انتخابات ریاست فدراسیون اسکی در شرایطی روز ششم مرداد برگزار می‌شود که رایزنی‌ها و لابی‌های صورت گرفته رئیس این فدراسیون را قبل از مجمع مشخص کرده و حتی پست‌های آینده هم تقسیم شده است!

به گزارش مشرق، پس از روزها بی رئیسی فدراسیون پرحاشیه اسکی سرانجام انتخابات این فدراسیون روز چهارشنبه  (۶ مردادماه) در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

سیدعبدی افتخاری، سیدحمید مهدوی، بیژن خطیبی، علی ستوده، افسانه شمشکی، سیدیاسین صید، حسین کلهر، پیام محبی، سیدهوشیار میردامادی، میترا نوری، بهاره خیرخواه، مرتضی ساوه شمشکی، جواد شهلایی باقری، سیدمجتبی صید، سیدحسن طباطبایی، رستم کلهر، سیروس معدندار، سیدرضامیرابوطالبی و سیدمصطفی میرهاشمی ١٩ کاندیدی هستند که در این مجمع شرکت کرده اند.

اما بر خلاف مجمع انتخاباتی گذشته این فدراسیون که به وضوح رقابت میان دو طیف شمشکی ها (که سابقه ٣٠ سال ریاست در اسکی را داشتند) و جبهه مخالف این گروه که از خود تحت عنوان عدالت خواه نام می برد حالا شرایط قدری متعادل تر شده است. در میان ١٩ کاندیدا حاضر در مجمع بسیاری از همین حالا سید عبدی افتخاری را رئیس چهار سال پیش روی اسکی می دانند.

افتخاری سالها در این رشته بوده و نشان داده علاوه بر آنکه سابقه مدیریت استانی داشته به اسکی نیز علاقمند است و چه فرصتی بهتر از حالا که شانس بالای خود را در انتخابات امتحان کند. از همه مهمتر وی حالا حمایت وزارت ورزش و جوانان را همراه خود دارد. اما آنچه شانس افتخاری را بالاتر می برد همسو بودن جریان بومی ها با وی است.

طیف ریاست گذشته اسکی حالا که خود گزینه ای قوی (درست همچون دور قبل) در مجمع ندارد نیز صراحتا به حمایت از افتخاری می پردازد. حالا می توان تقریبا مطمئن بود که علاوه بر ٧ عضو نمایندگان مربیان، ورزشکاران، داوران و باشگاه ها که توسط خود فدراسیون چیده شده اند هیات‌های موافق ریاست قبل از طالبی هم آرایی متمایل به عبدی افتخاری دارند.

اطمینان از رای آوردن افتخاری تا حدی بالاست که طبق شنیده ها این گروه حتی پست های آینده فدراسیون را هم بین هم تقسیم کرده‌اند. ماجرا جایی جالب می شود که فرزند یکی از مسئولان گذشته اسکی که سالها سابقه حضور در تیم ملی را داشته از محل کار خود که یک مرکز دولتی است استعفا داده و بعید به نظر نمی‌رسد در المپیک پیش رو دست‌های انحصار طلب سعی کنند وی را به عنوان نماینده ایران به رقابتها بفرستند.

گزینه‌ای دیگر از وزارت ورزش و جوانان که ثبت نامش در انتخابات خیلی عجیب به نظر می رسید سید حسن طباطبایی است. پیگیری های خبرنگار مهر به اینجا رسید که طباطبایی که از او به عنوان گزینه ای با شانس بالا یاد می شد حالا قصد انصراف از کاندیداتوری خود در روز مجمع را دارد. وی رئیس ممجموعه ورزشی آزادی تهران است.

در میان گزینه های انتخاباتی چند چهره از خانواده اسکی هم دیده می شوند که البته هیچ یک نمی توانند کفه ترازو را به نفع خود پایین ببرند. آنها عموما گزینه های آلترناتیوی هستند که در روز مجمع به نفع یک کاندیدای پرشانس کنار می روند تا در کابینه فدراسیون آینده شانس گرفتن پست را داشته باشند.

در میان کاندیداهای عضو خانواده اسکی البته مجددا همچون دوره قبل نام رستم کلهر مستقل ترین کاندیدا دیده می شود او عموما از نقطه نظر علمی و تجربی به دنبال ایجاد تحول در نظام اسکی است اما حتی اگر رای نیاورد هم حاضر به همکاری تحت هر شرایط و با هر رئیسی نیست. شاید برای همین نیز باشد که پس از جدایی از تیم ملی اسکی با سوابقی درخشان هرگز بازگشتی به فدراسیون اسکی نداشت.

گزینه دیگر به نام جواد شهلایی باقری کاندیدای این دوره از انتخابات شده است. شهلایی سالها سابقه فعالیت در آذربایجان به عنوان مدیر کل و رییس هیات اسکی را داشته است. او حتی سالها پیش دبیر فدراسیون اسکی نیز بوده است. هرچند شاید نتواند پس از بازگشت طولانی مدت خود به اسکی جامعه این رشته را برای رای دادن به خود راضی کند.

این دوره از مجمع یک نماینده رسانه(معدندار) نیز در میان کاندیداهای خود دارد. اتفاقی که البته در فدراسیون دوومیدانی خیلی خوب جواب داد و کاندیدای رسانه‌ای رئیس شد هرچند در اسکی با شرایط خاصش بعید به نظر می رسد.

آنچه جالب است ثبت نام چند گزینه در انتخابات اسکی است که نه از این رشته چیزی می دانند نه مقبولیتی دارند و نه سابقه مدیریت دارند. معلوم نیست این افراد با چه انگیزه و هدفی در هر دوره از مجمع ثبت نام می کنند و البته تایید صلاحیت هم می شوند.

علاوه بر بهره بردار پیست شمشک (میرابوطالبی) یک گزینه دیگر نیز که سابقه مدیریت چند ساله در شمشک را دارد نیز در جمع کاندیداها دیده می شود. سید حمید مهدوی که شاید بتوان وی را نقطه مقابل عبدی افتخاری دانست. وی که در دوران طالبی به عنوان سرپرست دبیری منصوب شد و با آمدن سعادتمند و بازگشت دوباره شمشکی ها از سمت خود کنار گذاشته شد حالا به دنبال اثبات حقانیت خود است و شاید بتواند چندین رای را به نفع خود جمع کند.

چهار مجمع انتخاباتی در ٢/٥ سال گذشته حکایت از اوضاع نابسامان اسکی دارد. آنچه خواست عموم و البته جامعه اسکی است نه تکرار دوران پرتنش و پرحاشیه طالبی و نه عقب‌گرد به دوران سی ساله نسب

تا انجصاری شمشکی هاست. اسکی به یک شرایط متعادل با حضور همه طیف ها و پتانسیل های موجود است. رویایی که تاکنون حتی با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان نیز محقق نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس