کد خبر 607891
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

منابع آگاه گزارش داده‌اند به دلیل حضور اندک سران کشورهای عربی در نشست اتحادیه عرب در موریتانی، رئیس جمهور مصر نیز از حضور در این نشست انصراف داده است.

 به گزارش مشرق، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در نشست سران اتحادیه عرب که در نواکشوت پایتخت موریتانی (رئیس دوره فعلی اتحادیه عرب) برگزار می‌شود حضور پیدا نخواهد کرد.

منابع آگاه به «العربیه»، گفته‌اند السیسی ممکن است «شریف اسماعیل» نخست وزیر یا «سامح شکری» وزیر خارجه را مأمور حضور در نشست سران اتحادیه عرب در روز دوشنبه (فردا) کند.

به گفته این منابع السیسی به دلیل عدم حضور سران اغلب کشورهای عربی و ضعف تدابیر امنیتی در این نشست حضور نمی‌یابد؛ در همین راستا تا کنون «عبدالله دوم» پادشاه اردن اعلام کرده در این نشست حضور نخواهد داشت و امارات نیز حاکم امارت الفجیره را به این نشست اعزام کرده است.

قرار است در این نشست مصر گزارشی از فعالیت‌هایی که در دوره 26 اتحادیه عرب که ریاست آن را مصر برعهده داشته ارائه دهد و طی آن به موضوعاتی مانند پرونده فلسطین، بحران‌های عراق، یمن، لیبی و سوریه و آنچه تهدید‌های ایران در منطقه نامیده شده پرداخته شده است.

بر اساس گزارش العربیه مصر در گزارشی که قرار است فردا در نشست سران اتحادیه عرب قرائت کند تأکید کرده آنچه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی نامیده می‌شود را شدیدا محکوم می‌کند و پافشاری خواهد کرد که امنیت منطقه و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] جزئی جدا نشدنی از امنیت مصر است.

پیشتر گزارش‌های رسانه‌ای حاکی بود اولین نشست رسمی اتحادیه عرب با حضور «احمد ابوالغیط» به عنوان دبیرکل این سازمان قرار است مانند نشست‌های اخیر این اتحادیه که به اتهام زنی علیه ایران اختصاص یافته بود، یک نشست کاملا ضد ایرانی باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس