کد خبر 561811
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

وینگر ملی پوش تیم آلکمار هلند گفت: اصلا به جدایی از آلکمار فکر نمی کنم؛ از شرایط کنونی ام خیلی راضی هستم؛ تازه یک سال است که به اینجا آمده ام وجا افتاده ام.

به گزارش مشرق، اکثر لیگهای اروپایی هفته های پایانی خود را سپری می کنند. در این بین اندک لژیونرهای ایرانی ما هم در لیگ های خود عملکرد خوبی داشته و دارند.اما بدون شک علیرضا جهانبخش موفق ترین لژیونراین فصل فوتبال ایران بود. او با آلکمار بعد از گذراندن یک نیم فصل توام با مصدومیت، حسابی در نیم فصل دوم درخشید و با زدن گل های حساس و همچنین دادن پاس گل های حیاتی تاثیر فوق العاده ای در صعود چند پله ای قرمزها در جدول رده بندی اردیویزه داشت. او درباره آخرین وضعیت خودش در آلکمار، ماندن یا نماندنش در این تیم برای فصل آتی، تیم ملی ایران و گروهی که در راه رسیدن به جام جهانی در آن قرار گرفته ایم، دربی82 و اینکه طرفدار کدام تیم است، درگذشت مهرداد اولادی و همچنین وضعیت نه چندان مناسب تیم سابقش، داماش صحبت کرد که خواندش خالی از لطف نیست.

*ابتدا از بازی پنجشنبه شب مقابل آدو دن هاخ شروع کنیم که به یک برد خوب منجر شد و توانستید به طور کامل از آن بحران سه هفته ای خارج شوید.
خدا را شکر بازی خوبی بود. موفق شدیم به روند خوبی که در پیش گرفته بودیم برگردیم. هدف ما کسب سهمیه یورو لیگ است. هر روز هم بهتر و بهتر می شویم. حالا تنها دو هفته باقی مانده است و می بایست تمام تلاش خود را بکنیم تا سهمیه بدست آید. البته نتیجه بازی فینال جام حذفی یکشنبه هم بسیار در کار ما تاثیر دارد. اگر تیم فاینورد در آن مسابقه به برتری برسد؛ سهمیه را از جام حذفی می گیرد و ما به عنوان تیم چهارم به طور مستقیم به لیگ اروپا می رسیم.

*درباره تعویض تقریبا زودهنگامت  هم صحبت کن.
من در بازی در دقیقه 60 تعویض شدم که یک تعویض کاملا تاکتیکی بود.  سرمربی تیم در نظر داشت بازی را حفظ کند. خدا را شکر وضعیتم در ترکیب اصلی تیم، ایده آل است. به جز یک بازی که محروم بودم در مابقی بازی ها کامل در زمین هستم یا در دقایق پایانی تعویض می شوم.

*اتفاقا در همان بازی با پی اس وی که محروم بودی؛ آلکمار 4 گل خورد. مثل اینکه هر وقت تو در ترکیب نباشی باید منتظر باشیم تیمت شکست بخورد.
نه البته. این طور نمی شود نتیجه گیری کرد. مقابل تیمی بازی داشتیم که در حال حاضر با فاصله به همراه آژاکس در صدر جدول قرار دارد. می دانستیم که بازی سختی مقابل آنها داریم. مهمترین دلیل موقیت آلکمار در نیم فصل دوم این بوده که ما متکی به فرد نیستیم و یک تیم به معنای واقعی هستیم.

*از آژاکس و پی اس وی صحبت شد. این دو تیم فاصله بسیار زیادی با بقیه تیمها انداخته اند. به نظر تو می شود که آنها را در فصل بعد گرفت و با آنها در کورس قهرمانی بود؟
بله. امکانش وجود دارد.ما اگر در نیم فصل اول بهتر نتیجه می گرفتیم و امتیازات زیادی را از دست نمی دادیم. اصلا اگر سه برد بیشتر می آوردیم الان می توانستیم در کورس قهرمانی باشیم. از طرفی تیم های آژکس و پی اس وی همواره سردمداران فوتبال هلند بوده و هستند. آنها فوق العاده هستند و در چمپیونز لیگ هم همیشه حضور داشته اند واینطور نیست که فقط امسال با تیم های پایین تر از خود فاصله ایجاد کنند.

*پیش از بازی با دن هخ، مقابل زوله بازی داشتید. دو اتفاق جالب برای تو در آن دیدار افتاد. اولی این بود که با 30 پاس تهاجی، جزو یکی از بهترین بازیکنان تیمت بودی و این آمار تو حسابی در رسانه ها بازتاب داشت. دومی هم به اتفاق جالبی برمی گردد که بین تو و آن خانم مسن رخ داد و تو با او دست دادی. آن ماجرا در رسانه های داخلی ما خیلی مورد توجه قرار گرفت.
ابتدا درباره بحث اولی که مطرح کردید صحب کنم. همانطور که گفتم ما برای اینکه در کورس گرفتن سهمیه لیگ اروپا باقی بمانیم؛ باید مقابل زوله به پیروزی می رسیدیم و دست بر قضا همه تیم در آن دیدار خوب بودند. خدا را شکر من هم نمایش قابل قبولی داشتم. فقط حیف شد که نتوانستم با یک گل، شب خوبم را تکمیل کنم.

*و ماجرای آن خانم مسن؟
اجازه بدهید از اول توضیح بدهم. توپ با سرعت به سمتم آمد. من هم با سرعت زیاد دویدم که پیش از اوت شدن آن را کنترل کنم که نشد و توپ به سمت جایگاه ویژه معلولین رفت. آن پیرزن از دیدن من خیلی خوشحال شد و دستش را به سمتم دراز کرد. من هم خیلی غیر ارادی با او دست دادم. اتفاقا در بین هم تیمی ها و کادر فنی تیم خودمان هم حسابی بابت این اتفاق با من شوخی می کنند و مورد توجه رسانه ها هم قرار گرفته است. فقط می توانم بگویم همه چیز غیر ارادی رخ داد.

*نمایش درخشان تو در این فصل باعث شده خیلی ها منتظر رسیدن پیشنهاد های جدید و بهتر برای تو باشند. تا به الان پیشنهادی برایت رسیده است یا نه؟
راستش را بخواهید؛ اصلا به جدایی از آلکمار فکر نمی کنم. از شرایط کنونی ام خیلی راضی هستم. تازه یک سال است که به اینجا آمده ام وجا افتاده ام و تمایلی به جدا شدن ندارم. ما سال پیش به لیگ اروپا رفته بودیم و حالا اگر دوباره سهمیه بگیریم می توانیم با استفاده از تجربیات فصل قبل، عملکرد خیلی بهتری در این رقابت ها داشته باشیم.

*از آلکمار فاصله بگیریم. چند روز پیش گروه بندی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 انجام شد. خیلی ها اعتقاد دارند گروه ایران آسان است. نظر تو در این باره چیست؟
به نظرمن هیچ گروه آسانی در این مرحله وجود ندارد. صد در صد همه خوب کار کرده اند که تا به اینجا بالا آمده اند. قطعا هدف ما هم صعود به جام جهانی است و برای رسیدن به این مهم باید مسابقات مقدماتی را با قدرت آغاز کنیم و به پایان برسانیم. البته نسبتا گروه ما در مقابل گروه دیگر بهتر است اما دلیل نمی شود که بخواهیم رقبای خود را دست کم بگیریم و یا دست روی دست بگذاریم. باید از الان به فکر باشیم.

*فکر می کنم صحبت راجع به کمبود امکانات تیم ملی هم دیگر کمی لوث شده باشد. اینطور نیست؟
بله. گفتنی ها گفته شده است.این یک امر طبیعی است که برای رسیدن به یک موقیت باید امکانات اولیه اش فراهم شود تا کادر فنی وبازیکنان دغدغه ای در این باب نداشته باشند.

*دربی 82 را توانستی ببینی؟
به خاطر اینکه بازی با تمرین ما تداخل داشت؛ نتوانستم کامل ببینم اما بعدا، خلاصه بازی را دیدم.

*بازی چطور بود. خیلی ها بر این باور هستند که این دربی، یکی از بهترین شهرآوردهای ده، پانزده سال اخیر بود.
واقعا بازی با کیفیتی بود. این بازی به دلیل حساسیت فراوانی که همواره داشته باعث شده گاهی اوقات زیبایی فنی چندانی نداشته باشد اما این بار شاهد یک جال تمشایی بودیم. فارغ از تیم برنده، مردم از تماشای این مسابقه لذت بردند. امیدوارم بازهم بازی های دربی این گونه باشد؛ چرا که خوب بودن این دوتیم، به تیم ملی ما هم کمک می کند.

*هیچ وقت نگفتی طرفدار کدام یک از این دو تیم هستی؟
من همیشه طرفدار بازی خوب هستم. در ضمن تیم اول من، داماش گیلان است که همیشه به آن عشق می ورزم.

*به نظرت کدام تیم قهرمان لیگ می شود؟
واقعا نمی توان پیش بینی کرد. از بین سه تیم نخست جدول، به احتمال خیلی زیاد یک تیم قهرمان می شود.

*مهرداد اولادی هم از بین ما رفت.
متاسفانه اتفاق بسیار ناراحت کننده ای بود که رخ داد. وقتی تحمل چنین اتفاقی تلخ تر می شود که به جوانی مهرداد پی می بریم.  بعد زا هادی نوروزی متاسفانه یک جوان دیگر فوتبالیست، از بین ما رفت. خداوند به خانواده مهرداد عزیز صبربدهد.

*محمد مایلی کهن گفته بود که در باشگاه شما به بازیکنان جی پی اس وصل می کنند و آنها را کنترل می کنند که اتفاق بدی برایشان رخ ندهد. درست است؟
بله. محمد مایلی کهن درست گفته است. جالب است بدانید که ما هر روز چک آپ می شویم تا مبادا مشکلی از قبیل مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشیم. اگر نوسانی دیده شود؛ سریعا به بازیکن گفته می شود و مشکلش را حل می کنند. آنها به فوتبالیست هایشان اهمیت می دهند. فوتبالیست ها و ورزشکاران در معرض حمله های قلبی هستند و باید مراقب بود. امیدوارم این اتفاقات مثبت در فوتبال ما هم رخ دهد و به بازیکنان توجه بیشتری شود.

*سوال آخرم اختصاص دارد به موضوعی که در خلال حرفهایت از علاقه ات به آن اشاره کردی. داماش. می دانی الان تیم پیشینت در آستانه سقوط به دسته دو قرار دارد؟
بله متاسفانه خبر دارم. در سه، چهار سال اخیر اصلا توجهی به فوتبال گیلان نشده است. نه تنها داماش، بلکه ملوان هم مشکلات زیادی دارد. نمی دانم چه کسی، چه ارگانی باید حمایت کند. نمی دانم واقعا عشق و علاقه مردم به فوتبال را نمی بینند یا برایشان اهمیتی ندارد. فوتبال مقوله تاثیرگذاری در جامعه است و می تواند دل مردم یک شهر را خوشحال کند. من بارها این مسائل را بازگو کرده ام و قط می توانم امیدوار باشم که مسئولین ذی ربط از خواب غفلت بیدار شوند.

*صحبت پایانی؟
حرف خاصی نیست. از شما تشکر می کنم. انشا.. توجه بیشتری به فوتبلالیست های ما بشود تا دیگر شاهد رقم خوردن اتفاقات تلخی مثل فوت هادی نوروزی و مهرداد اولادی نباشیم.
منبع: کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس