مسئول هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی گفت: صلاحیت 156 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این استان توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تایید شده است.

به گزارش مشرق، کریم قنبرنژاد مسئول هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی افزود: در این دوره از انتخابات در مجموع 444 نفر داوطلب با حضور در فرمانداری های آذربایجان غربی نام نویسی کرده بودند که از این تعداد صلاحیت 35 درصد تایید، 36 درصد رد، 24 درصد عدم احراز شد و پنج درصد نیز انصراف دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار موجود 156 نفر در مجموع تایید صلاحیت و 160 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: صلاحیت 107 نفر در هیات نظارت استانی احراز نشد و 21 نفر نیز پس از ثبت نام از ادامه حضور در رقابت انتخابات انصراف دادند.

مسئول هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: صلاحیت داوطلبانی که بر اساس رای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات احراز نشده است، بر اساس قانون انتخابات می توانند برای اعتراض به رای صادر شده در روزهای یکشنبه 27 دی تا سه شنبه 29 دی از ساعت هشت صبح تا 16 در تهران به ورزشگاه تختی و در ارومیه به سالن شماره 3 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی واقع در پارک جنگلی مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت کنند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 444 نفر در شهرستان های 17 گانه آذربایجان غربی کاندیدا شده بودند.

برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی 38 نفر از بانوان ثبت نام کرده بودند.

83 نفر از کاندیداهای ثبت نام کننده این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی دارای مدرک دکترا، 17 نفر دارای مدرک حوزوی، 18 نفر معادل و 324 نفر فوق لیسانس بودند.

تعداد کاندیداهای ثبت نام شده در این دوره 260 درصد بیشتر از دوره پیشین بود.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی هستند.

پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 27 بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد، این اسامی توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها را از تاریخ 29 بهمن آغاز تا 5 اسفند ادامه خواهد داشت و روز 6 اسفند هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان ممنوع خواهد بود.

24 ساعت پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات یعنی هفتم اسفندماه انتخابات برگزار می شود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس