کد خبر 554669
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در این استان با عنوان «عاشورا» خبر داد و گفت: در آذربایجان‌شرقی از ۱۰ هزار واحد تولیدی، ۵ هزار واحد تعطیل شده‌ است.

به گزارش مشرق، اسماعیل جبارزاده در نخستین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در سال 95، با اشاره به اینکه سال 94 سال بسیار خوبی برای استان بوده است، اظهار داشت: آخرین اتفاق مثبت استان در سال 94 برگزاری انتخابات پرشور در آذربایجان شرقی بود که باید از همه فعالان این عرصه در زمینه امنیت و اجرا تقدیر کنم، چراکه کارنامه بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند.

وی در ادامه، با اشاره به آمار 60 درصدی ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در مورد واحدهای تولیدی تعطیل شده در کشور، گفت: این آمار واقعی است که در آذربایجان‌شرقی از 10 هزار واحد تولیدی، 5 هزار واحد تعطیل شده است و بقیه با ظرفیت پایین کار می‌کنند که باید با همت مضاعف یکی یکی این واحدها را به تولید برگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر آنچه که رهبر انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی فرمودند، با گوش جان شنیدیم و با لبیک به بیانات ایشان به‌عنوان سرباز ولایت عمل خواهیم کرد، گفت: از سال 93 سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی را بر پایه اقتصادمقاومتی برای 21 شهرستان تدوین کرده و از سال 94 اجرای آن را آغاز کردیم، چراکه معتقدیم راه نجات کشور، اقتصاد مقاومتی است.

جبارزاده، با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری انتظار دارند که تمام توانمان را روی مسائل اقتصادی بگذاریم تا مشکلات کشور به سرعت رفع شود، تصریح کرد: قبل از پایان فروردین و برای نخستین‌بار در کشور از این لحظه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی را آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی به‌دلیل یادآوری عاشورا به‌عنوان نماد ایستادگی و موفقیت آذربایجان، قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان را به عنوان قرارگاه اقتصاد مقاومتی عاشورا نام‌گذاری می‌کنیم، افزود: سربازان آن، مدیران و فرمانداران هستند که در تمامی 21 شهرستان استان کار خود را از امروز آغاز می‌کنند.

رئیس شورای اداری آذربایجان شرقی از بخشنامه کردن برنامه اقتصاد مقاومتی با برش سال 95 سند تدبیر و توسعه استان خبر داد و گفت: این سند به عنوان نقشه راه است تا این سیاست‌ها را در استان اجرایی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ما 300 روز برای اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی وقت داریم، خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت نقشه راه اعلام می‌شود و اسفند‌ماه را هم برای ارزیابی مدیران قرار داده‌ایم، بنابراین در این 10 ماه همه مدیران آنچه در توان دارند باید برای تحقق این سیاست‌ها شبانه روز تلاش کنند.

جبارزاده تصریح کرد: هرکس حال و حوصله کار شبانه‌روزی را ندارد، از جمع ما بیرون برود، ما افراد پا به رکاب می‌خواهیم، چرا که قول دادیم حرف مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری نام این ستاد را قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند، یعنی با کارهای اداری و بروکراسی نمی‌شود آن را پیش برد و باید شبانه و روز کار کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه، با تاکید بر اینکه واحدهایی که تعطیل شده را باید بازگشایی کنیم و با اولویت‌بندی از آن‌ها حمایت کنیم، افزود: همه مشکلات سر راه تولید باید حل شود و بانک‌ها وغیره همه باید با شهامت پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه ابتدا پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان را باید تعیین تکلیف کنیم تا یکی یکی از دامن دولت جدا شوند، گفت: پروژه‌های نیمه تمام توجیه‌دار را در اولویت نخست به بخش خصوصی واگذار کنیم و طرح‌های با توجیه کمتر را با پیوست اقتصادی توجیه‌دار کرده و واگذار شود.

جبارزاده با بیان اینکه این اقدام به معنی این است که باید بیش از 37 سال گذشته به بخش خصوصی اعتماد کنیم و از توان داخلی و مردم استفاده کنیم، ابراز داشت: باید در کنار موشک، همزمان توان اقتصاد را نیز بالا ببریم تا انقلاب را مقاوم و شکست‌ناپذیر کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: عزت و شرف جوانان در گرو اشتغال است و باید توجه ویژه‌ای به اشتغال صورت گیرد.

وی خطاب به مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: طرح استاد شاگردی باید اجرا شود؛ براساس آن 120 هزار صنف تک نفری داریم که با اجرای این طرح اشتغال کم هزینه‌ای ایجاد می‌شود.

جبارزاده، گردشگری را پاشنه آشیل استان دانست و خطاب به مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: این صنعت برای اشتغال پول زیادی نمی‌خواهد و باید دستگاه‌های خدماتی را پای کار آورد و هرچه می‌توانید گردشگر جذب کنید و اشتغال ایجاد کنید.

رئیس شورای اداری آذربایجان شرقی افزود: باید کشاورزی را رشد داد و جلوی مهاجرت را گرفت، توسعه صادرات را بیش از دو سه برابر کنیم و برای داشتن اقتصاد پویا و توانمند، باید واحدهای بزرگ را حمایت کنیم و فقط و فقط به تولید و صادرات فکر کنند و به فکر مالیات وغیره نباشند.

وی ادامه داد: افزایش رضایتمندی مردم از ادارات را نیز باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم، چراکه رضایت خدا را در پی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی را با عنوان ستاد عاشورا خطاب کرد و گفت: ماهانه یک بولتن از عملکرد ادارات و مدیران منتشر خواهیم کرد که باید مدیران اقدامات انجام شده خود را در آن منعکس کنند تا مردم نیز در جریان فعالیت‌های انجام شده و لبیک به رهبری قرار گیرند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: اخبار ستاد اقتصاد مقاومتی باید ملی شود و همه بدانند که شما برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری از جان مایه می‌گذارید، با توجه به همت مدیران ما، می‌توانیم گزارش ارزشمندی را از کارنامه استان به رهبری ارائه دهیم و بگوییم که ما با جان و دل و شبانه روزی در لبیک به بیانات شما کار کردیم و این نتیجه عملکرد سربازان ولایت است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس