کد خبر 559502
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

غول فناوری چینی، کمپانی هواوی ماه جاری از دو پرچم‌دار تازه خود رونمایی کرد. هواوی پی ۹ نسخه ارتقا یافته نسل گذشته خودش پی ۸ است. این ارتقاء در زمینه افزایش سرعت پردازنده‌ها فوق‌العاده بوده است؛ اما هواوی این بار به‌جای یک مدل، از دو مدل مختلف رونمایی کرد.

 به گزارش مشرق، همان‌طور که از نامشان پیداست هواوی پی ۹ پلاس برادر بزرگ‌تر مدل پی ۹ است. اما این دو گوشی علاوه بر تفاوت در اندازه صفحه‌نمایش، در چه مواردی با یکدیگر متفاوت هستند؟
 
مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – مشخصات
 
مقایسه گوشی‌های P9 و P9 پلاس هواوی +عکس

مشخصات هواوی پی ۹ ( Huawei P9 )

مقایسه گوشی‌های P9 و P9 پلاس هواوی +عکس
مقایسه گوشی‌های P9 و P9 پلاس هواوی +عکس
مدل اصلی پی ۹ در دو نسخه متفاوت ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. این در حالی است که پی ۹ پلاس دارای تک‌نسخه ۶۴ گیگابایتی است. هرچند که این قضیه طبیعی به نظر می‌رسد. بسیاری از افرادی که گوشی‌های بزرگی نیاز دارند معمولاً فضای کم به کار آن‌ها نخواهد آمد. هرچند که هر دو گوشی به‌وسیله یک کارت میکروSD قابل ارتقاء تا ۱۲۸ گیگابایت خواهند بود.
 
از نظر ظرفیت رم نیز این دو محصول با یکدیگر کمی متفاوت هستند. مدل پی ۹ پلاس دارای یک رم چهار گیگابایتی است. این در حالی است که مدل ۳۲ گیگابایتی پی ۹ دارای سه گیگابایت ظرفیت رم بوده و مدل ۶۴ گیگابایتی آن نیز به چهار گیگابایت رم مجهز خواهد بود. اما در پردازنده این دو محصول کاملاً یکسان هستند و از یک تراشه ۶۴ بیتی Kirin 955 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز بهره‌مند شده‌اند.
 
باتری برادر بزرگ‌تر نیز به طبع ظرفیت بیشتری خواهد داشت و دارای ظرفیتی معادل ۳,۴۰۰ میلی‌متر است. این در حالی است که هواوی پی ۹ دارای یک باتری ۳,۰۰۰ میلی‌آمپری است. اما در مجموع عمر باتری این دو گوشی عملکرد یکسانی را طی خواهد کرد.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – طراحی و ساخت
 
مقایسه گوشی‌های P9 و P9 پلاس هواوی +عکس
 
هر دو این پرچم‌داران با متریال یکسانی طراحی شده‌اند؛ بدنه آلومینیومی همراه با رنگ‌بندی‌های جذاب. همان‌طور که انتظار می‌رفت مدل کوچک‌تر پی ۹ از بدنه کوچک‌تری هم برخوردار بوده و ضخامت آن نیز حدود ۰٫۰۳ میلی‌متر کمتر از پی ۹ پلاس است.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – صفحه‌نمایش
 
مقایسه گوشی‌های P9 و P9 پلاس هواوی +عکس
 
اگر بخواهیم از بیرون به این دو گوشی بنگریم، صفحه‌نمایش آن‌ها تفاوت چندانی نخواهد داشت. با اینکه اندازه صفحه‌نمایش این دو گوشی یکسان نیست اما هر دو از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کنند. هرچند که مدل کوچک‌تر دارای تراکم پیکسلی بهتر ۴۲۳ppi است.
 
اما در انتها باید برنده را صفحه‌نمایش مدل پلاس اعلام کنیم. چراکه آن از یک صفحه‌نمایش Super AMOLED بهره می‌برد. این بدان معناست که رنگ‌ها خیلی طبیعی‌تر از سایر پنل‌ها خواهند بود. علاوه بر آن صفحه‌نمایش مدل پلاس حساس به فشار است. در واقع تجربه‌ای مشابه با لمس سه‌بعدی آیفون را به کاربرانش القا خواهد کرد.
 
مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – دوربین
 
مقایسه گوشی‌های P9 و P9 پلاس هواوی +عکس
 
هیچ تفاوتی بین دوربین و قدرت آن‌ها وجود نخواهد داشت. هر دو پرچم‌دار هواوی به دو لنز ساخت کمپانی لایکا مجهز شده‌اند که قادر به تولید تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی و مشابه با کیفیت دوربین‌های DSLR است. در قسمت جلویی نیز یک لنز ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. نکته جالب اینجاست که هر دو دوربین پشتی و دوربین جلویی به فوکوس خودکار لیزری مجهز هستند که البته دوربین جلوی نسخه اصلی پی ۹ به چنین تکنولوژی مجهز نخواهد بود.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – رأی نهایی
 
این یک قضاوت بسیار دشوار است چراکه هر دو تلفن دارای جنبه‌های مشابه زیادی با یکدیگر هستند. اما در نهایت هر مقایسه باید برنده‌ای داشته باشد. برنده نهایی را هواوی پی ۹ پلاس معرفی می‌کنیم. محصولی که با صفحه‌نمایش Super AMOLED و حساس به فشار خود، دوربین جلوی مجهز به فوکوس خودکار لیزری و همچنین صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر می‌تواند تجربیات خوبی را به مصرف‌کنندگان خودش القا کند.
 
 منبع: گجت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    هواوی عالیه من یه g8 خریدم انقدر راضیم که نگو کانفیگش عالیه و قیمتشم خیلی مناسبه(زیر یه ملیون)
  • abbas ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    تنها برند موبایلی که ارزش خرید داره بدون ادعا اما خوب من به شخصه ااصلا اوایل قبولش نداشتم اما با کار کردن با هواوی فهمیدم کااملا اشتباه میکردم
  • مینا ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    من از همون اول گوشی موبایلم هوآوی بوده و خیلی راضیم، بنظرم بهتر از سامسونگ و آبجی هستش الان p7 دارم و منتظرم نسخه 9 اش به بازار بیاد و اونو بخرم البته پی نه پلاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس