عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از حقوق ۴۰ تا ۵۰میلیون تومانی برخی مدیران عامل بانک‌ها خبر داد و گفت: با مصوبه اخیر مجلس مجازات متخلفان امور بانکی کیفری می شود.

حقوق ۴۰ تا ۵۰میلیون تومانی برخی مدیران عامل بانک‌ها/ پیش بینی مجازات اعدام برای تخلفات بانکی
به گزارش مشرق، احمد توکلی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه تخلفات بانکها آثار وسیعی در جامعه دارد افزود: مجازات های پیش بینی شده برای متخلفان امور بانکی تاکنون اثر بازدارندگی نداشت و مصوبه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی برای بازدارندگی بیشتر در این زمینه است.

وی گفت: بر اساس این مصوبه مجازات متخلفان امور بانکی کیفری محسوب می شود که از شش ماه تا سه سال زندان و در صورت تخلفات بیشتر تا اعدام برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

توکلی با اشاره به اینکه در سال 93 که رکود در کشور حاکم بود و 60 درصد واحدهای تولیدی کشور به همین خاطر غیرفعال بودند سود خالص پس از پرداخت مالیات 17 بانک غیردولتی بالغ بر شش هزار و 300 میلیارد تومان بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه این سؤال را مطرح کرد که چرا وقتی شرایط رکود در جامعه همچنان حاکم است شاهد استقبال زیاد برای کسب مجوز تأسیس بانک ها و مؤسسات مالی جدید هستیم.

وی افزود: یکی از بانک های خصوصی در سال 90 حدود 330 میلیارد تومان سود را که باید به سپرده گزاران عرضه می کرد ، با حساب سازی اعلام نکرد.

توکلی گفت: وقتی فساد به مرحله سیستمی می رسد دستگاه هایی که خود مسئول نظارت هستند خود دچار مشکل می شوند و بخشی از مجلس تا دستگاه قضائی و نیروی انتظامی را آلوده می شوند.

وی افزود: نمایندگانی هستند که به همراه برخی سرمایه گذاران به بانک ها می روند به آنان فشار می آورند تا تسهیلات لازم را دریافت کنند.

توکلی تصریح کرد: این مسئله جدی است و باید مردم به آن حساس باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون بانک ها تنها مجازند تا 25 درصد تسهیلات خود را به شرکت های زیرمجموعه شان اختصاص دهند گفت: در سال 92 یکی از بانک ها 71 درصد تسهیلات خود را به شرکت های زیرمجموعه اش اعطا کرد.

وی افزود: برخی از بانک ها هم برای فرار از قانون به صورت ضربدری با هم قرارداد می بندند و به شرکت های زیرمجموعه بانک دیگر تسهیلات می دهند.

توکلی با اشاره به اینکه میل به مصوب کردن تسهیلات تکلیفی در مجلس زیاد است افزود: معتقدیم کسانی که تصمیم گیر در سیاست های پولی هستند نباید در سیاست های مالی دخالت کنند و از این منظر مجلس محل گله است.

وی گفت: چند سال پیش بانک مرکزی فهرست مؤسسات مالی بدون مجوز را اعلام کرد، که اقدام خوبی است اما این سؤال مطرح است که چرا با آنها برخوردی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه برخی از مدیران عامل بانکها 40 تا 50 میلیون تومان حقوق می گیرند افزود: این دسته از مدیران چه در بانک های دولتی و چه خصوصی به عناوین مختلف برداشت های بیشتری دارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    الن چند سال است که با شدت تمام با این گونه فساد های قانونی مسئولین بزرگ برخورد میکنن و نتیجه اش میشود انتقال فرد مذکور به پست دیگر و که یا ادامه فساد در آن پست و یا بازگشت به شغل قبلی با سمتی بالاتر و قدرت انجام بیتر فساد الحمدوالله فقط مردم شاهد حرفهای قشنگ وگاهی اعلام حروف الفبا برای آرام کردن دل آشوب زده ملت هستند و گاهی کسی را که شخصی است نه دولتی محاکمه کرده و به اشد مجازات میرسانند ولی دریغ از اعلام مجازات مسئول عالی رتبه دولتی یا حکومتی ماشا الله به اینهمه عدالت
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    با اين وضعيت تورم پنجاه ميليون تومنم شد حقوق كه شما الكي به اين خدمتكاران خدوم گير ميدين؟؟؟؟
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    به عنوان کارمند بانک اونها چه کاره خاصی میکنن که اینقدر حقوق میگیرن همه زحمت و حمالیش ماله ماست
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    این انتقاد شما بر کل نظام سرمایه داری وارده
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    هر کدوم این مدیران یک وام میلیاردی به یه آشنایی چیزی بدن بالای 100 ملیون سیبیلشون چرب میشه حالا در نظر بگیرید که صدها هزار میلیارد زیر دست اینهاست حقوق 50 ملیون تومنی به نظر من کم هم هست براشون به شرطی که دست پاک مدیریت کنن البته بماند که در این نظام اقتصادی رانتی - آشنابازی و غیر شایسته سالار اکثر حقوق افراد حرامه ولی خب چاره دیگری نیست
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ای بدبخت کارگر .
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    اگر جلوي بانكها گرفته نشود بايد بزودي شاهد بحرانهاي بزرگتري باشيم.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    بانکها عامل ویرانی کشور و شکاف عمیق طبقاتی و تحمیل سود 120درصدی به جریان تولید و انتقال و تزیع کالاها هستند. به امید روز ملی شدن بانکها از چنگال دولت و ..
  • حسین ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    از حقوق 15 تا25 میلیون تومانی برادران شرکت نفتی هم بنویسید
  • مهراب ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    چرا دولت بین کارمندان خود تبعیض و دوگانگی میگذارد مگر همه کارمند این دولت نیستند چرا بعضی از مدیران بانکها و یا شرکت نفتی ها ماهانه تا 20میلیون حقوق می گیرند ولی بعضی از کارمندان یک و نیم میلیون حقوق میگیرن
  • حمزه ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    برادر خانم بنده که در عسلویه کار میکند ماهانه 17میلیون حقوق می گیرد
  • اداره برقی ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    تحویلدار بدبخت صبح از همه ادارات زودتر باید در اداره باشه..و ذهنش هم در گیر حساب وکتاب باشه... ارباب رجوع ها هم چون پول میدن بسیار پرمدعا تر از وقتی که به شهرداری ویا دادگستری مراجعه میکنند هستند..من بیسواد در اداره برق توانستم از فرط ازادی عمل و وقت ازاد تا کارشناسی ارشد بخونم...امااین بیچاره ها ظاهرا برای دستشویی رفتن هم تحت استرسهای مختلف هستند ...تمام وامهایی که به انها میدادند را من دیر یا زود موفق به اخذسان هم شدم...اما مردم غالبا فکر میکنند باید انتقام خود از بانکها را از این قشر استثمار شده بگیرند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس