کد خبر 547028
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹

منابع سوری از شدیدترین نبردهای ارتش سوریه با گروه‌‌های تروریستی در شرق و جنوب شرقی حلب در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حامی آنها در حال حاضر به نبردهای شدید خود با گروه‌ تروریستی داعش در شرق و جنوب شرقی شهر حلب در شمال این کشور  ادامه می‌ دهند به گونه‌ای که عملیات نظامی ارتش از شرق شهرک خناصر آغاز شد تا کمربند امنیتی اطراف جاده حلب به خناصر به عمق 13 کیلومتر در شرق و طول بیش از 9 کیلومتر گسترش یابد.

ارتش سوریه در اولین روز عملیات سریع و ضربتی خود، روستاهای «خریبة، عکیل، القلعیة، سردا ، العطشانة ودریهم» را پس از بیرون راندن تروریست‌های داعشی و فرار آنها به سمت شرق سوریه پاکسازی کرد.

نیروهای ارتش سوریه امروز نیز در دومین روز پیشروی خود در حومه شرقی، روستاهای الاعلی، خنیصر، الحیاه الکبیره، الحیاه الصغیره، طوبی و خله و تپه‌های استراتژیک شیب را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

ارتش سوریه با این نبردی که در حومه شرقی حلب آغاز کرده است، حدود 130 کیلومتر مربع را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرده که سبب نزدیک‌تر شدن آن به مرزهای اداری استان الرقه دژ اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه می‌شود.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی ارتش سوریه که برای آزادسازی شهر الرقه آغاز شده با عملیات دیگری به سمت شهر تدمر همزمان شده که گروه تروریستی داعش این شهر را هم در اشغال دارد.

یک منبع نظامی تصریح کرد ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسی برای بازپس‌گیری شهر تدمر از گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند تا راه به سوی استان دیرالزور در شرق سوریه هموار شود.

منابع مخالف هم به کشته شدن بیش از 70 تروریست داعشی در حملات ارتش سوریه از پنجشنبه گذشته تا کنون اعتراف کردند.

به نظر می‌رسد نقشه نبردهای ارتش سوریه به سمت شرق متمایل است تا مناطق بیشتری از لوث تروریست‌ها پاکسازی و راه‌های مواصلاتی شهرهای اصلی همچون جلب حلب به الرقه و جاده حمص به تدمر تا دیرالزور بازگشایی شود، بیشترین حضور تروریست‌های داعشی در سمت شرقی سوریه است، آتش بس اعلام شده شامل گروه تروریستی داعش نمی‌شود و به همین سبب ارتش سوریه در حال حاضر اهداف خود را بر روی داعش و جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آنها متمرکز کرده است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    خدایا رزمندگان را حفظ کن و یاریشان فرما
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    چرا از شرق فرودگاه کویرس به سمت دیر حفیر پیشروی نمی کنن؟ اینطوری ارتباط داعش با ترکیه قطع می شود (ارتباط شمال جنوب) برای شکست داعش یک راه است قطع ارتباط این گروه با ترکیه(چیزی حدود 140کیلومتر شاید هم کمتر از شرق فرودگاه کویرس تا دریاچه پشت سد فرات).
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    تنها راه شکست داعش قطع ارتباط زمینی این گروه با ترکیه است .از شرق فرودگاه کویرس تا دریاچه پشت سد چیزی حدود 120کیلومتر شاید هم کمتر باشه
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    به امید پیروزی رزمندگان اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس