علی رستمی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس مطالعه کتاب‌های «کردستان» و «ت‍اری‍خ‌ س‍ی‍اس‍ی‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ پ‍اوه‌ و اورامانات» را پیشنهاد داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی رستمی، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس درباره پیشنهاد مطالعه گفت: توصیه من به مخاطبان کتاب در روز‌های تعطیل پایان هفته، مطالعه کتاب‌های «ت‍اری‍خ‌ س‍ی‍اس‍ی‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ پ‍اوه‌ و اورام‍ان‍ات‌ در ب‍ی‍س‍ت‌ س‍ال‍ه‌ اخ‍ی‍ر (1348 - 1368 ه‌.ش‌)» نوشته بهرام ولد‌بیگی و «کردستان» نوشته شهید چمران است.
 
وی درباره این آثار و اهمیت مطالعه آن‌ها توضیح داد: خاطرات دکتر چمران از پاوه در کتاب «کردستان» بسیار خواندنی است. این کتاب به مرور وقایع مرداد 1358 که این شهر در محاصره گروه‌های دموکرات و ضد انقلاب بود، می‌پردازد. کتاب «تاریخ سیاسی اجتماعی پاوه و اورام‍ان‍ات‌» نیز ضمن مرور تاریخ، فرهنگ و میراث گذشته شهر پاوه، نگاهی ویژه بر این شهر در دوران پس از انقلاب اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس دارد.
 
رستمی ادامه داد: از آن‌جایی که آخر هر هفته رویداد‌های دفاع مقدس را در هفته آینده مرور می‌کنم، مطالعه کتاب 35 جلدی «روزشمار جنگ تحمیلی» نوشته محمد درودیان را هم برای نویسندگان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس مفید می‌دانم.
 
نویسنده کتاب «میهمانی آخر» گفت: آخرین بار، هفته گذشته وقایع مرداد‌ را از این آثار مرور کردم. با این‌که خودم در عملیات ثار‌الله که در قصر شیرین رخ داد حضور داشتم اما مرور این عملیات از این مجموعه برایم خالی از فایده نبود.
 
وی افزود: این مجموعه قرار است در 65 جلد منتشر شود اما تاکنون فقط 35 جلد که آخرین آن به عملیات والفجر 10 می‌پردازد، از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

علی رستمی، نویسنده قدردانی شده در گروه گردآوری اشعار دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس است. کتاب تقدیر شده وی، «یوسف‌نامه» نام داشت که شامل بیش از 300 قطعه شعر از شاعران مشهور کشور درباره شهیدان گمنام و مفقودالاثر است. کتاب «میهمانی آخر» او درباره شهید کسایی‌ و به سفارش جهاد سازندگی آذربایجان شرقی نوشته شد که سال 1392 از انتشارات «آل احمد» به چاپ رسید. / ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس