کد خبر 608969
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

رزمندگان ارتش و انصارالله یمن نیمه شب گذشته با شلیک یک فروند موشک بالستیک "توچکا" یک پادگان محل استقرار نظامیان سعودی را در منطقه "جیزان" واقع در جنوب این کشور هدف قرار دادند.

گروه بین الملل مشرق- رزمندگان ارتش و انصارالله یمن نیمه شب گذشته با شلیک یک فروند موشک بالستیک "توچکا" یک پادگان محل استقرار نظامیان سعودی را در منطقه "جیزان" واقع در جنوب این کشور هدف قرار دادند.

فیلم/شلیک موشک توچکا به پادگان مزدوران آل سعود

بنابر این گزارش، منابع نظامی نزدیک به ارتش عربستان ضمن تایید خبر اصابت این موشک از بیان آمار تلفات و خسارات واردشده خودداری کرده اند. موشک بالستیک تاکتیکی او تی ار-۲۱ موسوم به "توچکا" که ناتو آن را اس اس ۲۱ اسکارب می‌نامد، یک موشک بالستیک سوخت جامد تک مرحله ای کوچک است که دارای دقت بالایی بوده و می توان با آن اهداف مختلفی مانند انبارهای سوخت، ساختمان های  مهم، آشیانه ها و.. را هدف قرار داد. این موشک دارای طول ۶٫۴ متر است و یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی انفجار شدید ترکش شونده دارد. 

فیلم/شلیک موشک توچکا به پادگان مزدوران آل سعود

این موشک بر روی یک شاسی متحرک چرخ دار به صورت تکی نصب می شود و این خودرو، یک خودروی آبی-خاکی است و از این رو تحرک بسیار بالایی دارد و سرعت آن ۶۰ کیلومتر در ساعت است و در برابر الودگی های شیمیایی و رادیو اکتیو مقاوم است. موشک توچکا را می شود بدون هیچ سرویسی تا ده سال ذخیره کرد، ولی بعد از این مدت باید برای  سرویس میان عمر به مراکز تعمیراتی  ارسال شود. گفته می شود ارتش و انصارالله یمن بیش از 80 فروند از این نوع موشک دراختیار دارند.


{$sepehr_media_1676113_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسراییل ، مرگ بر ال سعود .پیروزی از ان اسلام است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس