کد خبر 518114
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

یک کارشناس مسائل سیاسی یمن تاکید کرد که موشک‌های دوربرد بخش مهمی از استراتژیم جدید ارتش و کمیته های مردمی هستند.

  به گزارش مشرق، "ماهر الشامی" کارشناس سیاسی یمنی در خصوص تغییر جدید در جبهه ها جنگ و مبارزه با اشغالگران گفت: همگان باید بدانند که گفتگوهای سوئیس مانند گفتگوهای گذشته تنها یک اقدام نمایشی بود که دشمن سعی داشت توسط آن از یک سو خود را طرفدار گفتگو نشان داده و از سوی دیگر به جنگ ادامه دهد.

وی ادامه داد: گزینه‌های پایداری و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده گزنه‌های پیش روی ما هستند و این انتخاب در رفتار یمنی‌ها نیز به وضوح قابل مشاهده است. بهای خون‌های بی‌گناهان و شهدای ارتش و کمیته‌های مردمی آزادسازی سرزمین‌های اشغال‌شده مقاومت است. جبهه‌های مختلفی در یمن گشوده شده است اما اولویت با پاکسازی جنوب کشور از عدن تا تعز است.

تحرکات ارتش و کمیته‌هایی مردمی در مرزهای عربستان باعث حل و فصل کلیه مسائل یمن و منطقه خواهد شد

وی در خصوص اهمیت عملیات در مرزهای عربستان گفت: مهم‌ترین تحرک نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در مرزهای ما با عربستان است که این مسئله همواره مطالبه مردم یمن نیز بوده است، مرزها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند زیرا نه تنها باعث متوقف شدن جنگ علیه یمن خواهند شد بلکه کل منطقه را آرام خواهند کرد. ما ایمان داریم که تحرکات ارتش و کمیته‌هایی مردمی در مرزهای عربستان باعث حل و فصل کلیه مسائل یمن و منطقه خواهد شد.

ماهر الشامی در خصوص شدت یافتن عملیات ارتش و کمیته های مردمی در روزهای اخیر گفت: یکی از طرح‌های استراتژیکی که عبدالملک الحوثی آن را اعلام کرد و باعث سیطره یافتن بر خطوط دفاعی سعودی‌ها در مناطق نجران، عسیر و جازان شد، شدن بخشید به عملیات علیه اشغالگران بود. در روز ولادت پیامبر اکرم (ص) عبدالملک الحوثی اعلام کرد که هر وجب از خاک ما که تحت اشغال است باید آزاد شود و این تغییر بزرگی در روند مبارزات ایجاد کرد، ما در بسیاری از مناطق همچون مارب، جوف و تعز در حالت تدافعی قرار داریم اما فرمان عبدالملک الحوثی باعث خواهد شد تا کلیه مناطقی که اشغالگران گمان می‌کنند بر آن سیطره یافته‌اند آزاد شوند، این اتفاقات پیامدهای سیاسی مختلفی در بر دارد که روند گفتگوهای آینده را تغییر خواهد داد.

وی همچنین توضیح داد: مسئله دیگر این است که بر سر مناطق مرزی عربستان نیز منازعاتی وجود دارد و نمی‌دانیم که آیا این مناطق (جیزان، نجران، عسیر) نیز شال آزاد سازی خواهند شد یا نه.

موشک های دوربرد بخش مهمی از استراتژیم جدید ارتش و کمیته های مردمی هستند

این کارشناس یمنی با تاکید بر قدرتمند تر شدن ارتش و کمیته های مردمی گفت: بالا بردن شدت حملات در مرزها بسیار مهم است و وضعیت ارتش و کمیته‌ها مردمی یمنی پس از 9 ماه جنگ بسیار قدرتمند شده‌اند و می‌توان گفت که جنگ آزادسازی در مرزها آغاز شده است. سخنگوی ارتش در آخرین کنفرانس خبری خود اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی موشک‌های در اختیار دارند که برد آنها بیش از هزار کیلومتر است و این بخش مهمی از استراتژی شدت بخشیدن به حملات و آغاز روی آوردن به گزینه‌های بعدی است.

وی در پایان در خصوص تاثیرجنگ و محاصره بر مردم گفت: اگر شخصی می‌خواهد صنعا را به خوبی بشناسد باید تمدن این شهر که که همچون دمشق است بررسی کند، آیا دمشق سقوط کرد تا اراده صنعا سست شده و سقوط کند؟ 10 ماه است که مردم علی رغم جمع شدن نیروهای مزدور بلک واتر و داعشی ها استبداد و سرسپردگی و ذلت را نپذیرفته‌اند در حالی که پاریس تنها پند روز در برابر هیتلر مقاومت کرد و برلین تنها 10 ماه در برابر ارتش اتحاد جماهیر شوروی مقاومت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس