جک لوپرستی عضو پارلمان انگلیس گفت: از این که از سفیر بحرین برای حضور در مجلس عوام کرده، خوشحال است. این عضو پارلمان انگلیس به سبب میزبانی یک رویداد پارلمانی برای گرامیداشت روابط بحرین با انگلیس در ازای دریافت پول برای سفرهای خارجی از نماینده بحرین هدف انتقادات قرار گرفته است.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی بازفید به رسوایی یک عضو پارلمان انگلیس و دریافت پول از پادشاهی بحرین و سفر رایگان به این کشور حوزه خلیج فارس در ازای دعوت از سفیر بحرین به مجلس عوام انگلیس پرداخت.

جک لوپرستی عضو پارلمان انگلیس در گفتگو با پایگاه خبری بازفید گفت از این که از سفیر بحرین برای حضور در مجلس عوام کرده، خوشحال است.

این عضو پارلمان انگلیس به سبب میزبانی یک رویداد پارلمانی برای گرامیداشت روابط بحرین با انگلیس در ازای دریافت پول برای سفرهای خارجی از نماینده بحرین هدف انتقادات قرار گرفته است.

جک لوپرستی عضو محافظه کار پارلمان انگلیس به نیابت از شیخ فواذ بن محمد آل خلیفه سفیر بحرین در انگلیس از اعضای پارلمان انگلیس برای حضور در رویدادی در روز دوشنبه در مجلس عوام با عنوان «گرامیداشت دویست ساله شدن روابط انگلیس و بحرین» دعوت به عمل آورده است. طی دو سال گذشته، لوپرستی در مجموع هفت هزار و هشتصد و سه پوند از وزارت امور خارجه بحرین برای حضور در نشست امنیتی منطقه ای در منامه و شورای محافظه کار خاورمیانه به عنوان یکی از اعضای کمیته حقیقت یاب این شورا دریافت کرد. این در حالی است که او عضو این شورا نیست.

تام بریک نماینده دموکرات پارلمان انگلیس در گفتگو با بازفید گفت:‌ «اعضای پارلمان باید در زمینه برخورد با دولت های خارجی به ویژه آنهایی که پیشینه ضعیفی در زمینه حقوق بشری دارند از هر گونه سوء ظن دور و پاک باشند. در حالی که حمایت از یک رویداد در پارلمان برای دولت بحرین که هزینه های سفر این نماینده را به این کشور پرداخت کرده است کاملا قانونی است اما اقدامی نامناسب است.»

هلن گودمن عضو پارلمان انگلیس از حزب کارگر نیز گفت: «هر روز خبرهای جدیدی درباره نقض حقوق بشر در بحرین می شنویم. جک لوپرستی به جای نزدیک شدن به سفیر بحرین به سبب دریافت پول برای انجام سفر و استقبال از نماینده کشور بحرین در مجلس عوام باید سوالاتی بسیار دشوار را از سفیر بحرین بپرسد.»

با این حال، لوپرستی از برگزاری این رویداد دفاع کرد و در گفتگو با پایگاه خبری بازفید گفت:‌ «از این که از شیخ فواذ بن محمد آل خلیفه سفیر بحرین در روز دوشنبه در مجلس عوام برای گرامیداشت دویست ساله شدن روابط بحرین و انگلیس استقبال می کنم، خوشحالم.. بحرین یکی از هم پیمانان کلیدی راهبردی ما در منطقه خلیج [فارس] محسوب می شود و بحرینی ها در روند ایجاد نخستین پایگاه نیروی دریایی انگلیس در شرق سوئز از دهه هزار و نهصد و هفتاد مشارکت دارند.» او همچنین گفت: «از حضور در نمایشگاه هوایی بحرین در ماه ژانویه خوشحال بودم، زمان که اعلام شد شرکت هواپیمایی ملی بحرین -گالف ایر- بیست و نه فروند هواپیما به ارزش سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار خریداری خواهد کرد زیرا این خبری بسیار خوب برای مشاغل مهندسی و اقتصاد انگلیس محسوب می شود.»

سعید احمد الوداعی از موسسه حقوق و دموکراسی بحرین گفت: «شیخ فواذ بر روند بدترین سرکوب ها بر آزادی رسانه ها در تاریخ بحرین نظارت دارد. او به جای آن که بازخواست شود، با دادن یک مسئولیت بلندپایه دیپلماتیک از او قدردانی شده است. هیچ نماینده ای که به آزادی رسانه ها باور دارد نباید با این کرد ارتباط داشته باشد.» این افشاگری چند هفته پس از آن مطرح شد که یک عضو دیگر محافظه کار پارلمان انگلیس به سبب ارتباطش با یک کشور حاشیه خلیج [فارس] هدف انتقاد قرار گرفت. پس از آن که روزنامه تایمز فاش کرد رحمان چیشتی هر ماه دو هزار پوند از یک موسسه مطالعاتی مرتبط با عربستان سعودی دریافت می کند و در حمایت از منافع عربستان سعودی در مجلس عوام سخنرانی می کند، با انجام تحقیقاتی از سوی کمیسر استاندارد پارلمانی رو به رو شده است. او در گفتگو با تایمز گفت بر این باور است که او در راستای قوانین عمل کرده است. چیشتی همچنین از دولت بحرین حمایت کرده است.

این هفته، دولت انگلیس به سوالات مکتوب مطرح شده توسط گودمن در ارتباط با مقاله بازفید در ماه گذشته پاسخ داد، مقاله ای که نشان داد انگلیس برای کمرنگ نشان دادن نگرانی های حقوق بشری سازمان ملل متحد در ارتباط با بحرین پول دریافت کرده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس