبی جهت جلوگیری از ورود اعضای داعش به کشورهایشان خبر دادند، داعشی که آخرین نفس‌های خود را در سرت لیبی می‌کشد.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت الوطن العربی، منابع خبری گزارش دادند که بیشتر اعضای داعش از طریق مرزهای لیبی به سمت الجزایر و نیجر رفته‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان لیبی گزارش داد که کشورهای هم مرز با لیبی در چهارچوب تلاش‌ها جهت جلوگیری از بازگشت نیروهای خارجی داعش به کشورهایشان در مناطق دیگری از آفریقا، در طول مرزها با لیبی وضعیت آماده باش فوق‌العاده را اعلام کرده‌اند.

این روزنامه گزارش داد که مساحت‌های گسترده‌ای از صحرا چه بسا پناهگاهی برای این نیروها باشد. یکی از مسئولان غربی که ناظر عملیات نظامی در سرت است در مصاحبه خود با این روزنامه گفت: صدها تروریست ظرف هفته‌های گذشته و پیش از آنکه سرت محاصره شود از این منطقه به سمت جنوب فرار کرده‌اند.

وی افزود: نیمی از نیروهای داعش در سرت از نیروهای خارجی هستند.

این عقب نشینی‌های داعش پس از آن صورت گرفته است که با پیشروی‌های نیروهای "البنیان المرصوص" داعش بیشتر پایگاه‌های خود را در سرت از دست داده است و نیروهای البنیان المرصوص در آستانه اعلام خالی بودن سرت از اعضای داعش هستند.

از سوی دیگر، دولت دانمارک ابزارهای لجستیکی ضروری را برای انتقال سلاح‌های شیمیایی از لیبی پیشنهاد داد تا این سلاح‌ها به جای آنکه به دست تروریست‌ها بیفتد در کشوری دیگر منهدم شود.

براساس، این پیشنهاد دولت دانمارک، کشورهای دیگر از جمله فنلاند در عملیات انهدام سلاح‌های شیمیایی لیبی مشارکت خواهند داشت و این اقدام در چهارچوب عملیاتی با هماهنگی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی صورت می‌گیرد.

کریستین ینسن، وزیر خارجه دانمارک در بیانیه‌ای عنوان داشت که کشورش بار دیگر تاکید می‌کند که به مسئولیت‌های بین‌المللی خود از طریق مشارکتی کاملاً ملموس در راستای جلوگیری از گسترش سلاح‌های شیمیایی در جهان عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر، ارتش ملی لیبی اعلام کرد که با جنگنده‌های خود به شدت مواضع داعش در منطقه القوارشه در غرب بنغازی را هدف قرار داده است.

ارتش لیبی همچنین با توپخانه، تانک و موشک‌های گراد محور غربی قنفوده در شمال غرب بنغازی را با حمایت نیرو هوایی لیبی هدف قرار داد.

در همین حال منابع نظامی اعلام کردند که خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی پیشتر دیداری با فرماندهان محورهای مختلف داشت تا از آخرین تحولات محورهای درگیری در بنغازی مطلع شود و وی از آنها خواست تا در دو محور القوارشه و قنفوده در غرب بنغازی پیشروی‌هایی را رقم بزنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس