رئیس‌جمهور مصر اعلام کرده هدف از تحرکات مصر در طول ماه های اخیر پایان دادن به رکود و بن بست در مسیر تلاش های صورت گرفته در زمینه روند سازش در مساله فلسطین است.

به گزارش مشرق، «عبد الفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر پس از گذشت 10 روز از سفر «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی که طی 9 سال گذشته بی سابقه بود، تاکید کرد که این کشور به زودی تحرکی جدی در زمینه حل و فصل مساله فلسطین و تحقق صلح انجام خواهد داد.

عبد الفتاح سیسی در مراسم فارغ التحصیلی گروه جدیدی از دانشجویان دانشکده نظامی اعلام کرد: «هدف از تحرکات جدی مصر در طول ماه های اخیر پایان دادن به رکود و بن بست در مسیر تلاش های صورت گرفته در زمینه روند سازش در مساله فلسطین است و در راستای آن باید تمامی طرف ها به مسئولیت های خود عمل کنند.»»

سیسی همچنین نسبت به عواقب و پیامدهای تاخیر در تحقق صلح در مساله فلسطین و تشدید اوضاع هشدار داد و به نکات مثبت برقراری صلح و احقاق حقوق فلسطینیان اشاره کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود:« دستیابی به سازش سیاسی در زمینه بحران های مختلف کشورهای منطقه و در راس آنها مساله فلسطین، امری ضروری برای برقرار امنیت و آرامش در این منطقه است.»

رئیس جمهور مصر ماه مه گذشته طرفین فلسطینی و اسرائیلی را به از سر گیری روند سازش تشویق کرد و مدتی بعد سامح شکری وزیر خارجه خود را به فلسطین اشغالی فرستاد تا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مساله از سر گیری روند سازش و مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این در حالی است که فرانسه هم سعی در برگزاری کنفرانس بین المللی صلح تا قبل از پایان سال جاری میلادی به منظور احیای روند سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را دارد که از زمان شکست طرح آمریکا در ماه آوریل سال 2014 به حالت تعلیق درآمده است.

وزیر خارجه مصر هم در جریان دیدار با نتانیاهو در قدس اشغالی خواستار اتخاذ اقدامات جدی برای اعتماد سازی متقابل میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس