کد خبر 510263
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

منابع خبری چین روز پنجشنبه اعلام کردند که مقامات نظامی این کشور قرارداد نهایی خرید سامانه پیشرفته موشکی اس 400 با روسیه را امضا کرده اند.

به گزارش مشرق، مقامات دو کشور اواخر آبان ماه سالجاری از توافق حاصل شده میان خود در این خصوص خبر داده بودند.

روزنامه «چاینا ارگ» چین امروز در گزارشی نوشت: قرارداد نهایی شب گذشته میان مقامات چینی و شرکت «روس تک» به امضا رسید.

شرکت «روس تک» یکی از شرکت های پیشرو در صنعت موشکی است و امضای این قرارداد، به چین این فرصت را می دهد که پس از روسیه دومین کشوری باشد که از این سامانه بهره مند می شود.

«چاینا ارگ» در گزارش خود با اعلام اینکه مسئولان این شرکت نیز امضای قرارداد را تایید کرده اند، نوشت: به دلیل حساس بودن موضوع و فن آوری های ذیربط جزییات زیادی از توافقات دو کشور فاش نشده است.

انتظار می رود که با امضای توافقنامه همکاری دفاعی موشکی چین و روسیه مشارکت دو کشور در این زمینه افزایش یابد و فن آوری های نوین موشکی در اختیار پکن قرار گیرد.این قرارداد در شرایطی میان دو کشور امضا می شود که ژاپن و آمریکا در حال تقویت اتحاد نظامی در منطقه هستند و تاکید کرده اند به دلیل تهدیدهای فزاینده نظامی مناسبات میان نیروهای نظامی دو کشور افزایش خواهد یافت.

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

«چاینا ارگ» چین می نویسد که اس 400 یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته است که هر هدفی را در آسمان از جمله جنگنده ها و بالگردها، پهبادها و موشک های بالستیک و کروز را در حالی که در فاصله ای دور تا 400 کیلومتر باشد، منهدم می کند.

چین در حال حاضر از سامانه های موشکی زمین به هوای ساخت داخل از نوع «اچ کیو ـ 9» و همچنین موشک های زمین به هوای «اس 300» بهره می برد.

چین از این سامانه ها برای دفاع از مراکز حساس استفاده می کند و قادر است آنها را در اطراف ساختمان های دولتی و بخش های مهم نظامی مستقر کند.

برد موشک های جدید اس 400 به گونه ای است که این کشور می تواند از داخل خاک خود اهدافی را بر فراز حریم هوایی جزایر دیائویو در دریای شرقی که با آن بر سر ژاپن اختلاف دارد، منهدم کند.

یک مقام مسئول در اداره همکاری های فنی - نظامی روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفته بود که روسیه 18 ماه دیگر تحویل موشک های اس 400 به چین را آغاز خواهد کرد.

بر اساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو شش مجموعه تسلیحات اس 400 به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می دهد.

دو کشور همچنین در حال مذاکراتی در باره خدمات فضایی از جمله همکاری در بخش خدمات ماهواره ای ارتباطاتی و الکترونیکی هستند که جزئیات آن نیز از سوی روزنامه «چاینا ارگ» افشا نشده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    و ما اندر کف یک S300 مانده ایم...
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    آنهم نسخه پی ام یو!!
  • منوچهر ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    خبر موثق درام ایران اس 300 و اس 400 دارد
  • افشین تهران ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    جناب منوچهر خان این خبر موثق از کجاست؟؟؟؟اگه اس 300رو میگفتی تا حد زیادی برای من هم قابل قبول بود اما اس 400 که هنوز خود روسیه بصورت کامل و شرکای راهبردی قدیمیش مثل هند و چین اونو تحویل نگرفتند چطوری به ایران رسیده؟؟؟؟درسته که بیشتر سلاحها و حتی روشهای نظامی در کشور ما محرمانه و سری هست اما وجود اس400و یا 26فروند سوخو27 که شما میگید انقدر کم اهمیت نیستکه سازمانهای جاسوسی غربی و اسراییل بچه کش ازش بی خبر باشند و یا دنبالش نباشن.کمی به این منبع موثق!!!اشاره کنید اگه نمیتونید کامل ازش نام ببرید.
  • افشین تهران ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    سامانه های ایرانی اس300دیگه پی ام یو نیست و از نوع پیشرفته وی4هستکه از سال 2012 به ارتش روسیه تحویل شده تا در کنار اس400استفاده بشه .این سامانه یک سرو گردن از پی ام یو بالاتر و کمی از اس400ضعیفتر هست.اما از نوع قبلی خیلی بهتره.اینجوری تقریبا نه سیخ میسوزه نه کباب.
  • افشین تهران ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    هر مجموعه اس400میشه 500میلیون دلار که خیلی گرون هست.این شش مجموعه تقریبا میشه 2یا 3گردان پدافندی .ایران 4گردان اس300خریده که اگه 2اتشباری باشه میشه 8سامانه یا مجموعه و اگه 3اتشباری باشه میشه 12 و اگه 4 اتشباری باشه میشه 16 که البته بین 8و 12بیشتر احتمالش هست .گردانهای پدافندی مثل توپخانه هستند که از 3 یا 4گروهان یا همون اتشبار تشکیل میشن که البته در قرارداد ایران هنوز معلوم نیستکه هر اتشبار مستقل هست و یا وابسته به رادار های موجود در گردان .که اگه مستقل باشن واقعا عالی و بینظیر میشه.
  • محمد ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    ما که بالاخره نفهمیدیم قیمت اینها چنده ؟ یه بار تیتر میزنید که هند 10 مجموعه اس 400 میخواد بگیره به قیمت 6 میلیلرد دلار ... حالا میگید : چین قراره شش مجموعه تسلیحات اس 400 به ارزش سه میلیارد دلار بخره ... !!! 6تا واسه چین میشه 3 میلیارد ... 10 تا واسه هند میشه 6 میلیارد !!! این وسط یک میلیارد سر هند کلاه میره که ؟؟؟
  • منوچهر ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اگه میشد میگفتم نمیشه بعدم مدل v4 همان آنتی 2500 افشین جان
  • منوچهر ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    افشین البته خودم از قبل شک داشتم ولی جایی خوندم که وجود اس 300 100% هست تو ایران شکم بر طرف شد یا احتمالش این هست که اس 300 چینی داخل کشور وارد شده اس 400 هم بی صر و صدا احتمالا وارد شده شاید یک دو گردان دلیل اینکه میگم ایران اس 300 یا اس 400 داره این هست که از پروژه باور رو درست کردن چون اگه نبود نمیتونستن پروژه باور 373 رو بسازن احتمالا تکنولوزیش و داره که باور رو ساختن
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    آخه هندی ها پولشان زیاد و عقلشان کم است !! به خاطر همین گرانتر می خرند که یه پولی هم گیر روسهای تحریم شده بیاد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس