کد خبر 557606
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تعداد کشته شدگان سیل اخیر را 2 تن اعلام کرد و گفت: علیرغم شدت بارش‌ها این حادثه مصدومیت جدی برای ساکنان مناطق سیل‌زده نداشته است.

به گزارش مشرق، مرتضی اکبرپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: از حدود 72 ساعت پیش بارش‌ها در نقاط جنوب غربی کشور آغاز شده و تا ساعتی پیش نیز ادامه داشت اما در حال حاضر طبق پیش‌بینی هواشناسی این سامانه بارشی به سمت شمال شرق کشور در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران طبق اخطاریه‌های قبلی هواشناسی هشدارهای لازم را به دستگاه‌های امدادی و خدماتی داده و پی از شروع بارندگی آنان را به حالت آماده باش درآورده بود، اظهارکرد: در مجموع سه استان خوزستان، ایلام و لرستان دارای بیشترین بارندگی و خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب هستند و امدادگران نیز همچنان در این مناطق در حال امدادرسانی به شهروندان‌ هستند.

وی درباره خسارات ناشی از این سیل نیز گفت: از دستگاه‌های ارزیاب خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر ارزیابی‌های خود از خسارات ناشی از سیل را به سازمان مدیریت بحران اعلام کنند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره خسارات جانی ناشی از سیل نیز، گفت: در پی این حادثه 2 تن جان خود را از دست دادند. یک نفر جوانی 22 ساله و چوپان بود که در لرستان به دلیل اصابت صاعقه جانش را از دست داد و دیگری نیز زنی بود که در باغ شخصی‌اش در ایلام به رودخانه افتاده و متأسفانه جان خود را از دست داده است.

اکبرپور با اشاره به قطعی ارتباط جاده‌های روستایی، اظهارکرد: برخی از روستاها به دلیل تخریب پل‌های ارتباطی یا جاده‌های ارتباطی ، ارتباط‌شان با یکدیگر یا مرکز قطع شده که البته اقدامات لازم برای بازگشایی مسیر انجام شده است.

به گفته اکبرپور در برخی از روستاهای مناطق سیل زده نیز با توجه به اخلال پیش آمده در شبکه آبرسانی،‌ آبرسانی به روستائیان انجام شده است.

وی درباره وضعیت سد دز و سرریز شدن آن نیز به ایسنا، گفت: رهاسازی آب سد در حال مدیریت است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به سفر تیم‌های وزارت نیرو و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به عبور سامانه بارشی به سمت شمال شرق کشور هشدارهای لازم در این زمینه به مدیران کل بحران و استان‌هایی که احتمال بروز سیل در آنها وجود دارد داده شده و دستگاه‌های امدادی نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند اما از شدت این سامانه به مرور کاسته خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس