نیروی قدس، نیروهای عراقی را در برابر نیروهای آمریکایی با «موشک‌های ضدزره مجهز به کلاهک‌های انفجاری» (EFP) که می‌توانستند حتی در زره تانک‌های «آبرامز» هم نفوذ کنند تجهیز کردند که در اوج جنگ عراق، این نوع موشک‌ها، حدود یک‌پنجم از تلفات آمریکا را به این کشور تحمیل کرد.

گروه بین‌الملل مشرق- پس از آن‌که رژیم سعودی، شیخ نمر رهبر شیعیان این کشور را اعدام کرد، مردم در کشورهای مختلف به این جنایت واکنش نشان دادند، از جمله عده‌ای از معترضان در ایران به سفارت ریاض در تهران هجوم بردند که منجر به آسیب و تخلیه سفارت شد. سعودی‌های از این دستاویز، برای قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران استفاده کردند.

5 سلاح ایران که عربستان باید از آن بترسد
تجمع مردمی مقابل سفارت عربستان در تهران

مجله «نشنال‌اینترست» طی مقاله‌ای با عنوان «5 سلاح جنگی ایران که عربستان باید از آن‌ها بترسد» به قلم «دیو ماجومدار» کارشناس آمریکایی مسائل نظامی، می‌نویسد: با افزایش تنش‌ها میان ایران و عربستان، احتمال درگیری نظامی میان دو کشور تقویت شده است. تهران می‌تواند از تجهیزات و نیروهایی که دارد به شکلی هوشمندانه استفاده و به این ترتیب، برتری تسلیحاتی ارتش عربستان را خنثی کند.  ارتش این کشور می‌تواند با تکیه بر جنگ نامتقارن در مقابل عربستان سعودی ایستادگی کند تا زمانی که جنگافزارهای جدیدتری مانند سیستم دفاع موشکی اس-300 روسیه به دستش برسد.

در این گزارش صرفاً به چند مورد از سلاح‌هایی اشاره می‌شود که تهران می‌تواند در صورت بروز جنگ به آن‌ها روی بیاورد.

1- نیروی قدس

اگرچه نیروی ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک «سلاح» نظامی به آن معنا نیست، اما احتمالاً مؤثرترین ابزاری است که تهران می‌تواند در برابر عربستان از آن استفاده کند. حدود 15 هزار سرباز این نیروی عملیات‌های ویژه، زندگی را برای نیروهای آمریکایی، طی مدت طولانی اشغال عراق، جهنم کرده بودند.

کماندوهای نیروی قدس، نیروهای شیعه محلی عراق را در برابر نیروهای آمریکایی آموزش می‌دادند و تسلیح می‌کردند؛ از جمله با «موشک‌های ضدزره با کلاهک‌های انفجاری» (EFP) که می‌توانستند حتی در زره تانک‌های «آبرامز» هم نفوذ کنند. در اوج جنگ عراق، این نوع موشک‌ها حدود یک پنجم از تلفات آمریکا را به این کشور تحمیل کرد. حوزه عملیاتی نیروی قدس، سراسر جهان را شامل می‌شود و این گروه در حال حاضر، بر مبارزه با داعش در عراق و سوریه متمرکز است.

5 سلاح ایران که عربستان باید از آن بترسد

2- موشک‌های بالستیک

نیروی هوایی ایران عمدتاً متکی بر هواپیماهای تاریخ مصرف گذشته است، اما تهران ظرفیت تهاجمی قدرتمندی را در قالب موشک‌های بالستیک دارد. این کشور دارای موشک‌های بالستیک بی‌شماری است، از جمله موشک‌های مبتنی بر سوخت مایع «عماد» با برد 1000 مایلی. هم‌چنین خانواده موشک‌های بالستیک «شهاب» را دارد که آخرین عضو آن، «شهاب-4» (که در دست تکمیل است)، می‌تواند تا 2400 مایل برد داشته باشد.

قوی‌ترین موشک‌های ایران، موشک‌های بالستیک سوخت جامد و دو مرحله‌ای سری «سجیل» هستند که قابلیت پرتاب از لانچرهای متحرک را هم دارند و شکار آن‌ها کار ساده‌ای نیست. این موشک‌ها هم‌چنین زمان واکنش بسیار کوتاهی را به دشمن می‌دهند. طبق گزارش «پروژه تهدید موشکی» «مؤسسه کلرمونت و جورج مارشال»، موشک «سجیل 3»، سه مرحله‌ای و دارای حداکثر برد 4000 کیلومتر خواهد بود و وزن پرتاب آن 38 هزار کیلوگرم است.

5 سلاح ایران که عربستان باید از آن بترسد
ایران موشک‌های بالستیک بسیار قدرتمندی دارد

3- شناورهای تندروی تهاجمی

از آن‌جا که اقتصاد آل سعود به صادرات نفت وابسته است، ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد یا در تردد کشتی‌ها در خلیج فارس اختلال ایجاد کند. ایران در دهه 1980 طی به اصطلاح «جنگ تانکرها» هم تلاش کرد تا همین کار را انجام دهد. نیروی دریایی سپاه پاسداران که مجهز به قایق‌های تندروی سریع و کاملاً مسلح است، طی جنگ احتمالی می‌تواند به کشتی‌ها یا لنگرگاه‌های عربستان حمله کند. حملات متعدد قایق‌های ایران می‌تواند آسیب بسیار جدی به نیروی دریایی و بنادر عربستان وارد کند.

5 سلاح ایران که عربستان باید از آن بترسد
قایق‌های تندروی ایران می‌توانند نیروی دریایی عربستان را زمین‌گیر کنند

4- زیردریایی‌های میجت کلاس «غدیر»

ایران می‌تواند از زیردریایی‌های کوچک کلاس «غدیر» که به طور خاص برای عملیات در آب‌های کم‌عمق خلیج فارس طراحی شده‌اند برای حمله به کشتی‌ها و لنگرگاه‌های عربستان استفاده کند. این زیردریایی‌های کوچک هم‌چنین می‌توانند برای اعزام کماندوهای نیروی قدس به درون خاک عربستان و با هدف انجام مأموریت‌های مختلف در قالب عملیات ویژه مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، این‌ها تمام قابلیت‌های زیردریایی‌های کلاس غدیر نیست. این زیردریایی‌های مجهز به اژدراندازهای 21 اینچی، هم‌چنین می‌توانند مخفیانه، دریا را مین‌گذاری بکنند.

اطلاعات زیادی در مورد این زیردریایی‌ها در دست نیست، اما گفته می‌شود حدود 120 تُن وزن دارند و حدود 24 متر طول. حداکثر سرعت آن‌ها 11 گره است و ساخت هر کدام از آن‌ها کم‌تر از 20 میلیون دلار هزینه دارد. این بدان معناست که ایران می‌تواند یک ناوگان قابل‌توجه از این زیردریایی‌ها را بدون تحمیل هزینه‌های زیاد برای خود بسازد.

پنج سلاح ایران که آل‌سعود باید از آن بترسد +تصاویر
زیرسطحی «غدیر» برای آب‌های کم‌عمق خلیج فارس طراحی شده است

5- موشک‌های کروز «سومار»

این تصور وجود دارد که ایران نوعی موشک کروز دوربرد جدید به نام «سومار» را با برد تقریباً 1500 مایل ساخته است. این موشک‌ها ممکن است بر اساس موشک Kh-55 روسیه و به روش مهندسی معکوس ساخته شده باشند. البته تهران به احتمال زیاد فناوری کپی‌برداری از موتور این سلاح روسی را ندارد، اما حتی اگر بتواند موتوری ضعیف‌تر را از جای دیگری به دست بیاورد و روی این موشک‌ها سوار کند، توانسته چالشی جدی برای سعودی‌ها بتراشد؛ البته اگر این موشک‌ها واقعاً کار کنند.

پنج سلاح ایران که آل‌سعود باید از آن بترسد +تصاویر
موشک‌های «سومار» یکی دیگر از ابزارهای ایران
برای به دردسر انداختن عربستان است


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 183
  • در انتظار بررسی: 41
  • غیر قابل انتشار: 62
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    70 13
    جانم فداي سپاه قدس ايران
    • جواد IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
      0 0
      جانم فدای رهبر.آماده ایم تاپرچم شیعه رادرحجازبرافرازیم
    • ولی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      0 0
      بسیارعالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی.
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    12 16
    میخواد دعوا بشه؟
  • رسول ایران ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    29 10
    این شیکم گنده ها،قبل از اسلحه هامون ،از تفکر برتر ایرانیا میترسن.....
  • سعید ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    31 4
    دست حق یار و نگهدارتان سربازان امام زمان افرین بر ایمان و اقتدار شما
  • علي ضا ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    25 6
    الله اكبر
  • حسین ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    17 6
    اون عکسی که برای نیروی سپاه قدس گذاشتیم کلاه قهوه ای های نیروی زمینی ارتش هستند بعد اف 14 های نیروی هوایی رو هم یادتان رفته که توانایی شکار هم اف15 16 و هم تورنادو رو داره
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    21 8
    عربستان با این همه دبدبه و کبکبه و یال و کوپال نتوانست انصارالله یمن را از پا درآورد و پرواضح است که در برابر ایران هرگز نمیتواند عرض اندام بکند به ضرس قاطع میگویم در صورتی که جنگی بین شما ایرانی ها و عربستان پیزوری صورت بگیرد ظرف سه روز ارتش عربستان از هم خواهدپاشید ارتش عراق را در جنگ با امریکا خاطرتان هست که چه بلایی برسرش آمد ارتش عربستان هم طابق النعل بالنعل با ارتش بعث عراق است نگاه به کر و فرش نکنید این ها عرضه و تهور جنگیدن ندارند
  • سبحان ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    16 6
    می خوای ببینی واقعا کارمیکنن یا نه ، امتحان کن البته مجانی نیست
  • حاج اسد ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    12 6
    در اصل ایران بداز این سلاح ها و گفتارهای شما یک سلاح اصلی دارد که شما نام نبردید . و آن سلاح ایمان و باور ایرانی هاست و ضمنا بدانید سعودی ها الان از افریقا و چند کشور فقیر با پول رزمنده اورده در یمن با یمنی ها جنگ میکنند . و این یعنی اینکه در عربستان کسی اماده جنگ نیست ؟! واگر جنگی مابین ایران و عربستان سعودی اتفاق بیفته مساله اول امادگی ایرانیان با سلاح ایمان و باور قوی است و مطمئنا عربستان نیروی اجیر شده باید بیاورد . واین (( اس )) برنده ایران در جهان هست
  • آرش ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    10 7
    با سلام می دانم منتشر نخواهید کرد اما واقعیت این است که وجود دو شهر مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره در خاک عربستان سعودی حاشیه امنیت مهمی را برای خاندان دجال صفت آل سعود ایجاد کرده و مانع از هر گونه درگیری مستقیم ما و آل سعود خواهد شد هر گونه در گیری نظامی مستقیم ما با آل سعود باعث مظلوم نمایی سعودیها و بسیج جهان اسلام بر علیه ما خواهد شد زیرا حمله مستقیم به عربستان یعنی حمله به سرزمین مقدس وحی و این نتیجه خوشایندی برای ما نخواهد داشت بهترین اقدام فروپاشی آل سعود از درون خود می باشد و نه یک جنگ نظامی مستقیم که با سلسله اقدامات آل سعود شمارش معکوس سقوط این رژیم منحوس آغاز شده است
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    14 6
    ننگ ابدي بر حاكمان وهابي!!!!!!!
  • مهدی ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    9 7
    این سلاحها فقط نمونه کوچکی از توانایی های نیروهای مسلح ایران است بقول کالین پاول وزیر دفاع سابق آمریکا : عربستان قبل از اینکه به آمریکا تماس بگیرد و اعلام حمله ایران را بکند بیشتر توانایی نظامی خود را از دست داده است . بابا بندر بن نفتالین اگه خودت نمی فهمی از اربابان بزرگت بپرس تا برات بگویند موشک بالستیک سجیل و عماد و قدر و شهاب و قیام یعنی چه از سگ هار منطقه سوال کن تا بهت بگهوقتی موشک میاد یعنی چه آخه او تجربه موشکهای کوچک فجر و .... را دارد اگه تو هوس موشک کردی بسم الله
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    6 4
    البته همه اینها تنها بخشی از توان دفاعی ایران است. درهرحال بایدتوجه داشت جنگ بین ایندوکشورتنها به نعع رژیم صهیونیستی خواهدبود.
  • وحید ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    10 7
    بنازم به این تحلیلگر واقع بین. بنده ی خدا با همین تحلیل های شما بود که صدام می گفت سه روزه ایران را می گیریم و آن مردک زنباره منافق می گفت امروز مهران فردا تهران. فکر کردی ایران دنبال این است که با عماد و شهاب و سومار بجنگد؛ در هشت سال دفاع مقدّس، کدامیک از این موشکها را داشتیم که پدر صدام و صد هم پیمانش را در آوردیم؟ خدا نکند جنگی در بگیرد که اگر چنین شود، از هر کشوری هزاران سپاه قدس آماده فداکاری است. به قول رهبر هیچ وقت دنبال این نباشید که توان واقعی انقلاب اسلامی و ایران را بسنجید چون در آن زمان، نابودیتان حتمی است.
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    11 12
    اصلا عربستان توی کلاس ما نیست که بخواهیم دربارش فکر کنیم. ما خودمون رو برای مبارزه با آمریکا آماده کرده ایم. عربستان که پشه هم به حساب نمی آید.
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    7 12
    مکه مکه ما داریم می ٱییم!
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 9
    بیشتر باید به فکر جنگ رباتیک باشید و کمتر افراد را شهید کنید. مثلا امریکا بعد از جنگ چند ساله و کشتار هزاران نفر در افغانستان و عراق و سایر ملل حدود صد نفر تلفات داده و نیروهایش لباس و تانک ضد گلوله و موشک دارند و دست خالی جلو نمیروند و در بدترین اقدام تروریستی هم بیشتر ده نفر کشته نمیشوند.
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    6 13
    از بمب افکن های ارتفاع بالا اگر استفاده کند خیلی تلفات ایجاد میکند و پدافندهای ضدهوایی کاری نمیتوانند کنند.
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    13 4
    الان کلاهکهای کمتر از یک تن ارزش پرتاب و هزینه کردن ندارد. چون تاسیسات همه دشمنان زیر زمین است.
  • ناشناس ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    16 5
    ال سعود خود هم می داند به تنهایی در مقابل ایران محکوم به شکست است بنابراین به دنبال اتحاد با پاکستان و ترکیه است.باید مراقب ترکیه و پاکستان باشیم که از شرق و غرب و جنوب ومحاصره نشویم
  • علیرضا شوش ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    9 9
    آل سقوط
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    4 12
    عوضش عربستان لعتنی وهابی نیروی هواییی خیلی خیلی قوی داره
  • مغز متفکر ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    3 7
    اونام آواکس دارن .
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 2
    خیلی به نظرات این به اصطلاح کارشناسان نباید اهمیت داد. یکبار یه سایت معتبر آمریکایی مقاله ای از یکی از این به اصطلاح کارشناس ها منتشر کرده بود در این مقاله این کارشناس با فرمول ها و دلایل علمی - البته به زعم خودشان- به این نتیجه رسیده بود که ایران برای هدف قرار دادن دقیق یک پالایشگاه نفت سعودی نزدیک به 13000 هزار موشک با دقت و برد شهاب 3 نیاز دارد، و اینکه موشک بالستیک فقط موازنه وحشت ایجاد میکنه و.... که البته با اولین شلیک موشک های یمن به قلب پایگاه های نظامی آل سعود و ائتلاف مهمل بودن این نظرات ثابت شد. و البته مقاله هایی که در آن قدرت نیروی دریایی سپاه رو با قدرت نیروی دریایی شیخ نشین امارات مقایسه کرده بودند.
  • ارش ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    4 4
    کارشناس امریکایی غلط کرد نمیخواد از ما تعریف کنی ما خودمون میدونیم کی هستیم اگه فکر کر دین میتونین یه جنگ ایران و عراق دیگه ی تو منطقه راه بندازین شما هم سلاح بفروشید کور خوندید این بازی ها واسه ما رنگی نداره فقط میتونید عربستان رو خر کنید اف16 و تانک بخره ازتون
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    3 2
    یه جوری نوشتید که ایران ارتش نداره ؟؟
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 2
    بابا بیخیال عربستان به ما نمیخوره اینا چیه میگین دو تا ترقه برنید عربستان الفراررررررر این شیخا چیشون به جنگ میخوره :)))
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 3
    آخه به تو چه ؟ اجنبی لازم نیست تو در مورد ایران عزیز ما حرف بزنی
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 3
    سلاح اول ما که دنیا باید از آن بترسد لبیک یا حسین و لبیک یا خامنئی است
  • آراز ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 6
    مشرق این طور نوشتن در مورد نیروی قدس به سود کشور نیست. عراق را برای تفنگداران آمریکایی جهنم کرده بودند یعنی چه؟ مگر عراق خودش جمعیت ، جوان و ... ندارد؟ تا کی ما می خواهیم ادای ابرقدرتها را در بیاوریم؟ لاف در غریبی زدن خیلی آسونه اما به فکر عواقبش هم باشیم
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    2 1
    همین؟ لیست سلاحهلی عربستانو بنویسم كرك و پرت میریزه. ما یه سلاح دفاعی داریم اونم ولایت فقیه هست. حول محور اآقا جمع بشیم، دهن عربستانو صاف میكنیم. اتحاد و ایمان سلاح ما باید باشه.
  • amin ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    7 1
    افتخار می کنم
  • هادی ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    حسین جان عکس نیروهای قدس رو نمیشه زد
  • امیر ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 2
    جانم فدای رهبر
  • هادی ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    خوب فارسی بلدی !!!!!!!!!!!!!!
  • هادی ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    ( آراز ) یعنی چی ؟؟؟؟
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    عربستان و هر مهاجم دیگر بیشتر از همه موارد، باید از ملت ایران بهراسند و عاقلانشان خوب این نکته را می دانند!
  • محسن ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    میشه بپرسم چرا بخشهایی از متن ابی رنگ هست ؟ این یعنی اضافه شده به ترجمه ؟ و اینکه من چند ماه پیش که به مشرق سر میزدم. نسبت به الان تفاوت محسوسی حس میکنم در درج مطالب . ایا مقامات یا رویه مقامات عوض نشدند؟ اون زمان تمام مطالب ضد ایرانی ترجمه و نوشته میشدند. که خیلی خوب بود. ادم میفهمید دقیقا غربیا چطور دربارمون فکر میکنند. ولی الان همش خودگویی شده.. امیدوارم جوابی بهم بدید. ولو خصوصی به صورت ایمیل . متشکرم.
  • ایران ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    اگر ایران قدرت داشت و جلوی تروریستهای داعش را نگرفت خون مردم سوریه بر گردن آنها نیز هست.
  • محمد ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 2
    عکسی که برای سپاه قدس گذاشتید عکس تیپ های تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی هست و نه نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی.
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 2
    اگه درست خونده باشی گزارش از نشنال‌اینترست است
  • مخالف ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 2
    ساکت باش! حیف اسم ایران ک اسمشو بدهن میاری.ایران مهدازادی وپذیرای ازادیخواهان از همه جای دنیاست حتی ادواردو انیلی ایتالیایی یاشیخ زکزاکی نیجریه ای و حتی ایشون (مسلمان نروژی) ک حرف حقو میگن و حق همیشه وهمه جا یارشون باشه.
  • مخالف ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    تو با ترس برو دنبال سوراخ موش بگرد ولی ما توجنگ با عراق امتحانشو پس دادیم پس لاف درغریبی نیست اراز ماراز
  • ...؟ ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    آراز جون نترس. ما آماده ایم. این سوسمارخورا مال این صحبتها نیستن
  • حسن ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    همه اینا رو گفتی ولی ایمان وعقده ازوهابیون کثیف ملعون را خیر
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    این حرفا چیه؟ عربستان بین کشورهای اسلامی بخاطر موقعیت مکانی بسیارمورد احترامه.هرگونه حرکت نظامی علیه انها باعث اجماع کل کشورهای اسلامی بر ضد ایرانه که این خواسته ی استکبارم هست.عربستان خودش رو به زواله ما با بی اعتنایی سیاسی وحمایت ازیمن میتونیم راحت از پا درش بیاریم.اگه درگیری ایجاد بشه دستامون رابیخود نجس کردیم
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    ای آقا اینها در حدی نستند که بخواهیم این همه نیرو مصرفشان کنیم به برو بچ میکیم بروندترقه هایشان را آنجا مصرف کنند
  • شاهین ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    لطفا در مورد انواع کلاهک های موشک هم مطالبی ارائه بدید
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 2
    باز یه عده جو نیرو قدس گرفتشون همه شیعیان نیروی قدسن
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 2
    دوستان سلام. اين ضرس قاطع كه اين نروژيه گفته درسته؟
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 2
    جنگ عربستان كه موشك نميخواد همين ترقه هاي چهار شنبه سوري دستسازمون بسشونه. خخخخخخ
  • ناشناس ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 2
    اين آل نجس فقط بلدن بخورن بخوابن و ....... بي خيال حيونم اون كارو بلده
  • پارسا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    اقایون یادتون نره امریکا با عنوان کردن این مطالب وبزرگنمایی قدرت ایران هدف دیگه ایی داره میخاد این مفت خورا رو بترسونه بیشتر سلاح بهشون بفروشه وگرنه امریکا چرا باید به قدرت ایران اذعان کنه بزار این وهابیا رو بدوشه فعلا که صد میلیارد از ذخایرشون پریده.واقعا باید به عقل چربی گرفته وهابی ها شک کرد که الت دست امریکا و غرب شدند بدون اینکه خودشون خبر داشته باشند.حالا بماند که با پایین اومدن قیمت نفت که خودشون باعث شدن چه سود سرشاری نصیب اروپا و غرب کردند.وملیاردها ضرر کردند که مثلا ایران را به زانو دربیارند
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 2
    نه عزیزم شما دلارهات رو بفروش
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    5 1
    یعنی توقع داری عکس نیروهای سپاه قدس رو بزارن؟
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    مشرق فقط به زیرآبی رفتنهای ترکیه حواستون باشه تحرکات مشکوکی دارن از طریق رسانه چیزایی و علیه ایران دارن تزریق میکنن از الان جنگ بین ایران و عربستان رو دارن بحث می کنن و اینکه کی در کنار کی می ایسته بحث می کنن احمقا
  • فرهاد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    و یک چیز دیگر نیز داریم که با ان با تمام دنیا می تونیم مقابله کنیم و ان......
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    دقت می کنید که این وسط اسراییل داره با دمش گردو میشکنه
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 1
    پس ارتش کو؟
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    اينها مى خواهند فكر ما را از دشمنى با خودشان منحرف كنند ودوشمن فرعى را جاىكزين دشمن اصلى كنند وكرنه خودشان مى دانند عربستان خود به خود ازبين مى رود
  • سرباز ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    عکس اولی مال دانشجویان سال دومی ارتش هتسش باتشکر
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    شعور هم چیز خوبیه هادی ! ایران هیچ وقت به راحتی وارد جنگ نمیشه مگر اینکه سعودیای احمق بخوان حماقت کنن و شروع کننده باشن که در اون صورت چیزی ازشون باقی نمیمونه
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 1
    مشرق ننوشته سایت آمریکایی نوشته معلومه که ارتش داریم ارتش و سپاه ید واحدن
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 1
    اشتباه منفی دادم بله سلاح ایمان و ولایت پذیری مهمه
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    ایران تلاششو کرد دیگه باید چی کار کنه ؟ البته از دولت و سیاست خارجیش در مورد سوریه ناراضی ام چون هیچ کمکی نکرد
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    این دیگه جه مقاله ایه !!! ایران تحت هبچ شرایطی با سعودیها وارد جنگ مستقیم نمیشه به دلیل های مختلف متاسفانه سعودیها هم یواش یواش متوجه این امر شدن که اگه هر کاری با حیثیت ایران بکنن مجازات نمیشن
  • محمدرضا ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    با حساب دو دوتا چهارتای کارشناس آمریکایی بله درسته اما با حساب ما بسیجی ها ، اولین سلاح ما همونی بود که هشت سال بدون موشک و اسلحه و زیردریایی مقابل تمام دنیای کفر آنها ایستاده ایم! لبیک یا خامنه ای
  • راعی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    دراولین ساعاعت شروع جنگ تمام سران عربستان پابه فرارمیزارن چون همشون درکشورهای خارجی خونه دارندوبعدش میمونه اون شکم گنده هاهمشون تسلیم میشن
  • رضا ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    معلومه تا به حال پالایشگاه رو از نزدیک مشاهده نفرمودین!!!!!!!..... بنده خدا یه خمپاره بخوره تو پالایشگاه خودش میره هوا شما میگی 13000 تا موشک میخواد ....خخخخخ
  • هما ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    مهمترین اسلحه ما اطاعت از فرماندهی کل قواست. که فرماندهی شجاع . اینده نگر و واقع بین هست. ما که گوش به فرمان رهبری هستیم.
  • فرزند کوچک انقلاب ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    خطرناکترین سلاح ایران جوونایی هستن که حاضرن با اشاره مولا و مقتداشون جونشون رو کف دستشون بذارن و دشمنان متعفنشون رو به زباله دان تاریخ بفرستن. لبیک یا خامنه ای لبیک یا خامنه ای لبیک یا خامنه ای
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    مشرق کارشناس ترکیه میگه ترکیه به شکلی که کاملا با ایران قطه رابطه نکنه و به شکلی که مقابل ایران بایسته با اسراییل همکاری این کارشناس احمق شبکه ت ر ت می گه که ایران کنار پ ک ک اسد و عراق ایستاده و یک کشور منزوی هست جان عزیزتون پوز این ترکیه ای ها رو بزننین
  • افشین تهران ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    خوب اگه اینجوری هست پس چرا اینقدر از صنعت موشکی ایران میترسن؟13000موشک که برا امریکا هم کافیه انوقت اون میگه یک پالایشگاه!!!
  • افشین تهران ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    اولا داره گزارش رو نقل قول میکنه دوما بله این سپاه قدس هستکه هر جا مظلومی نیاز به کمک داره پیداش میشه مگه خودت ندیدی؟اینکه به هم دینت و هم مذهبت کمک کنی لاف در غریبی هست؟
  • دیده بان ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    ادب داشته باش حتی اگه واقعا اونی که میگه نباشه حرفش درسته نیازی به بی ادبی نیست
  • دیده بان ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    یه ژنرال آمریکایی در مورد ما خوب گفته بود از ملتی که از مرگ نمیترسه باید ترسید این بزرگ ترین صلاح ماست
  • افشین تهران ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    اگه سومار رو ساخته باشه اگه فلان فلان کنه!!!واقعا این یارو کارشناس هست؟اگه میخوای ایران هراسی کنی و اسلحه بفروشید هم نباید اینطوری بنویسید.ضمنا از سلاحهایی که نمیبینید بترسید نه اونایی که میبینید.عربستان با همون انصار لله نمیتونه بجنگه انوقت شما با ایران مقایسش میکنید؟ما برای عربستان باید از حنگ نا متقارن استفاده کنیم؟مگه ابر قدرته ؟چند تا جنگنده که اینهمه لاف زدن نداره که ما منتظر اس300باشیم مگه الان با تیرکمون ار کیو 170رو گرفتیم و یا هرمس رو زدیم و یا یو 2 رو فراری دادیم؟خواسته بگه ما فقط به چندتا سلاح تکیه داریم که انها هم نیم بند هستن.اره به همین خیال باشید.فقط جهت استحضار یه اژدر حوت میتونه تمام نیروی دریایی و حمل و نقل دریایی عربستان رو نابود کنه.همون اژدری که شما امریکاییها برای بدست اوردن تکنولو ژیش جاسوس فرستادین روسیه و گرفتنش.حالا موشکهای ضدرادار و بالستیک ضد اهداف دریایی و پهبادهایی که از قویترین سیستمها رد میشن و .............به کنار.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 1
    آخه عربهای سعودی که فقط به فکر شکم و زیر شکمشان بوده اند جرأت مقابله باایران رو دارند؟ مگراینکه توسط امریکا خربشن و دست به یک کار و خریت بزنند که آنگاه از آسمان خدا به جای باران موشک میریزه بر سر ال سعود. یکی از دوستان حرف خوبی زده: اتحاد حول محور ولایت فقیه ، دقیقأ حرف درست و منطقیست.جانم فدای سیدعلی خامنه ای.
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 1
    سلاح ایمان و اتحاد زیر پرچم ولایت فقیه ،سیدعلی رهبرعزیزمنون رو فراموش کردید؟ جانم فدای رهبرم،میهنم،دین و مذهب و مردم عزیز ایران اسلامی.
  • عزالاسلام ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    ایران جنگنده های خیلی قدیمی داره.واین نقطه ضعفه موشکهای ایران هم سطح به سطح اند نه سطح به هوا
  • ناشناس ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    ھرگز دشمن رو دستکم نگریم و امادگیمون رو بالا ببریم
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    آرش به حالت غبطه می خورم. کلا مخت آزاده
  • ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ماشالله ماشالله زنده باد زنده باد
  • سید علی ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اولا مودب باشید ثانیه یحتمل ایشون از فیلتر شکن استفاده میکنن
  • نصیر ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 2
    دشمن باید از مردم یک کشور بترسه وگرنه قبل از انقلاب ایران قوی ترین ارتش خاورمیانه بود
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    از چیزهای دیگه که ایران داره خبر ندارن حرامزاده های سعودی و اسرائیلی و حرامزاده های دیگه منفی بدن
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    لطفا بنويسيد عربستان چي داره.?
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    دارند چو میندازند ما رو به جون هم بندازند
  • پويا ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    در شان ايران نيست كه بخواد با عربستان درگير بشه عربستان از پس همپيمانان ايران كه ضعيف تر هم هستند بر نمياد چه برسه به ايران، مشرق جان مطالب بي ارزش اين مجلات رو منتشر نكن، خيلي قدرت ايران رو ضعيف نشون داده ايران ظرف يه هفته عربستان را به زمان قبل از پيامبر برمي گردونه...
  • گمنام ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام.بزرگوار ناشناس 22:17 مسلمانی و ایرانی بودن و خردمند بودن دلایل مهمی است که مانع می شود نازیبا حرف بزنیم، منظورتان را می توانستید با واژه های بهتری بیان کنید.
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    بارک الله ارش
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    جوگیر نشو!! ناشناس امریکایی
  • مجید ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ریاکاری و نفاق از مقاله هاشون میباره!! ما جنگی بر هیچ امت مسلمانی تحمیل نمیکنیم
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ناشناس 22:17 تازه مسلمان نروژی به غیر از حمایت از کشورت چی گفت که شما عصبانی شدی؟! حالت خوبه؟!؟!
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    بزرگترین سلاح ایمان به خدا است.انسان ها بایستی به تکلیف عمل نمایند وراضی به مشیت الهی باشند وظیفه ما بندگی است اینقدر ازسلاح وتکنولوژی نترسید جهان تحت اراده خالق است...
  • عبدالله ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    یک زمانی اونا سوسمار میخوردند الان فکر ش راهم نمکردن که سوسمار اونار بخوره ؟
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    بله حق با شماست. کسی منکر زحمات برادران سپاه پاسداران نیست اما متاسفانه ... تصویر تکاوران سپاه قدس در واقع متعلق به تکاوران نیروی زمینی ارتشه. تصویر زیردریایی هم متعلق به نیروی دریایی ارتشه.
  • جعفر ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ارتش و سایر نیروهای سپاه و بسیج و نیروی انتظامی رو نگفتن و فقط به نیروی سپاه قدس اشاره کرده
  • حجت ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    می گم مشرق بعدش عکس نیروهای وزارت اطلاعاتم بذاره یه چی می گی واسه خودت
  • گزل ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اي بابا امورات عراق در دست چند بچه است .يكي از كارهاي بچه ها شيطنت است. اين حركات را به پاي شيطنت بچه بگذاريد .بچه را بايد گول زد و با وعده خرش كرد . اخه عربستان در حد و غواره ما هست كه اين قدر درباره اش وقت ميگذاريم
  • مسعود ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اگر جنگ بشه فکر میکنید چه خلبانهای با جنگندههای سعودی پرواز میکنن مطمئن باشید اسرائیل از این فرصت بهترین استفاده را خواهد کرد
  • احمد از بروجرد ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اراز جان تو صدر صد تفكر منافقي داري مرگ بر امريكا مرگ بر اسراييل مر گ بر آل سقوط و نهايتا" ننگ و مرگ بر منافقين
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    چرا درعین خود ستایی خود زنی می کنی یعنی چی شاید و اما و اگر یعنی چی موتورش ضعیف باشه در مقام سگ ولگرد باید داد یزنی اگر عقب بکشی پاچت رو میگیره ندیدید آقا چطور سرشون داد زد
  • صابر ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    همه باید از ما بترسند چرا که ما رهبری معظم انقلاب را داریم فرهنگ شهادت طلبی داریم بسیج عمومی ملت شهیدپرور داریم.... ای کاش سیاسیون ما هم بصیرت و فهم درک این داشته های غنی و تمام نشدنی انقلاب اسلامی را داشته باشند.
  • مهندس م ش ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    چند پیشنهاد عملی‌: - یک میلیشیا یا گردان درست شود با نام شهید نمر و در سوریه و عراق توسعه پیدا کند در جنگ با تکفیریها - عملیات آزاد سازی بعضی‌ منطق سوریه از دست مزدوران سعودی با نام شهید نمر انجام شود - یک گروه ضربتی مخفی‌ هم به همین نام مسول به درک فرستادن مسولین فاسد سعودی در خاورمیانه تشکیل شود بگذارید جنایت سعودیها تبدیل به کابوسشان شود.
  • حسین سالاروند ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    عربستان پیش خود فکر کرده ایران هسته ای بک کشور است هم ردیف یمن وسوریه ! نخیر باید به ایم ملخ خورها نشان داد که ایران یعنی چه . پادشاه این کشور اگر واقعاً مرد میدان و یک عرب جنگجو است بیاید وبا ایران بجنگد تا به او نشان دهیم که جنگ یعنی چه . تا نشان دهیم چه کسی از قدرت بدنی ودفاعی برخوردار است . تا نشان دهیم ایران وملت ایران چه کشوری وچه مردمی هست . ما ملتی را داریم که با دست خالی وبدون اسلحه امروزی یعنی با مشت می تواند چند نفر از شماها به درک واصل کند . اگر قبول ندارید امتحان کنید . ایران برای نابودی شماها آمادگی کامل دارد0 زیرو رو کردن خاک عربستان برای ایران مثل آب خوردن در فصل تابستان است .
  • محمود ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    این تحلیل هارو معولا فقط واسه یه طرف جنگ انجام نمیدن میشه سلاحهای عربستان روهم درمواجهه با ایران بگین
  • علی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    یعنی نویسنده میخواد بگه ارتش هیچ کاره س؟!!!!!!!!!!!!! نوهد،نیروهای 4گانه ارتش و ...
  • امیر ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اینا دارن این بعربستان بدبخت رو خر میکنن تا ازشون بیشتر سلاح و تجهیزات بخره.. آخه عربستان که واسه جنگ با یمن میره سرباز از آفریقا و غیره کرایه میکنه چطوری میخواد با ایران بجنگه؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    عیب نداره خلبانان ماهم خصوصا خلبانان اف 14 ها و پدافند هوایی ها کلی حالشو می برن
  • محمد ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام. متن جالبی بود. ولی بیشتر اغراق بود. مشکل ما ایرانیا اینه که همش طرفمون دست کم میگیریم ومیگیم اقا اینا که چیزی نیستن. از زمان قاجار تا حالا.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    عوضش ایرانی غیرت و ایمان بالایی داره مثل اینکه تو هشت سال جنگ با دنیا ندیدی چیکار کرده اند چه برسه به حالا که درسایه صلح و امنیت سلاح هایی مخصوص به خودمون رو ساختیم
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    احسنت همین بی اعتنایی به زر زدن های آل سقوط کافیه و حمایت از مخالفانش و یمنی ها خودش اونها رو دچار مشکل کرده و جمع کردن بساط این داعش و ... فشار زیادی داره بهشون میاره و به خاطر همین می خوان ما رو با خودشون دچار چالش کنن تا ما حواسمون از بقیه مسائل پرت بشه و این گروه های تروریستی بتونن پیشرفت کنن
  • دلاوران آجا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    پرسنل نیروی قدس آموزش دیده تکاوران متبهر نوهد ارتش سرافراز ایران عزیزند پس مسلما شاگرد هرگز نمی تواند روی دست استاد بلند شود! بلندآوازه باد نام قهرمانان سلحشور قوای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سکوت کامل خبری و بدون تلاش برای شهرت و رسانه ای شدن شبانه روز از جان خود مایه میگذارند تا ایران در یکی از ناامن ترین نقاط جهان در امنیت کامل بسر برد
  • علیا ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    کلاه قهوه ای ها؟ نشنیده بودم. معمولن چنین القابی رو برای نیروهای خاص به کار میبرند. درصورتی که این پوشش عمومی برای نیروهای زمینی ایران هست و اون کلاه ها هم کلاه رسمی موقع رژه هست.
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ناشناس۲۲:۱۷ - اجنبی تویی بی شعور که نمی فهمی نروژی ازتووکشورت دفاع کرده
  • حسین ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اووووووووووووووووووو چقدر کامنت ! اونهم بخاطر یه حرفی که شروع شد ! مهم نیست که اونطرف آمریکاییه یه افغانی تبار ! هرکدا باشه ایرانیه که داره حرف میزنه و توهینی به ایرانی ها نکرده . ایرانیه واقعی هرکجا باشه وطن دوسته دولت و مشکل با دولت مهم نیست مهم ایرانه که همیشه سر بلنده از نظر من عرب های منطقه همه هم جمع بشن اگه ایران بخواد 1 هفته نهایتا جمشون میکنه .
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    باز یه عده جو نیرو قدس گرفتشون همه شیعیان نیروی قدسن
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    خودمونیم امریکا هم مثل سگ از ایران ترسیده
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    موشک سومار سومار یه منطقه جنگی تو غربه
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    من هیچ فرقی بین نیروهای نظامی قائل نیست و همیشه برای سلامتی و سرفرازی خودشون و خانواده هاشون دعا می کنم چون همه سرباز امام زمان هستن
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    همین پنج تا؟ خب اگه عربستان بخواد لیست سلاح های آمریکایی اسراییلی فرانسوی اش رو رو کنه که باید تا شب بشینیم لیست بخونیم! بودجه نظامی عربستان رو بذارید جلوی چشمتون تا بفهمید کاهش بودجه پانصد در صدی دو سال اول دولت یازدهم چه جنایتی در حق امنیت کشور است.
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    جالبه برتری تسلیحاتی عربستان خخخخخخ
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 0
    یکی دو تا بی مخ مث این آرش باعث عدم پیشرفت ما میشن.
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    آقای ناشناس 15:12 اگه میخوای پیشرفت کنی برو به فکر جنگ با استکبار باش، ما جنگی با عروسکهای بدبخت خیمه شب بازی سعودی نداریم
  • صهیونیست ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    بودجه نظامی عربستان از انگلیس هم بیشتره............
  • مهدی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    پس پهپاد ها چی؟ اونا از قلم افتادند...
  • محمد ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    نیازی به این سلاحها نیست یه گروهان بسیجی با کلاش قضیرو بیسر صدا حل میکنه والا
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    عربستان تنها نیست اکثر کشورهای عربی ترکیه اسراییل تایلند افریقایها و حتی در صورت ضعیف شدن عربستان قطعا ناتو و امریکا میان پشت سرش...
  • علی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ایران باید عربستان را از داخل متلاشی کند و به نظر وقتش فرا رسیده.
  • عسکری بابانتاج ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    بنام خدا .افراد .تعداد برای شیعه مهم نیست مهم تکلیف هست که انشالله به فرمان رهبر بزرگ ایران جهان ادای تکلیف می کنیم دور وری چی هستن بجوز لاشه گندیده تا خون در رگ ماست اسلام امامان معصوم علیه السلام وشهیدان رهبری خظ قرمز ماست ما همان بسیجیانی هستیم یک گردان زمان جنگ نصف اسحله نداشیم فرماده عزیزمانمان فرموده بقیه باید از اسحله بعثی مسلح شود درود خدا بر مجاهد فی سبیله الله
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ولی این واقعیته که اگه ما هم با عربستان کاری نداشته باشیم،عربستان با ما کار داره
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    زنده باد حاج قاسم و بشاراسد و سیدحسن و پوتبن تا جگر امریکا وآل سعود بسوزه
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اینی که در حد وقواره مانیست،کینه توز ترین دشمنی است که ما در طول تاریخ داشته ایم،آنها هنوز به خاک ایران چشمداشت دارند
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    جهندم
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    الاندقیقا کدوم یکی ناشناس فیلترشکنی حرف بدی زده یا جناب آرش که اینهمه چیز میز میگین؟! هر دو تاشون دارن راست میگن که! اون میگه جانم فدای سپاه اینم داره میگه سعودی جرات حمله نداره فقط یه بازی راه انداختن اقتصاد ورشکسته شون رو با فروس سلاح به این یهودی زاده های صدتا سکته زده یه سر و سامانی بدن. کمی آرامتر دشمن اون طرف مرزه
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ببخشید چرا از اجنبی واقعی عصبانی هستین سر کسی که مهاجر الی الله بوده -اینطور که میگه- و برادر دینی مونه میتازید طرفداری کرده ناراحتین؟
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    7 0
    +1000 البته بقول رهبری معظم اینا تا الان هر کاری از دستشون برمیامده فروگذاری نکردن اگه کاری نکردن برا اینه که قدرتشو نداشتن. حالا برا همینمیخوان سعودی رو تحریک کنن. چون خودشون عقلشون میرسه از پس ایران اسلامی بر نمیان میخوان از حماقت سعودی استفاده کنن تا هم با پول فروش تسلیحات خودشون به یه نوایی برسن هم اینکه خودشون با ایران وارد جنگ نشن که چون میدونن شکست میخورن ضایع نشن
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    دقیقا! و اما بجز این اگر همچون غلطی ازش سر بزنه عملا نابود میشه چرا؟ اولا اینکه عراق بالا سرش، ایران اسلامی اینطرفش، یمن اون طرفش با همه در حال جنگه. داعش هرچند وقت یکبار تهدید به حمله به حجاز رو میکنه. کنترل اوضاع که البته از قبل هم از دست رفته خیلی بیشتر در سوریه و عراق و لبنان از دستش در میره. با این حساب سوریه و لبنان قدرت بیشتری برای نفوذ به فلسطین رو پیدا میکنن. و این یعنی دقیقا همونی که ما میخوایم.
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    نه چرا کی گفته؟ الان تو همه این تظاهراتهایی که در کشورهای اسلامی داره صورت میگیره تاکید مسلمانها خصوصا بعد فاجعه منا بر سلب حکومت این خاندان بر اماکن مقدس مسلمون هاست. ضمن اینکه ما موشکهامون نقطه زنه نگرانی از اون جهت نداریم.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 1
    شایدهم برعکس به نابودی اش بکشه. برای رسیدن به قدس از راه حجاز هم میشه رفت
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    4 0
    خیلی قشنگ بود +1000
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    6 1
    +1000 کلاس رو خوب اومدین
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 0
    میتونیم بپرسم الان این آمارو از کجا در کردین؟ خدشون چند وقت پیش چند هزارتا اعلام کردن تازه بجز میزان سربازان افسرده قاطی که برگشتنشون خطرناکتره براشون
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ببین من یه چیز بهت بگم. الان پدافند هوایی ما حالا نقل به مضمون فرمانده اش میگفت آمار و لحظه ورود و خروج پشه ها رو هم دارن
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 1
    مرگ بر ترکیه . بخاطر تو دوست عزیز
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 2
    ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را بجایی رسیده است کار که تاج کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    4 2
    بسم الله الرحمن الرحیم اگر تمام کفر هم در برابر ما قرار بگیرد. تمام کفر! ما فرزندان عاشورا هستم و محال است که ذلت بپذیریم. آل سعود و سردمدارانش (آمریکا و غرب و اسرائیل) سگ کی باشن. با یک ندای لبیک یا حسین دنیا را می لرزانیم. لبیک یا حسین
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 2
    بسم الله الرحمن الرحیم اگر تمام کفر هم در برابر ما قرار بگیرد. تمام کفر! ما فرزندان عاشورا هستم و محال است که ذلت بپذیریم. آل سعود و سردمدارانش (آمریکا و غرب و اسرائیل) سگ کی باشن. با یک ندای لبیک یا حسین دنیا را می لرزانیم. لبیک یا حسین
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    جنگ بزرگترین حربه غربی ها با خرج همسایگان است تا ایران را مستهلک و ضعیف کنند و بعد ضربه نهایی را خودشان بزنند . بصیرت یادمان نرود آل سعود پیش قراول است
  • افشین تهران ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 2
    اونا که فقط بیشتر از صد جسد را در بازیافت زباله انداخته بودن.
  • افشین تهران ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    بمب افکن ارتفاع بالا!!!!!!اولا مگه داره دوما پدافندی که موشک بالستیک میزنه که بمب افکن براش ارتفاعی نداره سوما اصلا مگه داره.
  • افشین تهران ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 5
    پس پالایشگاهها و اسکله ها و پادگانها زیر زمین هستند؟؟!!!!!!این فرمایشات رو از کجا کپی میکنید؟
  • افشین تهران ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    نه انجوری که شما خیلی خیلی راه انداختی.اما باید فرودگاهی براش بمونه که بخواد ازش استفاده کنه.
  • افشین تهران ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    اره چندتایی دارن با مستشار اجاره ای.
  • افشین تهران ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    در این نقل قول از طرف امریکاییها از ارتش چیزی نگفته چرا که سپاه خار چشم امریکا هست.
  • افشین تهران ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    اولا نمیگن سطح به سطح .زمین به زمین.زمین به هوا.زمین به سطح .سطح رو برای اب استفاده میکنن.دوما شما این چند سال خواب تشریف داشتید که میگی ایران زمین به هوا نداره؟سامانه های سوم خرداد و رعد1و2 و طبس و موشک طائر.موشک صیاد 1 و 2 و3 و جدیدا 4.سامانه کوتاه برد یا زهرا با موشکهای شهاب ثاقب.پروژه های تلاش 1و2 و3 که همه تمام شده که برو شرحش رو بخون.اینها همه زمین به هوای بومی هستن حالا غیر بومی بجای خودش .البته سامانه مرصاد با موشکهای شلمچه و شاهین هم بجای خودش که نمونه مهندسی معکوس و ارتقا یافته هاوک هست.حتی موشک هوا به هوا هم ما فاطر و سجیل و فکور90رو داریم به غیر از غیر بومی ها.با وجود موشکهای نقطه زن چرا باید جنگنده چند میلیون دلاری و خلبانش رو به خطر بندازیم؟اونایی که جنگنده میخرن برای اینه که موشک بالای برد 300کیلومتر هیچ سازنده ای نمیفروشه و اگه بفروشه باید قیمت خون باباشونو بدن و ساختش رو هم بلد نیستن.
  • افشین تهران ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    همه چی داره غیر از غیرت.مگه جنگ یمن رو نمیبینی؟
  • افشین تهران ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    الان شما به امریکاییه داری میگی؟مشرق نقل قول کرده اما شما اگه میخوای بدونی عربستان چی داره به جنگ یمن نگاه کن تا بهتر ببینی.همه چی جز غیرت و شرف.
  • افشین تهران ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    اینجا جای منافق بازی نیست.همه نیروها روی چشم ما هستندو خیلی شاگردها بودن که از استاد هم پیشی گرفتن.اما شما قصد چیز دیگه ای هست.
  • افشین تهران ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    بابا یکی اینو از برق بکشه.چته مگه فکر کردی خر تو خر هست تازه زمان صدام که کردن چی شد؟مگه مغز خر خوردن که برای یک کشور دیگه خودشونو به خطر بندازن.
  • داوود ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    7 0
    امریکاواسراییل ودیگردشمنان ایران عزیزمان ازیک سردارایرانی بنام قاسم سلیمانی هراس دارند؛چه برسدبه ملت غیورودلیرایران زمین
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    فعلا این ال سعود است که شمشیرشو تیز کرده داره تند تند میکوشه از هیچی هم نمی ترسه
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ترکیه اینقدر احمق نیست که خودشو وارد جنگ با ایران کنه! پاکستان شاید از پشت خنجر بزنه ولی ترکیه ایران واسش مهمه! اگه ترکیه بخواد درگیر شه باید از ناتو اجازه بگیره که ناتو عمرا خودشو وارد جنگی کنه که ورودش مساوی میشه با جنگ جهانی سوم
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    این بخش مقاله خیلی خنده داره ( به این ترتیب، برتری تسلیحاتی ارتش عربستان را خنثی کند. ارتش این کشور می‌تواند با تکیه بر جنگ نامتقارن در مقابل عربستان سعودی ایستادگی کند )عربستان تو یمن گیر کرده جنگجو استخدام میکنه ان وقت تو مقاله مینویسه ایران جلوی عربستان ایستادگی کنه .
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    25 2
    کارشناس استکباری آمریکایی ننگنت باد با این کارشناسیت همیشه تحلیل آمریکایی ها 180 درجه فرق داره
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    3 1
    نقل قول فرمانده پدافند خاتم:چن سال پیش یه هواپیما u2 که اینقد ارتفاع پروازیش بالاست که خلباناش لباس فضا نوردی تن میکنن وقتی وارد ایران به سرعت شناسایی شد
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    6 2
    ما هیچ جنگی تحمیل نمیکنیم اما اگر بما حمله شود عقب نمیکشیم.
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    9 2
    اینایی که منفی دادن دقیقا چیین؟
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    3 2
    ناشناس ۲۲:۱۷ اگه با نظر ایشون مخالف بودی باید با ادب و احترام نظرتو میگفتی.
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 4
    حالا کی گفت ما میخوایم مکه مدینه رو بزنیم؟ همون ریاضو میریم آسفالت میکنیم تموم شه بره.
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 5
    اینجوری آهنگش بهتره مکه مدینه ما داریم میاییم
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    6 2
    خدا وکیلی آره ، اونا از اسم حضرت علی اصغر و حضرت رقیه بیشتر می ترسن . مگه ندیدی چه نقشه ها واسه حرم های دمشق داشتند ؟
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    8 2
    اگه شهید بابایی نماینده ارتش است من عاششششششق ارتشم
  • ناشناس ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    1 4
    با کدوم نفت و گاز ؟
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 12
    کامنت ها رو نگاه وای خدای من آدم دلش برای این همه جهل میسوزه همینه که همه فقیر و بیکارید
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    1 12
    این مقالات سفارشیه این سایت برای عربستان هم از این مقالات نوشته
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    9 2
    یک سری از سلاح های ایران سریند و در جنگ واقعی رونمایی می شوند اون موقع مقاله نویسان نظامی باید بیان نظر بدن
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    1 5
    این عقب مونده ها باور میکنن این نروژیه خخخخخخخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    0 0
    واقعا برای بعضی از دوستانمون متاسفم عوض اینکه از کشور خودشون تعریف کنن دارن امریکارو بزرگتر میکنن شاید امریکا از ایران قوی تر باشه اما خدا با ماست جانم فدای رهبرم
  • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    ارتش فدای ملت.تکاوران نوهد از قلم افتادن. قوم لر آماده دفاع مقدسی دیگرند. خرم آباد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس