بخت علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی AZ آلکمار در ایستگاه 21 لیگ‌برتر هلند باز شد تا بالاخره در دیدار با تیم فصل پیش خود –NEC – موفق به گلزنی شود.

ستاره ایرانی در اندیشه محو کردن دوپلان فرانسوی و آندرس مکزیکیگروه ورزشی مشرق - علیرضا جهانبخش مهاجم ملی‌پوش کشورمان پس از انجام 11 بازی با پیراهن تیم جدیدش گل زد، اما نکته مهم‌تر روشن شدن موتوری است که از ایستگاه 13 مسابقات گرم شد.

بهترین پاسور فصل قبل لیگ دسته اول هلند، در 12 هفته نخست فصل جاری نتوانست برای آلکمار خلق جدیدی داشته باشد اما از دیدار برابر هیرنفین ورق برگشت.

* 3 ارسال و یک گل طی 524 دقیقه
علیرضا در فصل جاری لیگ‌برتر هلند 11 بازی انجام داده در حالی که 9 مرتبه وارد ترکیب اصلی AZ شده است. مهاجم‌ موفق NEC نایمخن در فصل 15-2014 لیگ دسته اول هلند، با نظر سرمربی تیم جدیدش تنها 682 دقیقه بازی کرده تا از لحاظ آماری عملکرد بدی از خود بر جای نگذارد.

جهانبخش هفته سیزدهم مسابقات فصل جاری 88 دقیقه برای هیرنوین به میدان رفت تا در دقیقه 69 بازی پاس گل آخر تیمش را به ونسان جانسون بدهد. در این دیدار که با پیروزی 3 بر یک AZ به اتمام رسید ونسان 21 ساله پاس عالی علیرضا را با شوت پای چپ خود به گل آخر آلکمار تبدیل کرد.

* از درخشش برابر فانیورد تا هت‌تریک پاس‌های طلایی
جهانبخش که تازه یخش در تیم تازه‌ وارد آلکمار آب شده بود، از زمان درخشش مقابل هیرنفین تا دیدار برابر نایمخن 524 دقیقه پیراهن AZ را بر تن کرد. در واقع ارسال 3 پاس‌گل و زدن یک گل برابر نایمخن عاملی شد تا عملکرد تاثیر مستقیم در بازی‌های علیرضا، به هر 131 دقیقه برسد.

جهانبخش در دقیقه 26 بازی بزرگ آلکمار مقابل فانیورد یک بار دیگر با پاس تماشایی خود جانسون را در موقعیت گلزنی قرار داد. این دیدار یکشنبه چهارم ماه جاری با پیروزی 4 بر 2 AZ خاتمه پیدا کرد.

علیرضا 5 روز قبل در تقابل آلکمار برابر کامبور هم پاس گل داد تا در ارسال پاس‌های طلایی خود هت‌تریک کرده باشد. این بار در دقیقه 13 وال اوریم قدر پاس رو به جلو ستاره ایرانی آلکمار را دانست تا نقش جهانبخش در پیروزی 3 بر یک چهارشنبه هفته قبل AZ پررنگ باشد.

* جهانبخش، آندرس مکزیکی و دوپلان فرانسوی را محو می‌کند؟
به نظر می‌رسد هافبک – مهاجم ایرانی این فصل AZ آلکمار با روندی که در پیش گرفته بتواند مانند فصل قبل عملکردی ویژه از خود بر جای بگذارد. علیرضا در فصل 15-2014 لیگ یک هلند 17 پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش در NEC نایمخن ارسال کرد تا هم جایزه بهترین پاسور رقابت‌ها را بگیرد و هم در کنار 12 گلی که به ثمر رساند از موثرترین بازیکنان نایمخن برای قهرمانی در ژوپیلر لیگ لقب بگیرد.

این درست که جهانبخش طی 524 دقیقه تلاش اخیر خود با پیراهن آلکمار 3 پاس گل داده و یک گل زده اما هیچ بعید نیست که بتواند در جدول برترین مردان پاسور لیگ برتر هلند صعودی چشمگیر داشته باشد. در حال حاضر آندرس گوار دادو مکزیکی با 8 پاس از PSV آیندهوول بهترین پاسور لیگ‌برتر هلند است.

این مکزیکی که اتفاقا در سال 2007 سابقه 90 دقیقه تقابل با تیم‌ملی ایران را در دیداری دوستانه دارد، در فصل جاری لیگ‌برتر هلند طی 1671 دقیقه تلاش 8 پاس‌گل مقابل توئنته، اوترخت، رودا جی‌سی، فانیورد، توئنته (3) و اکس کلسیور ارسال کرده است.

دومین پاسور برتر این فصل ادوارد اوپلان فرانسوی از تیم کم‌نام و نشان آدو دن‌هاخ است. مهاجم فصل پیش اوترفت برای آدو 18 بازی انجام داده تا طی 1580 دقیقه فرصت، 2 گل به توئنته و خرونینخن بزند. این فرانسوی 32 ساله 7 پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش در دیدار مقابل توئنته (2) اکس کلسیور (2)، NEC، کامبور و ویلم (2) بدهد.

این درست که چندین و چند بازیکن 3 تا 6 گله میان صدرنشینان جدول «مردان پاس گل» و علیرضا جهانبخش قرار دارند. اما با توجه به شرایط فعلی بازیکن ایرانی AZ هیچ بعید نیست که او هم به دو مدعی بالای جدول مذکور از کشورهای مکزیک و فرانسه اضافه شود.

تا پایان رقابت‌های لیگ برتر هلند 1170 دقیقه زمان باقی مانده و جهانبخش می‌تواند در این مدت به آماری دست پیدا کند که شایستگی‌اش را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس