کد خبر 562362
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

تلفن‌های همراه تقریبا هر کاری که بخواهیم را انجام می‌دهند. در کنار قابلیت‌های بیشمار، کاربران از باتری این دستگاه‌ها رضایت ندارند. هیچ چیز دردناک‌ تر از این نیست که در آستانه یک کار مهم باتری گوشی همراه شما تمام شود.

 به گزارش مشرق، کاربران معمولا به دنبال راهکارهایی هستند تا عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش دهند، هرچند که بیشتر آنها درست نیستند. اکنون زمان آن است که برخی از این توصیه‌های اشتباه را بررسی کنیم.
 
1- شارژ کردن تلفن همراه از شب تا صبح برای باتری مضر است
 
"شارژ بیش از حد” کلمه ایست که برای این موارد به کار می‌رود. معنی و مفهوم این اصطلاح این است که اگر بعد از آن که شارژ گوشی شما به %100 رسید و همچنان گوشی شما به شارژر متصل باشد، ظرفیت باتری شما کاهش خواهد یافت. اما تنها این همه موضوع نیست. برخی نکات در مورد این مسئله درست هستند. در گذشته‌های دور، اگر باتری‌های لیتیوم-یونی را به مدت طولانی شارژ می‌‌کردید، دچار گرمای بیش از حد می‌شدند. این مسئله باعث می‌شد تا به باتری صدمه وارد شده و عملکرد آن دچار مشکل شود. در برخی موارد انفجار نیز روی می‌داد.
 
دستگاه‌های امروزی روش پیشرفته‌تری برای مدیریت انرژی دارند. شارژ کردن طولانی برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند و باعث می‌شود تا گوشی شما به صورت شناور شارژ شود.
 
2- اجازه دهید باتری گوشی شما کاملا تخلیه شده و بعد آن را شارژ کنید
 
این مسئله در مورد باتری‌هایی که ساختار آنها کاملا متفاوت از باتری تلفن‌های هوشمند می‌باشد درست است. باتری‌های نیکل-کادمیوم و باتری‌های هیبریدی نیکل-آهن جزء این باتری‌ها به شمار می‌روند، اما باتری‌های امروزی لیتیوم-یون هستند. این مورد هم دارای برخی نکات درست است. اگر اجازه نمی‌دادید باتری ‌هایی با هسته نیکل به طور کامل تخلیه شده و سپس شارژ شوند، دچار سردرگمی شده و ظرفیت کامل خود را فراموش می‌کردند! داستان باتری‌های لیتیوم-یون متفاوت است. آنها در اندازه گیری میزان شارژ خود بسیار هوشمند‌تر عمل می‌کنند.

اگر شما 60 درصد باتری تلفن هوشمند خود را استفاده کرده و سپس آن را شارژ نمایید، باتری چرخه شارژ کامل را در نظر نمی‌گیرد. این باور که باتری‌های لیتیوم-یونی بعد از هر بار شارژ شدن مقداری از ظرفیت خود را از دست می‌دهند درست است اما تاثیر آن چندان زیاد نیست. بیشتر باتری‌های امروزی 80 درصد ظرفیت خود را حتی بعد از چند سال حفظ می‌کنند. با توجه به اینکه بیشتر کاربران باتری‌ها و یا گوشی‌های هوشمند خود را در همین بازه زمانی تعویض می‌کنند، نگرانی چندانی درباره این مسئله وجود ندارد.
 
3- تنها از شارژر گوشی خود برای شارژ آن استفاده کنید
 
این مورد بیشتر به بازاریابی ارتباط پیدا می‌‎کند. اگر شما به تازگی گوشی هوشمند خریده باشید، می توانید ببینید که در دفترچه راهنمای آن نوشته تنها با شارژر خود گوشی آن را شارژ کنید. این شما را تشویق می‌کند که همواره لوازم جانبی برند تلفن همراه خود را تهیه کنید. آنها به فکر سلامتی تلفن همراه شما نیستند و تنها به سود بیشتر فکر می‌کنند. شارژ کردن با هر شارژر دیگری بدون مشکل خواهد بود. البته برخی موارد به‌ خصوص در مورد کابلهای USB-C باید مورد توجه قرار گیرد. تنها موردی که باید به آن دقت کنید، استفاده از شارژرهای اصلی است و مهم نیست آن شارژر متعلق به کدام شرکت مطرح تولید تلفن همراه باشد. حواستان را جمع کنید که از شارژرهای گمنام و بدون کیفیت دستفروشان و گوشی‌های فیک چینی (طرح اصلی) استفاده نکنید، زیرا ممکن است به گوشی شما آسیب بزنند. مثلا شارژر گوشی‌های 200 تا 300هزار تومانی فیک آیفون 6s و S6 سامسونگ و.... که می‌توانند ضربه جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد کنند.
 
4- غیرفعال کردن سرویس‌هایی مانند بلوتوث و مکان‌یابی باعث افزایش طول عمر باتری می‌شوند
 
یک باور غلط دیگر این است که استفاده نکردن از این خدمات مصرف باتری را کاهش می‌دهد. در گذشته وای-فای و بلوتوث بشدت مصرف باتری را افزایش می‌داد اما هم‌اکنون چنین مشکلی تقریبا وجود ندارد. غیرفعال کردن این خدمات و قرار دادن گوشی در حالت آفلاین مصرف باتری را کاهش می‌دهد، اما نه به آن اندازه که شما فکر می‌کنید. شاید این کار نهایتا نیم ساعت در روز عمر باتری را بیشتر کند، بنابراین غیرفعال کردن آنها ضروری نیست. به یاد داشته باشید که این گونه دستگاه‌ها اصولا برای همین کارها ساخته شده‌اند.
 
این شش مورد باور غلط از مواردی بودند که بیشترین صحبت درباره آنها در مراجع مختلف به میان آمده بود. حتی برخی از افراد مسلط به تکنولوژی هم به آنها اعتقاد داشتند. موارد ذکر شده همه مسائل را پوشش نمی‌دهد و شاید شما مورد دیگری سراغ داشته باشید. اگر این گونه است در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: ترنجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس