کد خبر 553908
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰

اردوی آزادکاران در حالی با حضور مدعیان کسب دوبنده تیم ملی در المپیک پیگیری می‌شود که آخرین مرحله انتخابی اواخر ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، شمارش معکوس اهالی کشتی برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدتهاست که در تابلوی بزرگی در خانه کشتی آغاز شده و اردونشینان تیم ملی با توجه به زمان باقیمانده با تمام توان در حال تمرین هستند. این در حالیست که آخرین مرحله رقابتهای انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز روز ۲۷ فروردین ماه در تهران برگزار و تکلیف مدعیان ۶ وزن برای کسب دوبنده تیم اعزامی به المپیک روشن خواهد شد.

هر چند فدراسیون کشتی اعلام کرده این رقابتها به صورت دوره ای و دو حذفی است و مسابقات فینال به صورت دو از سه برگزار می شود، اما نگاه رسول خادم و همکارانش، تنها به کسب قهرمانی در رقابتهای انتخابی نیست و آنها با جدیت بدنبال کشتی گیران ششدانگ، جنگنده و نترس هستند.

رضا لایق مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با تایید این مطلب در حاشیه نخستین اردوی آماده سازی در خانه کشتی گفت: آخرین مرحله رقابتهای انتخابی برای تمامی اعضای کادر فنی از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه در نهایت نفراتی باید برای المپیک انتخاب شوند که از هر نظر لایق و شایسته این افتخار باشند.

وی در خصوص اصلی ترین فاکتور رسیدن به دوبنده تیم ملی و حضور در المپیک افزود: کسب نتیجه در رقابتهای انتخابی برای کادر فنی مهم و تاثیرگذار است اما همانطور که خادم بارها در اردوهای تیم ملی به کشتی گیران تاکید کرده ما بدنبال کسی هستیم که در المپیک با تمام توان بجنگند و درهر صورت یک جنگنجوی پیروز و سرافراز از میدان خارج شود.

به گفته مربی تیم ملی گویا خادم و همکارانش بارها خطاب به آزادکاران اردونشین اعلام کرده اند ملی پوشان اعزامی نباید کاری به قرعه و شانس در المپیک داشته باشند و باید از همان ابتدای کار بی‌رحمانه به مصاف حریفان برود. بر این اساس، ملاک اصلی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب مسافران المپیک، جنگندگی، جسارت و شهامت است که می‌تواند از هر کشتی گیری یک ماشین جنگی بسازد.

لایق با تایید این فاکتورهای اصلی در انتخاب ملی پوشان ادامه داد: المپیک برای ما به عنوان اهالی کشتی و همچنین مسئولان و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید طی فرایند فنی و خاص خود تیمی را راهی المپیک کنیم که بتواند پاسخگوی انتظارات باشد. خوشبختانه شناخت ما از تمامی نفرات، دقیق و کافی است و ما برای انتخاب نهایی نفرات توجه خاصی به دو فاکتور جنگندگی و شهامت آنان در رویارویی با حریفان المپیکی خواهیم داشت.

وی در خاتمه با اعلام اینکه مدعیان رقابتهای انتخابی به رغم کسب نتیجه در این مسابقات هم در تورنمنت و میدان خارجی دیگری محک نخواهند خورد گفت:اعزام نفرات منتخب به تورنمنت های تدارکاتی فعلا منتفی است اما این احتمال هم وجود دارد که طبق شرایط، برخی نفرات روانه میادین دیگری برای اثبات خود شوند.

مسابقات انتخابی کشتی آزاد روز ۲۷ فروردین ماه در چهار وزن برگزار می شود که طی آن سید احمد محمدی با میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم ، حسن یزدانی با مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم ، علیرضا کریمی، احسان لشکری، رضا بیات و میثم مصطفی جوکار در وزن ۸۶ کیلوگرم و رضا یزدانی و امیرمحمدی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف خواهند رفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    بقول هادی عامل کشتی گیر نباید داخل تشک در مقابل حریف بریده شود.نفس داشتن و خستگی ناپذیری طولانی ویژگی یک قهرمان واقعی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس