کد خبر 606277
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از وزیر ورزش که خود از اعضای خانواده بزرگ کشتی است انتظار می‌رفت که از این قضیه حمایت کند، اما متأسفانه، این امر محقق نشد.

به گزارش مشرق، منصور برزگر درباره ثبت روز کشتی ورزش ملی در زادروز جهان پهلوان تختی گفت: کشتی ورزش اول ایران است و اسطوره آن غلامرضا تختی است، بیش از 70 درصد مدال‌های جهانی و المپیک در ورزش کشتی بدست آمده و مردم علاقه ویژه‌ای به این رشته دارند.

عضو شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد افزود: اگر روزی به نام روز کشتی در ایران نباشد باعث کسر شأن ما گوش شکسته‌ها خواهد بود چراکه ما در بیشتر زمینه‌ها در تقویم ملی روزی ثبت شده داریم. امیدوارم علی‌رغم تمام بی مهری‌ها در آستانه بازی‌های المپیک، کشتی در این مسابقات بدرخشد.

وی درباره نامه اخیر منتشر شده در مورد مخالفت وزیر ورزش با ثبت این روز گفت: چطور می‌شود که کشتی ریشه در مذهب، سنت و فرهنگ ما داشته باشد و فردوسی از آن یاد کند و داستان رستم و سهراب با کشتی به پایان برسد، اما ما یک روز به نام «روز کشتی» که در نزد مردم ما بسیار مورد علاقه و توجه است نداشته باشیم؟

برزگر ادامه داد: از وزیر ورزش که خود از اعضای خانواده بزرگ کشتی است انتظار می‌رفت که از این قضیه حمایت کند، اما متأسفانه، این امر محقق نشد. ثبت «روز ملی کشتی» در زادروز جهان پهلوان تختی، اسطوره کشتی ایران که هم از نظر ادب و جوانمردی و هم از نظر پهلوانی و قهرمانی یک الگوی بی‌بدیل است بسیار مناسب بود و امیدوارم در آینده تلاش‌ها منجر به تحقق این امر شود.

قهرمان اسبق جهان و المپیک و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: قضیه هادی در سنگین‌وزن به پایان رسیده است، اما ما در سنگین‌وزن با نظر جمعی در شورای فنی بهترین تصمیم را گرفتیم و امیدوارم کمیل قاسمی در المپیک بدرخشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس