کد خبر 510205
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳

:خبرگزاری شین هوا: دیروز 18 دسامبر پکن هشدار قرمز دوم خود را برای آلودگی هوا در این ماه اعلام کرد؛ چرا که مه دود از شنبه تا سه شنبه پایتخت را فرا گرفته است.

به گزارش مشرق، مرکز پاسخ گویی شهرداری پکن درباره وضعیت اضطراری آلودگی در روز جمعه گفت: هشدار قرمزبه عنوان جدی ترین سطح، از ساعت 7 صبح روز شنبه تا ساعت 12 روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، عبور و مرور وسایل نقلیه در جاده ها طبق سیستم زوج و فرد پلاک ها انجام می شود و آتش بازی و کباب کردن در فضای باز ممنوع شده است.

مرکز ملی هواشناسی روز پنجشنبه گفت، بخش هایی از شمال چین بدترین مه دود امسال را روز پنج شنبه خواهند دید و طبق این پیش بینی آلودگی هوا بدتر از روزهای 6 تا 9 دسامبر خواهد بود.

دید در پکن و برخی از مناطق مجاور به کمتر از یک کیلومتر کاهش خواهد یافت. چگالی PM2.5، ذرات معلق کوچک تر از 2.5 میکرومتر مورد استفاده برای سنجش کیفیت هوا، در برخی از مناطق به 500 میکروگرم در هر متر مکعب افزایش خواهد یافت. سازمان بهداشت جهانی حداکثر ذرات معلق را 25 میکروگرم در هر متر مکعب اعلام کرده است.

به شهروندان توصیه شده است که فعالیت و تردد غیرضروری در فضای باز را کاهش داده و از مهد کودک ها، مدارس ابتدایی و راهنمایی انتظار می رود که در این مدت کلاس های خود را به حالت تعلیق درآورند.

پکن اولین هشدار وضعیت قرمز آلودگی هوا را در 7 دسامبر پس از بدترین دوره آلودگی هوا در این سال اعلام کرد، زمانی که ذرات معلق از 2.5به 500 رسید.

سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس