کد خبر 511624
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که آمریکا نیمی از مهاجران مکزیکی را با اعلام جرم علیه آنان، از کشور اخراج کرده است.

 به گزارش مشرق، «پرنسا لاتینا» اعلام کرد: شورای ملی جمعیت مکزیک روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که 47 درصد مهاجران مکزیکی اخراج شده از آمریکا به اتهام تخطی از قوانین مهاجرتی، حمل غیرقانونی مواد مخدر، سرقت، حمله با سلاح گرم و کلاهبرداری از این کشور طرد شده‌اند.

گزارش منتشر شده از سوی شورای ملی جمعیت مکزیک نشان می‌دهد آمار مهاجران مکزیکی که به بهانه اعلام جرم از آمریکا اخراج شده‌اند، از سال 2000 تا 2013 با افزایشی 9 درصدی مواجه بوده و از 38 درصد به 47 درصد رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است: برای اخراج مهاجران مکزیکی از آمریکا تمایل شدیدی به مجرم اعلام کردن آنان وجود دارد زیرا آمریکا می‌تواند با بهانه امکان ارتکاب به جرم مجدد این افراد، آنان را برای همیشه از کشور خود اخراج کند.

با این وجود 35 درصد مهاجران مکزیکی اخراج شده از آمریکا آرزو دارند که بار دیگر وارد این کشور شوند و 54 درصد آنان نیز همسر یا فرزندان خود را از آمریکا خارج نکرده‌اند.

براساس اسناد منتشر شده از سوی شورای ملی جمعیت مکزیک، در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» در آمریکا نیز نه تنها راه‌حل مناسبی برای حل بحران مهاجرتی در این کشور اتخاذ نشد بلکه کنترل مرزی، بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی در این کشور نیز افزایش یافت.

در ماه نوامبر (آبان) «اوباما» با صدور حکمی اعلام کرد: مهاجرانی که با فرزندان کوچک خود وارد آمریکا شده‌اند و این کودکان دارای وضعیت اقامت قانونی در این کشور هستند، از آمریکا اخراج نخواهند شد؛ پس از اعلام این دستورالعمل، حدود 5 میلیون مهاجر غیرقانونی به اخراج نشدن از آمریکا امیدوار شدند.

اندکی بعد دادگاه فدرال تجدیدنظر آمریکا حکم ریاست جمهوری این کشور را لغو کرد و «اوباما» تنها به اصرار بر لزوم پیشبرد اصلاحات مهاجرتی محدود شد.

در 14 دسامبر (23 آذر) نیز «کلادیو روییز ماسیو» وزیر امور خارجه مکزیک با نژادپرستانه خواندن دیوار مرزی بین این کشور و آمریکا، خواستار تخریب آن شد و عنوان کرد: 33 میلیون مکزیکی حاضر در آمریکا سالانه 8 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را فراهم می‌کنند.

«ایزابل گارسیا» وکیل ائتلاف حقوق بشر در «کالیفرنیا» آمریکا در رابطه با اعلام جرم علیه مهاجران برای اخراج آنان از این کشور عنوان کرد: این اقدام آمریکا تنها یک محاکمه برای اخراج مهاجران نیست بلکه آمریکا در ابتدا آنان را به عنوان مجرم معرفی کرده و سپس به این بهانه آنان را از کشور اخراج می‌کند.

از سوی دیگر موضوع مهاجران در آمریکا به یکی از اصلی‌ترین موضوعات مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است؛ «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا از آغاز مبارزه‌های انتخاباتی خود همواره علیه مهاجران غیرقانونی مقیم آمریکا به خصوص مهاجران مکزیکی مواضع شدیدی اتخاذ کرده است.

«ترامپ» اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، 11 میلیون مهاجر غیرقانونی را از این کشور اخراج می‌کند و دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را نیز گسترش می‌دهد.

وی در اظهارنظر اعجاب‌آور دیگری خاطرنشان کرده که هزینه گسترش دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک نیز باید از سوی مکزیکی‌ها پرداخت شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس