قریب به 100 روز تا انتخابات سراسری آمریکا در ماه نوامبر باقی مانده و دو نامزد نهایی در شیب رقابت سنگین با یکدیگر قرار گرفته‌اند. قطعا، این انتخابات آبستن حقایقی است که دانستن آنها بسیار جالب می‌نماید.

گروه جهان مشرق- 100 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است. انتخاباتی که مردم آمریکا را بر سر دو راهی بزرگی قرار داده است. به زعم تحلیلگران و عقلای آمریکا و دیگر کشورها، در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده که دو نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری تا بدین حد برای مردم این کشور منفور باشند. به اعتقاد این افراد، اکنون مردم آمریکا گزینه انتخاب بین بد و بد - یک سیاستمدار تماما فاسد و یک مولتی میلیاردر دیوانه و جنگ‌طلب- را در پیش رو دارند و گزینه بهتری هم موجود نیست. روزنامه گاردین، در گزارش جذاب خود به 100 حقیقت موجود در  100 روزه مانده به انتخابات سراسری را ارائه داده است.
 
 100 حقیقت موجود در 100 روزه‌ی مانده تا انتخابات سراسری آمریکا
 
 
روزنامه گاردین در گزارش جدید خود با عنوان « 100 حقیقت در 100 روز تا انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا» نوشت: کمتر از 100 روز پیش، باراک اوباما به راحتی در دور میز شام خود در کاخ سفید، خطاب به همراهان و همکارانش در مورد ترامپ جک می‌گفت و همراه با هم به ریشِ حزب جمهوریخواه بابت این کاندیدای عجیب و غریب می‌خندیدند و عمر حزب رقیب را تمام‌شده حساب می‌کردند. حالا 100 روز تا روزی به نام 8 نوامبر مانده که هیلاری کلینتون آن را «روز تسویه‌ حساب» نام نهاد. 100 روز که دیگر خبری از خنده‌های اعضای هر دو حزب در آن نیست. خیزش و ظهور دانلد ترامپ بر عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یم چالش بزرگ در صف آحاد مردم این کشور ایجاد کرد و به عبارتی همه را شگفت‌زده کرد. پدیده موسوم به «ترامپیسم» چنان بر مولفه‌های زنده روابط بین‌الملل و سیاست آمریکا سایه افکنده، که بحران‌هایی چون تروریسم مدرن، ویروس زیکا، و رویداد «برگزیت» در نزد آن رنگ باخته است. خدا را چه دیدید؟ شاید در بامداد پاییزی 9 نوامبر (فردای انتخابات) چشمانتان را بازکردید و در کمال شگفتی دیدید که پرده‌های طلایی اتاق کار رییس جمهور در کاخ سفید، میزبان و سایه‌بان دانلد ترامپ شده است. قوانین استاندارد و نرمال به ما می‌گویند که ترامپ رییس‌جمهور نخواهد شد اما انتخابات 2016 اصلا انتخابات عادی نیست. در اینجا 100 دلیل به شکل شماره مشابه، برای آن به شما ارائه می‌دهیم:
 
1. اولین بار است که یک زن نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات می‌شود.
 
2. دومین مرتبه است که هیلاری کلینتون به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رقابت می‌پردازد.
 
3. سومین مرتبه است که دانلد ترامپ بر رقابت‌های انتخاباتی هزینه می‌کند (دو مرتبه قبل برای بیل و هیلاری کلینتون بود).
 
4. چهارمین مرتبه است که دانلد ترامپ خود را در آستانه ورشکستگی (در صورت عدم توفیق در انتخابات) قرار داده است.
 
5. مواد غذایی حاضر در دستور غذای گوآکاموله‌ای یکشنبه‌های جب بوش 5 عدد هستند: آوکادو، گشنیز، پیاز، هالاپینیو، و سیر. این روزها، جبِ شکست‌خورده از ترامپ، مشغول ارائه این غذای حاصل از این 5 ماده غذایی به نام «گوآکابوله» به قیمت 75 دلار در فروشگاه اینترنتی خود است.
 
6. تعداد آهنگ‌های آلبوم برنی سندرز در سال 1987 شش عدد بود. او، یک بار در قامت یک خواننده ظاهر شده و خودش این کار را اصلا نمی‌پسندد و از آن پشیمان است؛ بطوریکه چند بار گفته که آن آلبومش بدترین آلبوم موسیقی تاریخ است.
 
7. «کارلی فیورینا» رقیب سابق جمهوریخواه ترامپ، 7 روز نامزد پست قائم مقام رییس جمهور بوده است.
 
8. روز مقرر برای انتخابات سراسری 8 نوامبر است.
 
9. تعداد ایمیل‌های رد و بدل شده بین هیلاری کلینتون و «هما عابدین» -دستیارش- برای توضیح در مورد چگونگی استفاده از ماشین تایپ در طی پرونده مشکوک ایمیل‌ها، 9 ایمیل بود.
 
10. دانلد ترامپ، 10 نوه بیشتر از هیلاری کلینتون دارد.
 
11. سن «کارلا اوریتز» که یک دختر مهاجر گواتمالایی حاضر در گردهمایی ملی دموکرات‌ها بود، 11 سال است. وی، از کلینتون خواست که والدین‌اش که دیپورت شده و در حال حاضر در کمپ مهاجرین نگه‌داری می‌شوند را نجات دهد.
 
12. عدد 12 هم تعداد مناظرات برگزار شده بین جمهوریخواهان است و هم روزی است که برنی سندرز در ماه جولای رسما هیلاری کلینتون را حمایت کرد. 
 
13. تعداد ایالاتی که در روز سه‌شنبه بزرگ مورخ یکم مارس میزبان رای‌گیری پس از مناظره بودند، 13 عدد بود.
 
14. برنامه مالیاتی «بن کارسون» رقیب سابق ترامپ، نرخ ثابت 14.6 را در خود داشت.
 
15. طبق آمار اعلام شده در اول جولای، هیلاری کلینتون و ستادش  15 برابر ترامپ و ستادش هزینه تبلیغات تلویزیونی و رادیویی کردند ((45 میلیون دلار به 3 میلیون دلار).
 
 16. تعداد رقبای ترامپ که توسط وی از دور حذف شدند، 16 نفر بود.
 
17. «اسکات بایو» بازیگر حامی ترامپ، در یک تبلیغ 17 اپیزودی به نفع ترامپ ایفای نقش کرده است.
 
18. بن کارسون 18 روز تا قبل از اعلام کناره‌گیری از رقابت صبر کرد.
 
19. در 19 مارس 2000، در انیمیشن «خانواده سیمپسون» کاراکتری به نام «لیزا سیمپسون» به عنوان رییس جمهور آمریکا به رییس جمهور قبلی به نام پرزیدنت ترامپ که چیزی جز کسری بودجه به عنوان میراث به جا نگذاشت اشاره می‌کند. (فیلم و گزارش مربوطه را در اینجا ببینید).
 
100 حقیقت موجود در 100 روزه‌ی مانده تا انتخابات سراسری آمریکا 
 
20. بیست میلیون نفر از مردم آمریکا پس از محکومیت شدید برنامه مراقبت سلامت «اوباماکر» از سوی ترامپ، نسبت به این برنامه واکنش نشان دادند.
 
21. «کارلی فیورینا» رقیب سابق ترامپ به عنوان مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات «هیولت-پاکارد» از سوی هیئت مدیره این شرکت، مبلغ 21 میلیون دلار به عنوان پاداش دریافت کرد.
 
22. دانلد ترامپ وقتی 22 ساله بود به دلیل تشخیص پزشکی مبنی بر عدم صلاحیت، نتوانست در جنگ ویتنام شرکت کند. بعدها، وی آن مشکل را اعلام کرد: انحراف استخوان‌های پاهایش.
 
23. ترامپ در سال 2007 در بیست و سومین دور مسابقات کشتی کج شرکت کرد و رییس برگزاری مسابقات را به شکل نمادین و سنتی به زمین کوبید و سپس سرش را تراشید. 23 همچنین میزان دقایقی است که تد کروز اصلی‌ترین رقیب سابق ترامپ، در گردهمایی ملی سخنرانی کرد. سخنرانی‌ که در آن از همه خواست که به جای ترامپ به وجدانشان رای بدهند. حرکتی که به شدت از سوی سران حزب جمهوریخواه تقبیح شد.
 
24. «مالک اوباما» برادر ناتنی اوباما که در کنیا زندگی می‌کند اما شهروندی آمریکایی دارد، در روز 24 جولای اعلام کرد که از دانلد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند. چرا که حرف او حرف است و شعار «دوباره امریکا را عزت بدهیم» بسیار عزت‌بخش.
 
از هم‌نامی گربه هیلاری با داعش تا رای برادر اوباما به ترامپ 
 
25. دانلد ترامپ در مناظره میامی 25 مرتبه از واژه «deal» استفاده کرد.
 
26. ایالات پنجگانه شامل کانکتیکات، دلاوِیر، مریلند، پنسیلوانیا، و رود آیلند در روز 26 آوریل مناظره انتخاباتی خود در مرحله درون حزبی را برگزار کردند.
 
27. میانگین اعانات دریافتی سندرز از حامیانش در طی مبارزه انتخاباتی با کلینتون، 27 میلیون دلار بود.
 
28. سازمان ناتو که به شدت از سوی دانلد ترامپ مورد نقد قرار گرفته است، 28 عضو دارد.
 
29. ایالت «خاکستری» فلوریدا که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در انتخاب رییس جمهور آینده دارد، دارای 29 رای الکتورال است.
 
30. یکی از نوشیدنی‌های تولیدی ترامپ 30 دلار قیمت دارد که اکنون دیگر تولید نمی‌شود.
 
31. رای‌دهندگان غیر سفیدپوست آمریکایی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، 31 درصد از کل این جمعیت را تشکیل می‌دهند.
 
32. تد کروز رقیب سابق ترامپ، موفق شد که در یک چهارم اول سال 2016، 32 میلیون دلار اعانه جمع‌آوری کند.
 
33. هیلاری کلینتون 33 هزار ایمیل از سرور شخصی خود پاک کرد و هرگز به دست پلیس FBI نرسید.
 
34. هیلاری کلینتون موفق شد که در مقابل 23 کاپ موفقیت برای سندرز، 34 کاپ موفقیت در دور مقدماتی انتخابات کسب کند.
 
35. طبق قانون اساسی آمریکا، حداقل سن شخص برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باید 35 سال باشد.
 
36. «ریک پِری» رقیب سابق ترامپ و فرماندار سابق تگزاس معتقد است که ترامپ در انتخابات سراسری در 36 ایالت پیروز خواهد شد.
 
37.  ستاد هیلاری کلینتون موفق به جمع‌آوری 37 هزار میلیون دلار تا ماه ژوئن شده است.
 
38. هیلاری کلینتون در مقابل برنی سندرز در مناظره نیوهمشایر با کسب 38 درصد از آراء عرصه را باخت.
 
39. بیل و هیلاری کلینتون تابحال 39 بار برای بانکهای بزرگ چون گلدمن ساکس و یو بی اس، سخنرانی کرده‌اند.
 
40. در گردهمایی ملی جمهوریخواهان، 40 رای حد نصابی بود که موجب شد که دیگر رقبای ترامپ نتوانند رسما اعلام کاندیداتوری نمایند.
 
41. دانلد ترامپ موفق به پیروزی در 41 رقابت در دوران رقابت‌های درون‌حزبی شد.
 
42. اگر هیلاری کلینتون موفق به پیروزی در انتخابات شود، بیل کلینتون که چهل و دومین رییس جمهور تاریخ آمریکاست، پس از «گراور کلولند» اولین رییس جمهور تاریخ آمریکا خواهد بود که پس بازنشستگی از ریاست جمهوری دوباره برای زندگی به کاخ سفید بازمی‌گردد. و اولین کسی است که به عنوان یک رییس جمهور سابق همسر یک رییس جمهور فعلی است.
 
43. غیبت «جورج دابلیو بوش»  به عنوان چهل و سومین رییس جمهور تاریخ آمریکا در گردهمایی ملی جمهوریخواهان در 4 دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. در این گردهمایی، هیچکدام از افراد سرشناس خانواده بوش به دلیل اختلاف شدید با ترامپ حضور نداشتند.
 
44. وقتی تد کروز در سال 2015 برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام حضور کرد، 44 سال داشت.
 
45. رییس جمهور بعدی آمریکا، چهل و پنجمین رییس جمهور این کشور خواهد بود.
 
46. «مایک هوکابی» جمهوریخواه بشدت ایران‌ستیز و رقیب سابق ترامپ، 46 فصل را به کتاب جدید خود در مورد مذهب اوانجلیست اختصاص داد.
 
47. در جریان رقابت «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه با «باراک اوباما» در سال 2012 که جنجال بسیاری هم در بر داشت، 47 درصد از رای‌دهندگان به اوباما رای دادند.
 
48. برنی سندرز در دوران رقابت‌های درون‌حزبی موفق به جذب 48 وکیل نامتعهد انتخاباتی شد.
 
49. «مارتین اومایلی» رقیب سابق هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون‌حزبی، در فیلم «پلکان 49» ساخته «جان تراولتا»ی معروف بازی کرده است.
 
 50. دانلد ترامپ اعلام کرده که 50 میلیون دلاری که برای ستادش خرج کرده و طبق قانون هواداران و حامیان و حزب باید آن را بعدا به او پس بدهند اما او این مبلغ را به آنها بخشید.
 
 51. هیلاری در کلینتون سه بار به تماشای نمایش جدید سالن تئاتر «همیلتون» رفته است. نمایشی که در آن به این اشاره می‌شود که 51 مورد از 85 مقاله فدرالیستی که در سالهای 1778 و 1788 برای دفاع از قانون اساسی آمریکا نوشته شد را «الکساندر همیلتون» نوشته است.
 
 52. «بن کارسون» رقیب سابق ترامپ پس از مناظره و نظرسنجی «نیوهمشایر» فقط موفق به کسب 52 رای در مقابل یکهزار و 795 رای ترامپ شد.
 
53. بیشترین موفقیت هیلاری کلینتون در مقابل ترامپ در نظرسنجی‌ها، مربوط به نظرسنجی «ریل کلیر پالیتیکس» است که 53 درصد از مجموع آراء را کسب نمود.
 
54. سناتور «لینکُلن چف» فرماندار ایالت بسیار کوچک «رود آیلند» به عنوان ضعیف‌ترین نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها، در همان ابتدا پیش از اولین مناظره کناره‌گیری کرد و فقط 54 هزار دلار اعانه برای ستادش جمع‌آوری کرد.
 
55. ایالت کالیفرنیا به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، دارای سهم 55 رای الکتورال در انتخابات سراسری است.
 
56. «جب بوش» توانست در انتخابات فرمانداری سال 2002، 56 درصد از آراء را بدست آورد.
 
57. تعداد حوزه‌های قضایی که پس از مناظرات حزب دموکرات رای ارائه می‌دادند، 57 مورد بود: 50 ایالت + واشنگتن دی سی + 5 منطقه ایالتی + نمایندگی آمریکا در خارج از کشور.
 
58. «تیم کین» فرماندار ویرجینیا و قائم مقام هیلاری کلینتون 58 سال سن دارد، بر زبان اسپانیایی تسلط کامل دارد و به عنوان یک انتخاب مطمئن شناخته می‌شود.
 
59. هیلاری کلینتون در سال 1959 در دوران جوانی همراه با گربه خانگی خود به نام Isis (ایزیس در زبان مصری) عکس انداخت. نکته جالب اینکه نام آن گربه مشابه نام گروه تروریستی داعش (ISIS) است.
 
60. وقتی بحث بر سر پیچش و مدل عجیب موی سر دانلد ترامپ بالا گرفت، بسیاری از رسانه‌های با این اتهام که او 2 میلیارد دلار خرج کرده که این مو را بکارد بازی جدیدی را براه انداختند. ترامپ، با حاضر شدن در چند برنامه تلویزیونی و نشان دادن سرش مدعی شد که این‌ها بازی رسانه‌ای است. در این میان، یک موسسه به نام «گاکر» مدعی شد که او 60 هزار دلار خرج موی سرش کرده است.
 
 100 حقیقت موجود در 100 روزه‌ی مانده تا انتخابات سراسری آمریکا
 
61. «مارتین اومالی» رقیب سابق هیلاری کلینتون، شصت و یکمین فرماندار مریلند بود. وقتی وی موفق به کسب فقط یک درصد از آرای وکلای متعهد پس از مناظره آیووا شد، رسما از انتخابات برکناری کرد.
 
62. هیلاری کلینتون در سخنرانی خود در سن دیه‌گوی کالیفرنیا در ماه ژوئن در مورد سیاست خارجی، 62 بار از ترامپ اسم برد.
 
63. «گری جانسون» فرماندار نیوجرسی و نامزد نهایی حزب لیبرال در انتخابات ریاست جمهوری، 63 سال سن دارد.
 
64. سناتور «مارکو روبیو» رقیب سابق ترامپ در اولین دوره انتخابات سنا که پیروز شد، موفق به کسب 64 درصد از مجموع آراء گردید.
 
65. دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک که ترامپ قصد دارد در صورت رییس‌جمهور شدن بسازد، 65 فوت ارتفاع خواهد داشت. البته وی اعلام کرده که ممکن است این دیوار کوتاهتر هم ساخته شود.
 
66. «جان کسیچ» رقیب سابق ترامپ پس از مناظره ایالت خود، موفق به جذب 66 رای از وکلای انتخاباتی شد.
 
67. از بعد از 1960، طبق قانون سن بازنشستگی 67 تعیین شده است.
 
68. طبق آمارهای واشنگتن پست، دانلد ترامپ تا بدین لحظه 68 بار علنا در ملأ عام به دیگران توهین کرده است.
 
69. اگر هیلاری کلینتون رییس جمهور شود، در زمان اجرای مراسم تحلیف 69 سال خواهد داشت.
 
70. اگر دانلد ترامپ رییس جمهور شود، در زمان اجرای مراسم تحلیف 70 سال خواهد داشت.

71. طبق نظرسنجی‌ها، 71 درصد از اسپانیول‌های آمریکا در سال 2012 به دموکرات‌ها رای دادند.
 
72. در نظرسنجی بزرگ اواسط ماه جولای، 72 درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که آمریکا با این دو نامزد انتخاباتی در مسیر اشتباه قرار گرفته است. 
 
73. در ماه ژوئن، تعداد کارمندان ستاد ترامپ 73 نفر بود.
 
74. برنی سندرز 74 سال سن دارد.
 
75. دانلد ترامپ در سخنرانی خود در گردهمایی ملی جمهوریخواهان، 75 دقیقه سخن گفت که در دهه‌های اخیر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بی‌سابقه بود.
 
76. طبق تحلیل روزنامه نیویورک تایمز -که البته طرفدار دموکرات‌هاست- هیلاری کلینتون از شانس 76 درصدی برای پیروزی در انتخابات سراسری ماه نوامبر برخوردار است.
 
77. ترامپ در سال 77 میلادی با «ایوانا زلنیچکووا» همسر اول و مادر سه فرزند اولش ازدواج کرد. 
 
78. طبق ادعای موسسه «پولیتی فکت»، دانلد ترامپ 78 مرتبه سیستم انتخاباتی آمریکا را غلط معرفی کرده است.
 
79. هیلاری کلینتون در سال 1979 دخترش «چلسی» را باردار شد و در همان زمان در همین وضع در یکی از موسسات حقوقی آرکانزاس به عنوان یکی از شرکا و اولین شریک زن مشغول به فعالیت شد.
 
80. «رونالد ریگان» در سال 1980 با شعار «بار دیگر آمریکا را قدرتمند کنیم» به ریاست جمهوری رسید. شعاری که 36 بعد توسط دانلد ترامپ به کار گرفته شده است.
 
81. «ایوانکا ترامپ»  در سال 1981 متولد شد. وی در سخنرانی خود در گردهمایی ملی جمهوریخواهان اطمینان داد که پدرش از این پس حامی بزرگ زنان آمریکایی خواهد بود.
 
82. «لری سندرز» برادر برنی سندرز 82 سال سن دارد. وی که در گردهمایی ملی دموکرات‌ها از هیلاری حمایت نکرد و رسما به برادر خود رای داد. او، این رای را به والدین خود که به اعتقاد وی خیلی سختی کشیدند و زود مردند و روحشان به برنی افتخار می‌کند تقدیم کرد.
 
 83. هیلاری کلینتون در سال 1983 به عنوان عنوان برگزیده آراکانزاس انتخاب شد. وی در همان سال هم به عنوان همسر فرماندار بیل کلینتون خود را نه هیلاری کلینتون که تا مدتها «خانم آقای بیل کلینتون» می‌نامید.
 
 84.  ترامپ در سال 1984 به یک چهره مشهور و تلویزیونی تبدیل شد.
 
 85. «مایک پنس» فرماندار ایندیانا و قائم مقام ترامپ در سال 1985 با همسرش ازدواج کرد.
 
86. بیشترین امتیازی که ترامپ در بازی گلف کسب کرده، 86 امتیاز است.
 
87. ترامپ به همراه «تونی شوارتز» در سال 1987 کتاب بسیار پر فروش هنر تجارت را منتشر ساخت.
 
88. در سال 1988 در شوی تلویزیونی «اوپرا وینفری» بود که وقتی ترامپ از سیاست تجارت خارجی آمریکا گلایه کرد، اوپرا از او پرسید که آیا حاضر است نامزد ریاست جمهوری شود، و ترامپ پاسخ داد: «احتمالا نه». 
 
89. ترامپ موفق شد کمه در مرحله رقابت‌هاب درون‌حزبی در نیویورک، 89 رای از وکلای انتخاباتی کسب نماید.
 
90. طبق اطلاعات مرکز پژوهش «پو»، 90 درصد از هواداران ثابت و همیشگی‌ (به استثنای جوانان آمریکایی که معمولا هوادار ثابت کسی نیستند) از هیلاری کلینتون در انتخابات حمایت خواهند کرد. 
 
91. دانلد ترامپ موفق شد که 91 کاپ در مناظره ویرجینیای غربی در طی رقابت‌های درون‌حزبی به دست بیاورد.
 
92. اولین دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون همسر هیلاری در سال 1992 آغاز شد.
 
93. سخنرانی «ملانیا ترامپ» همسر ترامپ در گردهمایی ملی جمهوریخواهان تقریبا یک کپی‌برداری از سخنرانی «میشل اوباما» همسر اوباما بود. اما «کریس کریستی» فرماندار نیوجرسی و از نزدیکترین دوستان ترامپ معتقد است که آن سخنرانی که 93 درصد آن متفاوت با سخنرانی میشل اوباما بود، چگونه می‌تواند یک کپی‌برداری باشد؟
 
 94. بیل کلینتون در سال 1994 «قانون جرائم» را با درج اصلاحیه‌ها و متمم‌هایی دوباره به تصویب رساند. طبق این قانون مدت زمان حبس و تعدد مجازات اعدام بخصوص برای سیاهپوستان و لاتین‌تبارها افزایش یافت. هیلاری کلینتون در ماه آوریل امسال ضمن ابراز شرمندگی از آن دوران -البته بدون عذرخواهی بابت اقدامات همسرش- آن دوران را سیاه و بانی مرگ بسیاری از انسانها دانست.
 
95. ترامپ در طی ورشکستگی دوم خود، یکی از خانه‌های بسیار مجلل‌اش در محله «پالم بیچ» فلوریدا را به قیمت 95 میلیون دلار به یک ابر سرمایه‌دار روس فروخت.
 
96. هیلاری کلینتون در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بود، نزدیک به 96 هزار مایل به کشورهای مختلف سفر کرد.
 
97. دانلد ترامپ در سال 1997 در کتاب خود تحت عنوان «بازگشت» نوشت: «من به قدر کافی راستگو و صریح هستم که نتوانم سیاستمدار خوبی باشم. به همین علت، گمان نمی‌کنم که هیچوقت وارد سیاست شوم».
 
98. ستاد ترامپ موفق شد که تا ماه ژوئن، 98 میلیون دلار اعانه جمع‌آوری کند. این مبلغ، 227 میلیون دلار کمتر از مبلغ جمع‌آوری شده توسط هیلاری کلینتون بود.
 
 99. «جیل استاین» نامزد انتخاباتی «حزب سبز» که از قضا دستی بر هم کارهای هنری دارد، این روزها در فضای ناامیدی در مقابل حریفان قدرتمندی چون ترامپ و کلینتون، قطعات هنری موسیقی خود را به قیمت 99 سنت به فروش گذاشته است.
 
100. از میان سیاهپوستان آمریکا، 100 درصد کامل از سیاهپوستان ایالات پنسیلوانیا و اوهایو در آخرین نظرسنجی اعلام کرده‌اند که به ترامپ رای نخواهند داد.
 
 
منبع:
 
https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/31/election-2016-100-days-facts-and-figures

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    هیلاری رای میاره
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بند سه نشون میده که دعوای این دوتا زرگریه ترامپ ماموره تا خودشو مزخرف نشون بده تا راه برای هیلاری باز بشه بعد بگن هیلاری دموکراتیک اومده!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    هر کدومشون بیان امریکا همچنان دشمن ما می مونه
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    ترامپ کلا دیدگاه های نژادپرستانه و من و تویی داره برای همین بین طیف های متفاوت مثل سیاهان طرفدار نداره
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    از زن جماعت باید ترسید خصوصا که رئیس جمهور هم بشه
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    دوران سختی در دوران نوین امریکا برای ما متصور است
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    راضی ام بوش برگرده اما این دوتا نیان
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    من که ترامپو به هیلاری ترجیح میدم از توی عصبانیت و نفهمی دونالد میشه منفعت جور کرد اما هیلاری موذیه
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جفتشون برن به جهنم
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خداکنه نیاره برای ما سخت میشه این زنه خیلی نفهم و جنگ طلبه
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    "دانلد ترامپ، 10 نوه بیشتر از هیلاری کلینتون دارد." اونوقت بین ماها سیاست خبیثانه فرزند کمترو رواج میدن
  • ایرانی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مرگ بر دشمنان ملت ایران حال مخواهد آمریکا باشد یا آل سعود خائن یا اسرائیل خبیث بنظر فرقی نمی کند کدام رای بیاره هر دو بنحوی دشمن ملت ما هستند و ما برای دشمنان خود از خدا مرگ می خواهیم. باطل باطل است چه این وری باشد چه اون وری.
  • Unknown ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بهتره مناظره این دوتارو اسمش جنگ شیاطین بزاریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس