کد خبر 524658
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس از ورود یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ به کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، عبدالرضا موسوی رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس، افزود: شب گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس 319 در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی زاگرس وارد کشور شد.

وی با بیان این‌که تا پایان سال 5 فروند هواپیمای دیگر که تولید سال‌های 2003 تا 2007 میلادی هستند وارد کشور می‌شوند، تصریح کرد: البته ورود این هواپیماها به تامین مالی از سوی بانک‌ها بستگی دارد، یکی از گلایه‌های ما در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور این است که ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما با چالش‌های داخلی مواجه هتسند.

موسوی با بیان این‌که بانک‌ها هواپیما را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید برای خرید هواپیما سرمایه‌ای دداشته باشند و با آن ملکی را خریداری کنند و آنرا به‌عنوان تضمین در اختیار بانک قرار داده تا بتوانند هواپیما خریداری کنند.

وی با اشاره به این‌که در حرف خیلی از ایرلاین‌ها حمایت می‌شود اما در عمل چیزی دیده نمی‌شود، تاکید کرد: تا پیش از این شرایط کشور غیرعادی بود که خوسبختانه این شرایط عادی شده است، در این وضعیت شرکت‌های هواپیمایی با سرعت بیشتری در مسیر ارتقای استانداردها و کارهای حرفه‌ای حمل‌ونقل هوایی حرکت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس در ادامه با اشاره به این‌‌که خرید شش فروند هواپیما به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده استف بیان کرد: شب گذشته یکی از این هواپیماهای که ایرباس مدل 319 تولید 1996 میلادی بود وارد کشور شد. در صورتیکه بحث منابع مالی 5 فروند دیگر نیز حل شود تا پایان سال این هواپیماها نیز وارد کشور خواهد شد.

موسوی یادآور شد: پیش از این این نوع هواپیما در کشور نبوده و دارای 142 صندلی است که از آن برای مسیرهای کوتاه و فرودگاه‌های دشوار استفاده می‌کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    2003 تا 2007؟ اينا هم كه قديمين
  • آرش ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    1196 !!!!!
  • رسول ایران ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    خیلی ها فکر کردن که قراره ایرباس A320 یا A340 نو اونم با موتور رولزرویس قراره بخریم، اما نه اروپا بهمون میفروشه، نه خودمون توان مادی واسه خریدن هواپیمای نو رو تو تعداد مناسب داریم ، توصیه ی برادرانه میکنم ، امید زیادی به پایداری لغو تحریم ها نیست !!! فقط سعی کنید تا اونجایی که میشه هواپیما( کم کارکرد و با عمر پروازی پایین ) و قطعات لازمه ی اونو بخرید که فعلا ناوگان پروازیمونو رو نوسازی کنیم ، تا بعد با فراغ بال اگه خدا بخواد با شرکتای رده پایین تر از بویینگ یا ایرباس، محصول مشترک تولید کنیم یا حداقل با تامین مالی پروژه هاشون بتونیم خرید قطعی داشته باشیم ...
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    الان که تحریمها لغو شده باز چرا دسته دوم میخرین؟ نکنه کدخدا اجازه نمیده
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    این هواپیما دیگه توانی نداره
  • ناشناس ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام بازهم كه هواپيما با 20سال كار خريديد پس نو سازي يعني چه
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    حداقل ٤ تا هواپيماي نو بخريد تا اگر دوباره تحريم شديم ١٠ سال ديگر بتوانند كار كنند نه يك هواپيماي ٢٠ سال پيش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس