کارشناس شورای روابط خارجی اروپا با اشاره به کاهش محبوبیت دولت روحانی پس از برجام گفت آنها باید به مردم بگویند ما به کار بیشتری نیاز داریم و بدین ترتیب زمان بخرند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت: سرخوردگی و ناامیدی از تحقق نیافتن وعده‌های داده‌شده درباره ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش دستمزدها به دنبال اجرای توافق هسته‌ای افزایش یافته و این امر، حمایت از حسن روحانی را در سراسر ایران کاهش داده است.
 
لادن نصیری در بلومبرگ می‌نویسد: «مرتضی» جوان 35 ساله ایرانی که خواست نام فامیلش فاش نشود، گفت: «روحانی به وعده‌هایش عمل نکرده است. وی وعده اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف را داده بود اما از زمان توافق هسته‌ای تغییری در زندگی‌ام احساس نمی‌کنم. من برای اولین بار به روحانی رای دادم اما در دوره بعدی این کار را نخواهم کرد.»
 
این جوان می‌گوید: درآمدش کفاف هزینه‌های خانواده چهارنفری آنها را نمی‌دهد و توضیح می‌دهد که به چه دلیل در انتخابات سال 2013 از روحانی حمایت کرده است و در انتخابات مه 2017 (اردیبهشت 96) رای خود را تغییر خواهد داد.
 
بلومبرگ نوشت: ناامیدی از تحقق نیافتن وعده‌های دولت درباره ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش دستمزدها با اجرایی شدن توافق هسته‌ای، افزایش یافته و این مشکلی برای روحانی است که خود را برای رقابت دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش آماده می‌کند.
 
نظرسنجی منتشره در ژوئیه (خرداد-تیر) نشان می‌دهد 74 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز نظرسنجی ‌IranPoll مستقر در تورنتو که به سفارش مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشگاه مریلند انجام شده است، معتقدند که وضعیت زندگی آنها ارتقا نیافته است.
 
براساس این گزارش، تقریبا دو سوم از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که روحانی در کاهش بیکاری «تا اندازه‌ای یا بسیار ناموفق» بوده است. در حالی که 61 درصد دیدگاه‌های «بسیار مثبتی» درباره رئیس‌جمهوری پس از امضای توافق هسته‌ای داشتند، این تعداد اکنون به 38 درصد کاهش یافته است.
 
این نتایج گویای آن است که روحانی ممکن است در صورتی که رقبای وی نامزد محبوبی را معرفی کنند، در انتخابات آتی آسیب‌پذیر باشد.
 
بلومبرگ به نقل از «الی گرانمایه» کارشناس شورای روابط خارجی اروپا در لندن نوشت: «دولت روحانی فعلا تلاش می‌کند زمان بخرد. انتظاراتی که ابتدا به منظور جلب حمایت از توافق هسته‌ای افزایش یافته بود کاهش یافته است. آنها باید بگویند ما پیشرفت داشتیم و محیط مثبت‌تری را برای اقتصاد ایجاد کردیم اما به کار بیشتری در این زمینه نیاز هست و ممکن است این روند کمتر از حد انتظار اولیه باشد.»
 
این خبرگزاری با اشاره به موضوع فیش‌های نجومی برخی مدیران دولتی نوشت: رهبر عالی ایران فیش‌های حقوقی با درآمد بالا را به شدت مورد انتقاد قرار داد. انتشار این فیش‌ها نشان داد در حالی که مدیران برخی از نهادهای مالی دولتی بیش از ده‌ها هزار دلار در ماه عایدی دارند، افرادی با درآمد متوسط فقط 650 دلار درآمد دارند که 632 دلار از آن را هزینه می‌کنند.
 
نظرسنجی موسسه ‌IranPoll همچنین نشان داد که «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس که نقش کلیدی در مداخله نظامی ایران در سوریه و عراق دارد، به طور کلی از نظر مساعد بالای 70 درصد برخوردار است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    والله مشغله مردم الان فقط اقتصادی است یعنی 20روز ماه پول دارند بقیه اش رو قرض و بخور و نمیر.... 4سال فرصت کمی برای اثبات ناتوانی یه مجموعه نیست تورم 40درصده بیکاری هر روز رو به افزایشه شکاف طبقاتی در این 4سال بیشتر شده خدایا مارو نجات بده از این سیاسی بازیها
  • ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    چه رئیس جمهور روحانی در راس قوه مجریه بماند وچه شخصی دیگر فرق نمیکند باید از هر گونه وعده وعید امریکا در سرخرمن بر حذر شوند، برجام شفافیت خباثت امریکایی وغربی را اشکار ساخت ،غربیها در راس انها امریکا در لابی صهیونیسم بین الملل اسیر میباشند نه سران اروپا ونه دولت مردان وکنگره امریکا از استقلال کافی دربرابر لابی صهیونیسم برخوردار نیستند در برجام شاهد بودیم که به اصطلاح شش قدرت جهانی بعداز هر دوره مذاکره با تیم ایرانی قبل از ورود به کشور متبوع خود برای عرض ادب و جلب نظر رژیم منحوس صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر وپس از اطلاع رسانی به سران رژیم کودک کش صهیونیستی و تکریم ایشان به کشور متبوع خود مراجعه میکردنند تقریبا بجز روسیه وچین مابقی وامدار رژ یم کودک کش صهیونیستی میباشند ، جدای از لابی قدرتمند صهیونیست در حکومت های کشور های غربی شیطان بزرگ امریکای جنایتکار پایبند برجام وتعهدهای ایشان در وفای بعهد وپایبندی به اصول به برجام تا امروز کارنامه خوبی ارائه نداده ونخواهند داد این مهم را تا حال حاضر بارها وبارها از زبان دولتمردان غربی شاهد بودیم در واقع برجام کلاهی گشاد ی بود که برسر ایرانیان رفت فقط بخاطر عبور گاه وبیگاه از خط قرمز های نظام جمهوری اسلامی ،حاصل دوازده سال مذاکره ،حتی تا زمان حال ،حاضر به پس دادن اموال ،پولهای بلوکه شده،وسود پولهای بلوکه شده که جزء ثروت ملی این نظام مقدس میباشد نشده اند،اما باز با مدیریت انقلابی وصحیح قادر خواهیم بود با اتکا به همین جوانان راه پیشرفت را باز کنیم وبا اتکا به خداوند بدون ایراد به نحوه عملکردی مدیران قبل ،وبا اجرای کامل وکارشناسی شده اقتصاد مقاومتی واقتصاد بدون وابستگی به نفت وپیگیری مطالبات هسته ای و شکایات به دادگاههای بین المللی برای پس گرفتن اموال بلوکه شده ملت بزرگ ایران اقدام نمائیم البته فقط وفقط با روحیه ولایت پذیری،رئیس جمهوری بدرد ایران میخورد که در دام غرب نیفتد وامدار خون شهدا ایثارگران قشر وطبقه ضعیف جامعه بوده از تشر دشمن واهمه به دل خود راه ندهد ,ارمانهای انقلاب دغدغه شبانه روزی ومطیع امر ولایت بوده ،امنیت ،معیشیت ، مسکن ،مبارزه با فساد لجام گسیخته در دستگاهها اعم از دولتی وخصوصی ،مبارزه بی امان با هجمه ی فرهنگ غرب ،مبارزه باپولشویی ،با شروع مقام ریاست جمهوری اطلاع دقیق و نانومتری از اموال خود به مردم وباپایان مقام ریاست جمهوریش دوبار در مورد اموالش اطلاع رسانی داشته باشد ، از هر گونه لابی گری و حزب گرایی مصون باشد ،قاطعانه جلو اختلاس و حیف ومیل بیت المال را بگیرد ،مردمی ودر کنار مردم باشد،تمام هدفش پیشرفت کشور ومردم سرزمینش باشد ، پرهیز از هر گونه شعار زدگی، رونق اقتصادی ، پرداخت به انجام مطالبات مردم، در همه بخشها وضمینه ها،روحیه استکبار ستیزی، بعد از هر شکست اعتراف صریح به ملت بزرگ ایران ، وشروعی کارشناسانه با کمک اندیشمندان ومردم ، احیاء جهاد سازندگی ، وجهت اهداف بلند مدت نظام قدرتمند جمهوری اسلامی اتکا صدرصدی به خود کفایی صفر تاصددرصدی دفایی کشور ، احداث نیروگاهای اب شیرین در جهت تصفیه اب خلیج فارس به داخل کشور ،وشروع احداث کانال خلیج فارس به دریایی خزر وهزاران طرحی که میتواند ایران را در قله علمی اقتصادی ورفاهی وفرهنگی جهان قرار دهد. البته ایجاد ارتش بیست میلیونی ارمانی حضرت امام خمینی.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    سوال مهم اینه که چرا یک شرکت کانادایی باید بتونه در ایران نظر سنجی "میدانی" بکنه و دفتر در ایران داشته باشه. این موسسه های نظر سنجی برای مهندسی افکار عمومی ایران از خارج ایران بسیار موثر هستند. کی مجلس اقدام می کنه؟ وقتی که کار از کار گذشته باشه یا یک چیزی شبیه فتنه سبز اتفاق بیفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس