کد خبر 603544
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

مسابقه‌های دوومیدانی المپیک چندی دیگر برگزار خواهد شد و 47 نفر در این مسابقه‌ها قهرمان می‌شوند. بعضی از دوومیدانی‌کاران که کارنامه درخشانی دارند احتمال مدال‌آوری در مسابقه‌های دوومیدانی المپیک را دارند.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی، دوومیدانی‌کارانی که احتمال مدال‌آوری در مسابقه‌های دوومیدانی ریو را دارند عبارتند از:

1- یوسین بولت:
یوسین بولت در بازی‌های المپیک لندن و پکن در رقابت‌های دوی 100 متر، 200 متر و 4 در 100 متر قهرمان شده و قصد دارد که هت‌تریک کند و برای سومین بار قهرمان شود. در صورتی که بولت در المپیک سه مدال طلای دیگر بگیرد مدال‌های المپیک او به 9 عدد می‌رسد و تنها یک نفر در تاریخ دوومیدانی مدال‌های طلای بیشتری نسبت به او دارند که این ورزشکار ری اوری آمریکایی است.

2- آلیسون فلیکس
: فلیکس قصد دارد که در مسابقه‌های 200 متر و 400 متر شرکت کنند. در صورتی که او بتواند در این مسابقه‌ها قهرمان شود در کنار فنی بلنکرز کوئن قرار می‌گیرد که تنها زنی است که در یک رشته المپیکی 4 مدال طلا گرفته است.

3- ورونیکا کمپل برون
: کمپل دو مدال با اوتی که 9 مدال المپیک دارد فاصله دارد و در صورت کسب این مدال‌ها در میان زنان رکوردشکنی می‌کند.

4- سانیا ریچاردز راس: راس نیز جزو مدعیان کسب بیشترین مدال‌های المپیک در بین زنان است.

5- خسوس آنخل گارسیا:
گارسیا نماینده اسپانیا در پیاده‌روی 50 کیلومتر است. او برای هفتمین بار در المپیک شرکت می‌کند.

6- تیرونش دیبابا، والری آدامز، باربورا اسپوتا کوا و شلی آن فراسی پرایس:
تمامی این ورزشکاران شانس این را دارند که اولین زنی باشند که در مسابقه‌های فردی برای سومین بار پیاپی به قهرمانی می‌رسد.

در این بازی‌ها برزیل به علت میزبان بودن ممکن است بتواند رکورد مدال‌آوری خود را بشکند. این کشور در المپیک 1952 و 1988 دو مدال کسب کرده است.

کشورهای استرالیا، فرانسه، انگلیس و ایرلند شمالی و یونان برای بیست و نهمین بار در دوومیدانی المپیک شرکت می‌کنند. این کشورها تنها کشورهایی هستند که در تمامی رقابت‌های دوومیدانی المپیک از زمان المپیک مدرن تاکنون حضور داشته‌اند.

کشورهای بوتان، نورو، کوزوو و سودان جنوبی کشورهایی هستند که برای اولین بار در دوومیدانی المپیک شرکت می‌کنند.

کشور اتیوپی در رشته 500 متر زنان در مسابقه‌های قهرمانی جهان سال گذشته بسیار خوب عمل کرده احتمال دارد که این کشور در بازی‌های المپیک مدال‌آوری بیشتری را تجربه کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس