ترامپ پس از سخنرانی در دیترویت در توئیت خود آورد: «خیلی‌ها می‌گویند که ایرانی‌ها دانشمند خودشان (شهرام امیری) را بخاطر محتوای ایمیل‌هایی که از هیلاری کلینتون هک شد، اعدام کردند».

سرویس جهان مشرق- طی یک روز اخیر، اتفاقات و حواشی قابل توجهی را شاهد بودیم، که مشروح آن از نظر می‌گذرد. در راس این اتفاقات، ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری و حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ قرار دارد.
 
 از ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری تا حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ
 
* «ایوان مک‌مولین» -مامور اسبق CIA و مشاور جمهوریخواهان- رسما اعلام کرد که نه از ترامپ حمایت می‌کند و نه از کلینتون. وی معتقد است که لیاقت آمریکا خیلی بالاتر از افراد سبک‌سری چون هیلاری کلینتون و دانلد ترامپ است. مک‌مولین بر این باور است که در باید در این بحبوحه حساس، یک انتخاب هوشمندانه داشت تا وضعیت مردم آمریکا بدترین از این نشود.
 
* ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود در دیترویت در مورد برنامه اقتصادی خود توضیح داد و کلینتون را بابت برنامه اقتصادی ضعیفش مورد نقد قرار داد. وی، اطمینان داد که مالیات را بطور چشمگیر کاهش خواهد داد. وی از دیترویت به عنوان ایالتی یاد کرد که نیمی از مردم آن بیکارند و نرخ بیکاری آن دو برابر سایر نقاط آمریکاست. ترامپ، بیکاری و فقر ناشی از آن را اصلی‌ترین علت جرم‌خیزی در این ایالت دانست و تاکید کرد که کلینتون سال‌ها این امر را از دید رسانه‌های پنهان کرده است.
 
از برنامه اقتصادی ترامپ 
 
* بیش از 50 کارشناس و مقام ارشد قدیمی حزب جمهوریخواه در نامه‌ای سرگشاده نسبت به ریاست جمهوری دانلد ترامپ اخطار دادند. این 50 نفر که از مقامات کشوری و لشکری سابق حزب جمهوریخواه هستند، ترامپ را بدترین رییس جمهور تاریخ آمریکا دانستند و وی را با توجه به خلق و خوی‌اش و عدم آشنایی و آگاهی نسبت به روابط بین‌الملل و منافع ملی آمریکا، برای جایگاه رییس‌جمهوری و فرماندهی کل قوا ناشایست و ناتوان خواندند. ستاد ترامپ در پاسخ به بیانیه مذکور، این افراد را مشتی خائن به وطن و بانی حمله به عراق و بیچارگی مردم امروز آمریکا خوانده و آنها را همپالگی کلینتون دانسته است. از آنجایی که در همین بحبوحه ستاد کلینتون اقدام به پخش مستندی از سخنان میت رامنی و مارکو روبیو در مورد عدم شایستگی ترامپ برای ورود به کاخ سفید تولید و منتشر کرده است، ترامپ امضاکنندگان نامه را «جمعیت نوابغ مستاصل»نام نهاده که با برنامه قبلی کلینتون تدارک این نامه را دیده‌اند.
 
* در اواسط سخنرانی ترامپ در دیترویت، جمعی از زنانی که به نظر می‌رسد به تحریک هیلاری کلینتون در آنجا حضور داشتند، شروع به اعتراض علیه نامزد جمهوریخواهان کرده و او را 14 مرتبه در حین سخنرانی به زحمت انداختند.معترضین اتصاف لقب «دستِ خالی» یا طرح این سوال که «چرا با زنان اینگونه رفتار می‌کنی» ترامپ را مورد خطاب قرار دادند. نکته جالب این بود که ترامپ در طی همه این اعتراضات برعکس همیشه فقط اقدام به تکان دادن سر و سکوت کرد و فقط در یک مورد با متلک انداختن به یکی از اجتماعات 35 نفره کلینتون در مقابل اجتماع 2 هزار نفره این سخنرانی اظهار داشت: «خب طبیعی است که وقتی از جمع 35 نفره به جمع 2000 نفره می‌روی، اینگونه حرکاتی بکنی».
 
 از ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری تا حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ
 
 
{$sepehr_media_1700629_400_300}
 
 
* هیلاری کلینتون اعلام کرد که ستاد وی موفق به جمع‌آوری اعانه از 2 میلیون نفر در سرتاسر آمریکا شده و این را یک موفقیت بزرگ خواند. گفتنی است که ستاد کلینتون تا ماه جولای، موفق به جمع‌آوری کمک‌مالی از دست کم 800 هزار نفر شده بود. از این تعداد، بیش از 54 درصد کمک‌کنندگانی بودند که برای بار اول کمک مالی کردند. میانگین کمک‌های مالی فردی، 44 دلار بود. بهترین میزان اخذ اعانه مربوط به ماه جولای با رقم 90 میلیون دلار بود. وی، هم‌اکنون 58 میلیون دلار بصورت نقد در دست دارد. در نقطه مقابل، دانلد ترامپ در بهترین وضعیت خود در ماه جولای موفق به کسب 80 میلیون یورو شد که زنگ خطری برای کلینتون به حساب می‌آید. نکته اینکه، ترامپ پیوسته سعی کرده که کمتر بر روی کمک‌های مالی حساب کند و بیشتر خودش مخارج مربوط به ستادش را تامین نماید.
 
از برنامه اقتصادی ترامپ 
 
* ترامپ پس از سخنرانی در دیترویت در توئیت خود آورد: «خیلی‌ها می‌گویند که ایرانی‌ها دانشمند خودشان (شهرام امیری) را بخاطر محتوای ایمیل‌هایی که از هیلاری کلینتون هک شد، اعدام کردند». رسانه‌های آمریکایی معتقدند که انتخاب این سوژه جدید در مسیر تخریب بیشتر کلینتون و نگاه ابزاری در کارزار انتخابات صورت گرفته است.
 
 از برنامه اقتصادی ترامپ
 
 * «راکی سوهیدا» رهبر حزب نازی آمریکا اظهار داشت: «ریاست جمهوری ترامپ بدین معناست که سفیدپوستهای ملی‌گرا می‌توانند جایگاهی در خور مانند دیگر اقلیت‌ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا داشته باشند. رییس حزب نازی، معتقد است که ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود چرا که طبقه کارگر سفیدپوستان آمریکایی که از قضا تعدادشان در اکثریت قرار دارد، همه با دلی خون از مهاجرین و غیرآمریکایی‌ها، به کمک وی شتافته و سربلندش می‌کنند. با اینکه ترامپ حمایت افرادی چون «دیوید دوک» رییس سابق جنبش نژادپرست «کلو کلاکس کلان» و سوهیدا را البته با تاخیر رد کرده، اما پیوسته مورد انتقاد است که نظری نزدیک با این گونه تفکرات و گروه‌ها دارد.
 
 از ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری تا حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ
 
 * سناتور «سوزان کالینز» از ایالت مین در گفتگوی اخیر خود با واشنگتن پست اعلام کرد که به ترامپ رای نمی‌دهد چرا که وی توهین‌های ترامپ به مقامات ارشد حزب جمهوریخواه همچون سناتور «جان مک‌کین» که قهرمان ملی است را برنمی‌تابد. از نظر کالینز، نامزد حزب جمهوریخواه شخصی است که اصلا خویشتن‌دار نیست و به هر کس دلش می‌خواهد توهین می‌کند و بدتر آنکه اصلا اهل عذرخواهی نیست. او یک فرد با اظهارنظران ظالمانه و دارای رفتار پیشداورانه در مورد دیگران است و ناشکیبایانه عمل می‌کند که همه اینها موجب می‌شود که گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نباشد.
 
 از ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری تا حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ
 
 
 * در آخرین حاشیه مهم مرتبط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو تن از والدین کشته‌شدگان جریان حمله بنغازی لیبی در روز 11 سپتامبر سال 2012 از هیلاری کلینتون شکایت کردند. «پاتریشیا اسمیت» مادر «شان اسمیت» کارشناس مدیریت اطلاعات و «چارلز وودز» پدر «تایرون وودز» افسر ارشد نیروی ویژه سازمان CIA در لیبی، در متن دعوی خود، وزیر خارجه سابق را بی‌کفایت در امر مدیریت و مقصر اصلی مرگ فرزندانشان خواندند. در متن شکوائیه آمده که به دلیل قصور و اهمال کلینتون در حفظ ایمیل‌های سرور شخصی‌اش، تروریست‌ها به اطلاعات لازم  در مورد محل سکونت سفیر و مرکز سازمان CIA در بنغازی دست یافته و عملیات خود را پیاده کردند. بدین شکل که ارتباط کلینتون با «کریستوفر استیونس» سفیر وقت آمریکا در لیبی از طریق ایمیل لو رفته و از اطلاعات تبادل‌شده در جهت حمله به سفارت و مرکز اطلاعاتی نهایت استفاده شده است.
 
 از ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری تا حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ
 تایرون وودز
 
 
از ربط دادن مسئله اعدام امیری به ایمیل‌های هیلاری تا حمایت حزب نازی آمریکا از ترامپ 
 
شان اسمیت
 
گفتنی است که هنوز ستاد کلینتون حاضر به پاسخگویی در قبال این شکایت نشده و هیلاری در گفتگوی هفته پیش خود با فاکس نیوز خود را بی‌گناه دانست و اعلام کرده که خانواده‌های داغدیده، به اشتباه او را مقصر می‌دانند چرا که غم و ناراحتی بیش از اندازه بر آنها مستولی شده است.
 
 منابع:
 
https://www.theguardian.com/us-news/live/2016/aug/08/donald-trump-republican-evan-mcmullin-clinton-live
 
http://www.ibtimes.co.uk/donald-trump-claims-unsecure-clinton-emails-led-execution-iranian-nuclear-scientist-1575057
 
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3729895/Trump-interrupted-TWELVE-times-protesters-economic-speech-audience-responds-standing-ovations.html
 
https://www.theguardian.com/us-news/2016/aug/07/american-nazi-party-leader-trump-opportunity
 
http://abcnews.go.com/Politics/donald-trump-unveils-detailed-economic-policy-plan/story?id=41203200
 
http://www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-rips-in-to-donald-trumps-speech-on-the-economy/
 
http://www.foxnews.com/politics/2016/08/08/sen-susan-collins-says-shes-not-voting-for-trump.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/08/08/parents-2-benghazi-victims-sue-hillary-clinton-for-wrongful-death-defamation.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    لعنت بر هیلاری باد
  • مخلوق خدا ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    یه فرمایش امام حسین داره نابو کاربردیه میفرمایند اگه خواستی یکیو بشناسی ببینید کی باهاش دوسته کی باهاش دشمنه
  • سروش ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    کاسه گدایی هیلاری عشقه اونهمه ازیهودیا وعربستان .گرفت حالاازمردم بدبختم کلاهبرداری
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    هیلاری رای میاره
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    در هر صورت مرگ بر آمریکا
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    انتخابات امریکا به ماچه گوربابای همشون
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    حیوانیست در لباس آدمیزاد
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    هر کدومشون رای بیارن فشار رو بر ایران افزایش میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس