کد خبر 552415
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

روز یکشنبه حدود 12 ساعت پیش از سفر تخست وزیر صربستان به کوزوو یک بمب در مرکز این کشور منفجر شد و درگیری‌هایی با سلاح اتوماتیک در یک سالن ورزشی روی داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر ووجیچ، نخست‌وزیر صربستان درپی وقوع حادثه انفجار در سالن ورزشی زوبین پاتاک اعلام کرد: بانیان این حادثه که به عنوان کارگر به دنبال نصب سن در این سالن ورزشی بودند، قومیتشان صربی بود.

نخست وزیر صربستان که با برگزاری انتخابات زودهنگام در 24 آوریل مواجه شده است، اعلام کرد، این حادثه وی را تحت تاثیر قرار نداده است.

وی در گردهمایی انتخاباتی حزب پیشروی صربستان در این سالن ورزشی افزود: پاسخ من به صربی هایی که می خواهند با چنین حوادثی از من استقبال کنند، این است که من به خاطر شما و خانواده های شما خواهم جنگید، شما می توانید در خانه های خود در کوزوو زندگی کنید.

ووکیک افزود: ما خواهان یک صربستان متحد هستیم، صربستان مخالف نفرت و کینه توزی است.

کوزوو پیشتر با نام استان خودمختار کوزوو و متوهیا، یک استان خودمختار از صربستان بود، که در ۱۸ فوریه ۲۰۰۸ اعلام استقلال کرد. اعلام استقلال این سرزمین باعث اختلاف و دودستگی کشورها شد و تاکنون بیش از صد کشور استقلال آن را به رسمیت شناخته و برخی دیگر مانند روسیه، یونان و صربستان از به رسمیت شناختن کوزوو مستقل، خودداری کرده‌اند.

بر اثر انفجار، یک خودروی پارک شده در نزدیکی این سالن ورزشی صدمه دیده و برخی از پنجره های سالن شکسته شدند اما در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس