استقلال در میان ناباوری هوادارانش 4-2 مغلوب پرسپولیس شد در حالی که پیش تر دروازه بانش مهدی رحمتی تنها یک مرتبه با پیراهن تیمی دیگر مقابل چشم تماشاگران آبی 4گل دریافت کرده بود.

آخرین باری که رحمتی و استقلال 4 تایی شدندگروه ورزشی مشرق - پیش از آن که  دربی 82 آغاز شود، شاید بدبین ترین هواداران استقلال و خوش‌بین‌ترین هواداران پرسپولیس هم فکر نمی‌کردند تیم برانکو 4 گل به آبی‌ها در شهرآورد شماره 82 پایتخت بزند.

تیم برانکو ایوانکوویچ از تمام جهات بهتر بود و پیروز شد. شاید هم اگر به جای سیدمهدی رحمتی علی رغم دو اشتباهش در دریافت گل، گلر دیگری درون دروازه آبی‌ها ایستاده بود نتیجه‌ای متفاوت‌تر به ثبت می‌رسید. پرسپولیس در شرایطی 4 بر 2 استقلال را شکست داد که حریف تا همین دو روز پیش جدی‌ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی در لیگ پانزدهم به شمار می‌رفت.

بررسی بازی‌های 4 تایی سرخابی‌ها و مربیان‌شان در سال‌های اخیر بیانگر نکات جالبی است؛ نکاتی از این قبیل که سرمربی سرخ‌ها آخرین بار 4 سال و 4 ماه قبل رنگ پیروزی 4 گله برابر یک حریف را دیده بود.

* هت‌تریک سامان و 4 تایی شدن فروزان
استقلال 4 بر 2 به پرسپولیس باخت در حالی که آخرین بار دو هفته مانده به پایان لیگ چهاردهم شکستی مشابه را در استادیوم آزادی تجربه کرده بود.

2 سال و یک ماه و 29 روز قبل تراکتورسازی با هت‌تریک سامان نریمان‌جهان و گل دقیقه 1+45 ادینهو استقلال امیر قلعه‌نویی را 4 تایی کرد. آن هم در شرایطی که محسن فروزان مرد شماره یک آبی‌ها بود. جالب اینکه چهارشنبه 30 بهمن ماه سال 1392 تک‌گل آبی‌ها را امید ابراهیمی (30) به ثمر رساند. درست مثل داربی 82 که – از روی نقطه پنالتی- گل دوم استقلال را درون دروازه سوشا مکانی کاشت.

* 4 گله شدن رحمتی بعد از 5 سال و 7 ماه و 19 روز در آزادی

سیدمهدی رحمتی هنوز هم – از نگاه آمار- یکی از بهترین‌های فوتبال ماست. دروازه‌بانی که با وجود شایستگی‌های فراوانش از تیم‌ملی دور مانده است. سید در روزی که خط میانی و مدافعان تیمش گرفتار بازی رو به جلو پرسپولیس بودند، 4 گل دریافت کرد اما یکی از بهترین‌های میدان بود.

مهدی رحمتی آخرین بار زمانی که پیراهن تیم سپاهان را در لیگ دهم بر تن داشت، در استادیوم آزادی 4 گل از یک تیم دریافت کرد. جمعه 5 شهریور 1389 رحمتی گلر سپاهان بود که میلاد میداوودی (18و43) و فرهاد مجیدی (25) سه گل وارد دروازه سپاهان کردند.

سیدمهدی گل چهارم را هم روی اشتباه مهاجم تیم خودی – رضا عنایتی- دریافت کرد تا سپاهان 4 بر 3 مغلوب آبی‌ها شود و بالاخره بعد از 5 سال و 7 ماه و 19 روز دوباره تاریخ برای رحمتی تکرار شد و این بار در داربی پایتخت.

* 4 تایی‌های ملوان
به گزارش مشرق، دروازه‌بان محبوب سکوهای آبی اگرچه پیش از این با پیراهن استقلال در استادیوم آزادی 4 گل دریافت نکرده بود اما در لیگ‌های یازدهم و سیزدهم دریافت این تعداد گل را درون دروازه استقلالی‌ها برابر ملوان تجربه کرده بود.

در هفته نهم لیگ یازدهم استقلال 4 بر 2 مغلوب میزبانش ملوان شد در حالی که درون دروازه‌اش از مهدی رحمتی بهره می‌برد. شنبه 9 مهر ماه سال 1390 برهانی (9) و میداوودی (48) برای استقلال گل زدند اما دو گل سیدجلال رافخایی (44 و 61 پنالتی) و ضربات جراح‌کار (45) و محمد نزهتی (64) عامل شکست سنگین آبی‌ها و رحمتی شد.

البته این سرنوشت یک بار دیگر برای سیدمهدی و استقلال در هفته 27 لیگ سیزدهم روی داد. چهارشنبه 30 بهمن ماه سال 1392 ضربات سیامک کوروشی (9)، احمد آهی (14)، شاهین ثاقبی (47) و مهدی دغاغله (52) رحمتی را تسلیم خود کرد. 2 سال و یک ماه و 29 روز قبل محمد قاضی (47) و حنیف عمران‌زاده (94) برای استقلال قلعه‌نویی گل زدند اما به هر تقدیر شکست 4 بر 2 استقلال و رحمتی برای دومین بار مقابل ملوانان (در انزلی) به ثبت رسید.

* هت‌تریک 4 تایی طالب‌لو
استقلالی‌ها پیش از این در لیگ‌های هفتم، هشتم و دهم نیز شکست‌های 4 تایی را با وحید طالب‌لو دیگر دروازه‌بان سرشناس خود تجربه کردند.

در ایستگاه 27 لیگ هفتم این داماش گیلان بود که (جمعه 23 فروردین ماه سال 1387) پیروزی 4 بر یک را پیش چشم هواداران استقلال در استادیوم انزلی جشن گرفت. 8 سال و 6 روز قبل وحید طالب‌لو دو مرتبه برابر ضربات افشین چاووشی و 2 بار مقابل مجتبی جباری (گل به خودی) و محمدرضا مهدوی تسلیم شد.

استقلال و طالب‌لو که انگار به هفته 27 لیگ‌ها آلرژی پیدا کرده بودند، یک سال بعد در هفته بیست و هفتم لیگ هشتم 4 بر یک مغلوب فجرسپاسی شدند. چهارشنبه 30 بهمن 1387 صبری، ایرانپوریان، متوسل‌زاده و ممبینی دروازه وحید آبی‌ها را باز کردند در حالی که تک گل استقلال را عباسفرد به ثمر رساند.

طالب‌لو با استقلال برای کامل کردن هت‌تریک شکست‌های چهارتایی‌اش تا هفته نوزدهم لیگ دهم صبر کرد. آنجا که فولاد – یکشنبه 28 آذر ماه سال 1389- با سیامک سرلک، آرش افشین، رضا نوروزی و علی حمودی دروازه طالب‌لو و استقلال فتح کرد. البته 5 سال و 3 ماه و 29 روز قبل اسماعیل شریفات خیلی زود دقیقه (36) از بازی اخراج شد تا استقلال مدت‌زمان زیادی از دیدار مذکور را 10 نفره ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس