کد خبر 608307
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

یک مقام رژیم صهیونیستی تایید کرد که ژنرال بازنشسته سعودی با یکی از مدیران وزارت خارجه این رژیم در فلسطین اشغالی دیدار کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از دویچه وله؛ امانوئل ناشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 24 ژوئیه تایید کرد که انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی با دور گولد، با یکی از مدیران کل وزارت خارجه اسرائیل دیدار داشته است.

این دیدار در هتل کینگ دیوید در فلسطین اشغالی صورت گرفته است.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از جروزالم پست گزارش داد که انور عشقی ریاست هیئتی از "تجار و دانشگاهیان" را در چارچوب ابتکار صلح سال 2002 عربستان سعودی برعهده داشته است.

جروزالم پست می‌نویسد که انور عشقی با ژنرال یوآو مرده‌خای، فرمانده هماهنگی عملیات ارتش اسرائیل در کرانه غربی و غزه دیدار داشته است.
 
بنابر گزارش دولچه وله اسرائیل و عربستان سعودی در ارتباط با ایان با یکدیگر تبادل اطلاعات دارند.
 
انور عشقی و دور گولد سال گذشته در یک میزگرد در شورای روابط خارجی در واشنگتن در زمینه "فرصت‌ها و چالش‌ها در خاورمیانه" با یکدیگر تبادل نظرهایی داشته‌اند.

جروزالم پست می‌نویسد که "سخنان آنها در واشنگتن حول خطر ایران دور می‌زده" و نشان می‌داده است که آنها چندین سال است که گفت‌وگوهای محرمانه دارند و می‌خواسته‌اند این گفت‌وگوها را به گونه‌ای علنی کنند.
 
رادیو ارتش اسرائیل روز یکشنبه مصاحبه‌ای تلفنی با انور عشقی که رئیس مرکز پژوهش‌های استراتژیک و قانونی مستقر در جده است، داشته است.

عشقی گفته است: بر اساس شناخت من، هیچ همکاری میان دو طرف در ارتباط با مبارزه با تروریسم وجود ندارد.
 
ژنرال بازنشسته عربستان معتقد است، این فقط اسرائیل است که می‌تواند با جهان عرب صلح کند، به این صورت که در چارچوب پیشنهاد صلح عرب در سال 2002، در اختلافاتش با فلسطینی‌ها به توافق برسد.
 
ژنرال عشقی به رادیو اسرائیل گفت که مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها یک مناقشه تروریستی نیست، ولی مناقشه‌ای است که به بسیاری از اختلاف‌های در خاورمیانه دامن زده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس