کد خبر 587748
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

شمار زیادی کودک فلسطینی در سراسر باریکه غزه برای امرار معاش خانواده های خود، ناگزیر به ترک تحصیل و کار اجباری هستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، این کودکان مجبورند به دلیل کشته شدن پدرانشان در جریان تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه یا از کار بیکار شدن آنها به دلیل حصر این منطقه، مشغول به کار شوند.

براساس تازه ترین آمار منتشر شده، حدود نیمی از یک میلیون و 900 هزار سکنه غزه زیر خط فقر زندگی می کنند و 80 درصد از مردم این منطقه به کمک های انسانی نیاز دارند.

همچنین بیکاری در این باریکه به مقدار زیادی رشد داشته و به رقم 45 درصد رسیده که یکی از بالاترین آمار در جهان است و این مساله کودکان بسیاری را در غزه مجبور کرده است تا نان آور خانواده باشند.

آمار منتشر شده از سوی فلسطینی ها، افزایش تعداد کودکان کار ظرف پنج سال گذشته را نشان می دهد به طوری که 9 هزار و 700 کودک بین 10 تا 17 سال در این منطقه تحت محاصره کار می کنند.

قانون فلسطین اشتغال به کار کودکان زیر 15 سال را منع می کند، اما براساس اعلام مرکز دمکراسی و حل بحران فلسطین، این قانون به ندرت اعمال می شود.

هزاران کودک در غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، یتیم شده اند.

در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014، سازمان ملل اعلام کرد که همه 900 هزار کودک این منطقه دچار ضربه روحی شده اند و به حمایت روانی - اجتماعی نیاز دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس