تصویری در شبکه‌های تلگرامی دست به دست می‌شود که چگونگی استقبال سمنانی‌ها از رئیس جمهور را نشان می‌دهد، تصویری تحت عنوان «استقبال اتوبوسی از روحانی بدون هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی به صورت رایگان».

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

*******

کتابی که محسن رضایی با خود به بیت رهبری برد چه بود؟

محسن رضایی در کانال تلگرامی خود نوشت: رضایی در این دیدار کتابی را به همراه خود آورده بود، کتابی تحت عنوان "راه" که دربرگیرنده خاطرات این فرمانده اسبق سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است.

جلد نخست کتاب «راه» که حاصل 21 جلسه گفت‌وگوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با سرلشکر محسن رضایی است.

مباحث این کتاب "از تولد تا نوجوانی”، "مبارزه و شرایط بعد از انقلاب و مسائل امنیتی سالهای 58 تا 60 در هفت بخش سازماندهی شده اند.

مصاحبه های این کتاب از 28 بهمن 88 شروع شد و تا 23 تیر 94 ادامه یافت و دربرگیرنده خاطرات دوران کودکی و نوجوانی، دوران مبارزه و اطلاعات سپاه است

رصد اخبار تلگرامی؛.


اس 300؛ سامانه ای بسیار مدرن برای 2 مأموریت

دکتر رضا سراج تحلیل‌گر مسائل راهبردی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اس 300 یکی از پیچیده ترین سامانه های ضد موشکی در جهان محسوب می شود. این سامانه در قالب یک سیستم راداری بسیار پیشرفته قادر به ردیابی همزمان 100 هدف در آسمان است و همزمان می تواند موشک های کروز، بالستیک، هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین را در شعاع 120 تا 150 کیلومتری هدف قرار دهد

استقبال اتوبوسی از روحانی و  پذیرایی به صورت رایگان/ کتابی که محسن رضایی با خود به بیت رهبری برد چه بود؟.

اس 300 یک سيستم پدافند زمين به هو ا است که همواره برای آمريكا و متحدانش دردسر بزرگ بوده است. این سامانه شامل یک پرتابگر موشک سیار است که هر 3 تا 5 ثانیه قادر به پرتاب یک موشک است. این موشک می تواند در ارتفاع حداکثر 30 km و برد 150 km به یک هواپیما و یا موشک اصابت و آن را منهدم کند. زمان آماده‌سازی این سامانه حدود 5 دقیقه است و موشکهای آن از نوع انبارشونده‌ می باشد و مانند مهمات معمولی نیاز به هیچگونه نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.

اس-300 شباهت زیادی با سامانه پدافندی آمریکایی ام ‌آی ‌ام-104 پاتریوت دارد و تنها هواپیماهای فوق‌العاده رادار گریز بی-2 و جنگنده اف-22 توانایی حمله به سامانه اس 300 را دارند. بنابراین سامانه اس 300 اساسا ایران را در برابر حمله اسرائیل و هر کشوری که جنگنده های رادار گریز نداشته باشد، مصون خواهد ساخت.

یک فرمانده بلندپایه نیروی هوایی آمریکا در مصاحبه با دیلی بیست گفت : « وجود سامانه های اس 300 باعث خواهد شد هرگونه اقدام نظامی علیه ایران حتی برای ارتش آمریکا بسیار دشوار و هزینه بر شود.با توجه به اینکه سامانه های اس 300 دارای قابلیت جا به جایی است ، برای آمریکا بسیار دشوار خواهد بود که این سامانه ها را هدف قرار دهد

همچنین پایگاه اینترنتی « بیزینس اینسایدر » در گزارشی با این عنوان که « چرا فروش سامانه های موشکی پیشرفته اس 300 به ایران یک معامله بزرگ و مهم است » نوشت : « این اقدام روسیه به طور بالقوه می تواند باعث تغییر در موازنه قدرت در خاورمیانه شود

استقبال اتوبوسی از روحانی

تصویر زیر که مربوط به چگونگی استقبال سمنانی ها از رئیس جمهور را نشان می دهد، این روزها در گروه ها و کانال های تلگرامی تحت عنوان «استقبال اتوبوسی از روحانی بدون هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی به صورت رایگان» در حال بازنشر است

رصد اخبار تلگرامی؛.

هزینه های تبلیغاتی اصلاح طلبان با 750 ميليون تومان بسته شد

كل هزينه هاي تبليغات ستاد انتخابات اصلاح طلبان به گزارش كانال سيد حسين مرعشي اینگونه اعلام شد و سایر اعضای حزب کارگزاران و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب نیز به بازنشر این مطلب پرداختند و نوشتند: تبليغات ستاد انتخابات اصلاح طلبان با 750 ميليون تومان بسته شد.

-در مقابل تبليغات پر حجم رقيب می خواستیم تبلیغات درخوری داشته باشیم اما پول نداشتیم.

-تبلیغات، هزینه بر است. برآورد حداقلی نشان می داد که تبلیغات محیطی در پایتخت، نیاز به 10 میلیارد تومان هزینه دارد. این برآورد در شورای ائتلاف رأی نیاورد، چون منابع تأمین آن را نداشتیم.

-گزینه تبلیغات 3 میلیارد تومانی روی میز قرار گرفت، یعنی به ازای هر نماینده 100 میلیون تومان پول تبلیغات بدهیم که مبلغ زیادی هم نبود، اما سرانجام و در میدان عمل، به ازای هر نماینده، نتوانستیم بیشتر از 25 میلیون تومان بودجه تأمین کنیم.

-در واقع، کل هزینه تبلیغات ستاد انتخابات اصلاح طلبان – از اعتدال و توسعه خبر ندارم – با 750 میلیون بسته شد.

«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نقشه راه دولت و مجلس در سال جدید

پروانه مافی منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت: عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به عنوان نقشه راه دولت و مجلس در سال جدید مدنظر قرار می گیرد. نام گذاری زیبایی که مقام معظم رهبری برای امسال انجام دادند، درحقیقت نقشه راهی برای دولت، مجلس، همه نهادها و سازمان هایی است که برای مردم خدمت می کنند.

فعالیت های تلگرامی احمدی نژادی ها

کانال های تلگرامی حامی محمود احمدی نژاد که این روزها به شدت فعالیت خود را از سر گرفته اند در چند روز اخیر به نشر مطالبی در خصوص راه اندازی گروه ها و کانال های تلگرامی جدید و متنوع در حمایت از کاندیداتوری احمدی نژاد به راه انداختند.

یکی از کانال های حامی احمدی نژاد که مدت هاست فعالیت خود را آغاز کرده است درصدد گسترش فعالیت تلگرامی خود و تشکیل گروهی متشکل از کانال های مختلف است.

به همین دلیل به صورت رسمی و نشر مطالبی در کانال خود از حامیان خود خواسته است تا به دستورالعمل های خاصی برای جذب مخاطبان عمل کنند.

اقتصاد سیاسی مزخرف خوانی مسکن مهر!

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای عبده تبریزی(از سرمایه گذاران بزرگ در حوزه انبوه سازی و سوداگری زمین و مسکن، رییس اسبق بورس و رییس سابق برخی موسسات مالی و بانکهای خصوصی) اینک یکی از مشاورین اصلی و در حقیقت تصمیم سازان وزیر راه و مسکن و شهرسازی است. البته سابقه همکاری عبده با آخوندی به اینجا ختم نمی شود. در سالهای دهه 80 عبده رییس بانک اقتصاد نوین بود و آخوندی نیز یک از شرکای اصلی یکی از شرکت های اصلی تابعه این بانک یعنی "استراتوس" بود که عمده فعالیتش در حوزه انبوه سازی و سوداگری زمین و مسکن بود

.استقبال اتوبوسی از روحانی و  پذیرایی به صورت رایگان/ کتابی که محسن رضایی با خود به بیت رهبری برد چه بود؟

آن سالها و بر اساس نتایج مرکز آمار که رشد جمعیت اطراف تهران را بیش از تهران پیش بینی کرده بود شرکت استراتوس شروع به سرمایه گذاری در اطراف تهران با قیمت پیش فروش متری 1 تا 1.2 میلیون تومان کرد.

با شروع پروژه مسکن مهر قیمت ها به میانگین 300 هزار تومان افت کرد. در نهایت استراتوس مجبور شد پروژه ها را در قالب مسکن مهر خودمالکی و به قیمت 500 هزار تومان عرضه کند. آخرین پروژه های این شرکت نیز به قیمت 650 هزار تومان فروخته شد.

اگر شما چنین زیانی می کردید نمی گفتید مسکن مهر مزخرف و بیابانی است؟! اگر شما به عنوان یکی از فعالان بانکی در وزارت راه مسئولیت داشتید به جای ساخت مسکن ارزان برای محرومین، وام بانکی با اقساط ماهیانه ۲.۵ میلیون تومان و بازپرداخت بیش از دویست درصدی تصویب نمی کردید؟! اقساط ماهیانه ای که خودش دو برابر مبلغ وام درخواستی خیلی از محرومین است

تنها کانالی که دیگر عضو نمی‌گیرد

محسن رضایی با انتشار تصویر زیر در کانال تلگرامی خود نوشت: تنها کانالی که دیگر عضو نمی‌گیرد.

رصد اخبار تلگرامی؛

آیت الله واعظ طبسی و فرماندهان دفاع مقدس

عکسی از «آیت الله واعظ طبسی و فرماندهان دفاع مقدس» برای اولین بار در اینستاگرام سرلشکر محسن رضایی منتشر شد

رصد اخبار تلگرامی؛.

برخی گمان مي‌کردند که رهبری در جريان کامل روابط بين الملل نيستند

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود بخشی از سخنان آیت‌الله مصباح یزدی را منتشر کرد و نوشت: مسئولان مي‌دانستند که رهبري موافق چنين شيوه مذاکرات نيست، اما گمان مي‌کردند که ايشان اشتباه مي‌کنند و در جريان کامل روابط بين الملل نيستند!

آیت‌الله مصباح یزدی:

کوتاه آمدن در برابر دشمن، گاه به خاطر ترس از تهاجم و تحريم دشمن است که انگيزه افراد را براي مقاومت تحت تأثير قرار مي‌دهد؛ لذا گاهي اين ترس در سخنان برخي نيز کاملا مشخص است و مثلا مي‌گويند اگر اين برجام و مذاکرات نبود، امروز جنگ شده بود!

رهبري بارها گفته‌اند که به نتيجه مذاکرات خوشبين نيستم، و امروز هم عملا مي‌بينيم که هر چند در مذاکرات از خطوط قرمز هم عبور شده تا به نتيجه برسد، اما هيچ فايده‌اي نداشته است، و اگر رهبري اصلا به روي آن‌ها هم نمي‌آورد، از بزرگواري ايشان است. مسئولان نيز مي‌دانستند که رهبري موافق چنين شيوه مذاکرات نيست، اما گمان مي‌کردند که ايشان اشتباه مي‌کنند و در جريان کامل روابط بين الملل نيستند!

هاشمی: مردمی بودن دانشگاه آزاد، افتخار است

کانال تلگرامی هاشمی رفسنجانی موفقیت‌های دانشگاه آزاد را از جمله دستاورد‌های خوب نظام اسلامی دانست و به نقل از هاشمی رفسنجانی نوشت: باید خداوند را شکر کنیم که چنین خدمتی به علم، دانش، فرهنگ، تحقیق و پژوهش کشور شده است

استقبال اتوبوسی از روحانی و  پذیرایی به صورت رایگان/ کتابی که محسن رضایی با خود به بیت رهبری برد چه بود؟.

چرا دولت رقابت انتخاباتی زودهنگام را کلید زد؟

رسانه های وابسته و حامی دولت یازدهم در اقدامی هماهنگ، رقابت زودهنگام انتخاباتی را کلید زدند. چه اهداف و منافعی برای دولت مورد انتظار است که به شکل مبتدیانه آغاز گر این بازی شدند.؟

رضا سراج طی مطلبی در کانال تلگرامی خود با عنوان "چرا دولت رقابت انتخاباتی زودهنگام را کلید زد؟" نوشت:

مقدمه :

رسانه های وابسته و حامی دولت یازدهم در اقدامی هماهنگ، رقابت زودهنگام انتخاباتی را کلید زدند. چه اهداف و منافعی برای دولت مورد انتظار است که به شکل مبتدیانه آغاز گر این بازی شدند.؟

تحمیل دولت به طبقه متوسط جامعه:

واقعیت این است که دولت یازدهم با نگرانی از مستعجل شدن، خواستگاه خود را در طبقات متوسط به بالای جامعه تعریف کرده و با بهره گیری از احمدی نژاد هراسی، به دنبال تحمیل مجدد خود به طبقه متوسط جامعه و اصلاح طلبان است.

سایر اهداف رقابت انتخاباتی زودهنگام :

شناسایی رقیب اصلی خود و تضعیف و تخریب آن

تحت اشعاع قرار دادن ناکارآمدی دولت در برجام

تغییر زمین بازی از حوزه اقتصادی به سیاسی

مشغول سازی افکار عمومی با دوقطبی سازی

فرار از پاسخگویی به مطالبات اصلی جامعه

نتیجه :

بنابراین رقابت زودهنگام انتخاباتی عملا بازی کردن در زمین تعیین شده از سوی دولت یازدهم است. این ترفند می تواند منجر به رویارویی مردم با مردم گردد.

دوگانه جهل-خیانت؛ از ۵۸ تا ۹۵

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir از تلاش دولت موقت برای لغو قرارداد اف۱۴‌ها و مقابله آیت‌الله خامنه‌ای و یاران امام نوشت.

«دولت موقتی‌ها معتقد بودند که نگهداری اف۱۴ها هزینه‌بردار است و جدای از آن، اساساً «این نوع هواپیماها به درد ما نمی‌خورد

مدعای «به درد نخوردن» اف‌۱۴ها مبتنی بر یک تفاوت فکری مهم در میان دولت موقتی‌ها و نیروهای انقلابی بود که مطابق با ادبیات سیاسی آن روزها این‌گونه تعبیر می‌شد که جمهوری اسلامی باید «سیاست تهاجمی» هم داشته باشد یا نه؟

دولت موقت و شخصیت‌های اساسی آن مطابق با دیدگاه‌های خود معتقد بودند که جمهوری اسلامی نیازی به سیاست تهاجمی ندارد و آنچه ضروری است تنها توانایی دفاعی نظام است. چنین تفکری در نزد یاران انقلابی امام به‌شدت محل تأمل بود. زرورق زیبای این سخنان نباید توجهات را از باطن خطرناک آن منصرف می‌کرد. نه هزینه‌ی زیاد دلیلی بود برای از دست دادن هواپیماها و نه واقعاً هواپیماها به دردنخور بودند.

مهدی محمدی: آمريكا درحالي به تجزيه تركيه مي انديشد

مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: ترك ها اخيرا درمانده شده و به ايران پناه آورده اند كه چه نشسته ايد، امريكا درصدد تجزيه تركيه به سه بخش كردي، اروپايي و بخشي هم در اختيار دولت است. تركيه در نبرد سوريه هيچ به دست نياورد الا اينكه پايداري ژئوپلتيكي خود را هم از دست داده است. اين تازه غير از آن است كه تركيه يكپارچه يا تجزيه شده، تا دهه ها، از شر شبكه هاي ريشه دار تكفيري آسوده نخواهد بود چراكه اين شبكه ها به تركيه به عنوان موطن و بارانداز خود نگاه مي كنند. جالب است امريكايي ها در حالي به مجازات تركيه مي انديشند كه دولت اردوغان به آنها خدمات منحصربفردي ارائه كرده است:

1- ايجاد سازمان سياسي براي معارضه

2- تدارك جناح وابسته به سيا در ميان مسلحين (جناح نزديك به پنتاگون را اردن حمايت مي كند.)

3- تامين مالي مسلحين

4- ايفاي نقش تعديل كننده براي روسيه

5- كمك به پيوند اعراب و اسراييل

6- توطئه براي دور كردن حماس از ايران و كشاندن پاي آن به صحنه نزاع عليه اسد

گمانم امريكا در مورد تركيه، مورد منحصربفرد و عبرت آموزي از "پاداش دهي به متحدين" را خلق خواهد كرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    داری میسوزی مشرق؟
  • ناشناس ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    آخی نازی شما اصلاح طلبان چقدر مظلوم هستید که پول تبلیغات ندا شتید اگر زود خبر داده بودید صندقهای کمیته امداد را قبل تحویل به انها به حزب شما می دادیم تامشکل مالی شما حل شود آخی
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    نکنه تو داری از افشای بردن استقبال کننده های اتوبوسی با پذیرایی مفت و مجانی از جیب ملت میسوزی؟
  • عنقا ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    تنها کانالی که دیگر عضو نمی‌گیرد. جالب بود.
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    این احمقو نیگا
  • ایرانی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    تبلیغات دولت و تحمیل دوباره خود به جامعه ، میخ در آهن کوبیدن است. متن جامعه و مردم برای بازگشت احمدی نژاد روزشماری می کند و هرچه تخریب احمدی نژاد بیشتر شود ، آتش و حرص و ولع مردم برای بازگشت او هم بیشتر می شود. اشتباهی که دولت و روحانی کرد در زنده نگه داشتن نام دولت قبل در کلام خودشان بود، اگر می خواستند مردم احمدی نژاد را فراموش کنند اتفاقا باید هیچگاه نمی گفتند دولت قبل... آقای روحانی کار از کار گذشته
  • حمیدان ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آره تلگرام حاج محسن جالب بود
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    تا جایی که میدونیم شما واسه رای و ... اتوبوسی عمل میکنی ساندیس هم میدی 80 تومن هم روش
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    آهن نه مجید دلبندم هاون
  • اسفندیار ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    اقتدار+مهربانی=احمدی نژاد
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    همه ی مخاطبان محترم مشرق: توهین ممنوع لطفا دبیر خبرگزاری شما هم لطفا نظرات حاوی توهین را منتشر نکنید چه به مشرق توهین کرده باشند چه به همفکران شما توهین کرده باشند و چه همفکران شما به دیگران توهین کرده باشند
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    هرچند عملکرد دولت آقای روحانی را نمی پسندم و از ابتدا هم مشخص بود که چیزی در چنته ندارند ولی آقای احمدی نژاد هم فرشته ی نجات نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس