کد خبر 509221
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

چهار تیم ذوب‌آهن، صبا، تراکتورسازی و راه‌آهن در هفته چهاردهم لیگ برتر از اشتباهات داوری سود بردند و صاحب امتیازات مهمی شدند.

به گزارش مشرق، بعد از هیاهو و جنجال‌های هفته‌‌های ابتدایی لیگ برتر به خاطر اشتباهات داوری دوباره در هفته چهاردهم این مسئله تکرار شد. طوری که علاوه بر نتایج، صدر جدول را نیز دست‌خوش تغییراتی کرد.

تراکتورسازی- استقلال تهران: آخرین اشتباه قهرمانی...
غیر قابل پیش‌بینی هم نبود که محسن قهرمانی در آخرین قضاوتش که یک بازی مهم و برای او پر استرس بود اشتباه نکند. تقریبا تا دقیقه 87 اتفاق خاصی نیفتاد که در نتیجه بازی تراکتورسازی و استقلال تهران تاثیر گذار باشد اما بعد از آن یک اشتباه موجب شد استقلال صدر جدول را به هم‌نام خوزستانی واگذار کند. در این دقیقه خسرو حیدری که با توپ روی هوا وارد محوطه جریمه تراکتورسازی شده بود با بازی خطرناک و ضربه سینا عشوری متوقف شد اما قهرمانی داور این دیدار اعتقادی به خطا نداشت تا یک پنالتی در دقایق پایانی بازی برای مظلومی و شاگردانش از دست برود که اگر این اتفاق می‌افتاد و آنها به پنالتی می‌رسیدند شاید با پیروزی تبریز را ترک می‌کردند و صدر جدول را واگذار نمی‌کردند.


سایپا- استقلال اهواز: شاید سرنوشت تغییر می‌کرد
پیش از به ثمر رسیدن گل اول سایپا خطایی روی مهاجم استقلال اهواز که قصد داشت از ارسال کلاه‌کج استفاده کند رخ داد و ترابی او را در محوطه شش قدم با دست شارژ کرد و به زمین انداخت اما پیام حیدری داور این بازی اعتقادی به پنالتی نداشت و دستور به ادامه مسابقه داد. در حالی غیرقابل باور می‌شود گفت اگر این خطای داخل محوطه گرفته می‌شد و استقلال اهواز آن را به گل تبدیل می‌کرد شاید سرنوشت شاگردان حنطه که 4 گل خوردند تغییر می‌کرد.

سپاهان- راه‌آهن: لوکوموتیو با دست راه افتاد
 سپاهان که یکی از بدترین فصل‌ها را تا این هفته از لیگ داشته است می‌توانست مقابل راه‌آهن به یک پنالتی برسد اما محمدرضا فغانی که قاضی این مسابقه بود چنین کاری انجام نداد. در یک صحنه بحث‌برانگیز بازی سپاهان و راه‌آهن حسین فاضلی مهاجم زردپوشان با ضربه سر قصد پاس به هم تیمی‌اش را داشت که این توپ در داخل محوطه به دست میلاد ابطحی بازیکن راه‌آهن برخورد می‌کند و صحنه‌ها نیز نشان می‌دهد کاملا پنالتی بوده است اما فغانی تصمیمی غیر از این گرفت و بازی را ادامه داد.

صبای قم- ملوان انزلی: کاملا به نفع دایی

علی دایی که خیلی خوب اعتراض به داوران را در هفته‌های ابتدایی لیگ می‌دانست چند هفته است از ناحیه داوری ضرر زیادی نمی‌بیند و کنار زمین هم خیلی با داوران حرف نمی‌زند. تیم او که مقابل ملوان دو نیمه متفاوت سپری کرد بعد از زدن گل در دقیقه 69 می‌توانست گل تساوی را از روی نقطه پنالتی دریافت کند و از کورس بالای جدولی‌ها عقب بماند اما کاملا عکس این اتفاق رخ داد و ملوانان متضرر شدند. هشت دقیقه پس از گل صبا پژمان نوری از سمت چپ محوطه جریمه صبا وارد شد که قاسم دهنوی او را متوقف کرد اما جباری داور این دیدار نه تنها پنالتی نگرفت بلکه کاپیتان ملوان که یک اخطار هم داشت را به دلیل تمارض با کارت زرد جریمه کرد. علاوه بر این، دهنوی که روی نوری خطا کرده بود نیز اخطار داشت و داور می‌توانست به جای بازیکن ملوان، هافبک صبا را اخراج کند. با تصمیم اشتباهی که در این صحنه گرفته شد صبای دایی به بیست و پنجمین امتیاز رسید و چهارم جدول باقی ماند.

سیاه‌جامگان- ذوب‌آهن: همان یک گل هم خطا بود
بدون شک این پیروزی جزء سخت‌ترین 3 امتیازهایی بود که یحیی گل‌محمدی با ذوب‌آهن گرفت. آنها در روزی که خوش‌شانس بودند توپ‌های پیاپی سیاه‌جامگانی‌ها به گل تبدیل نمی‌شد با تک گل مسعود حسن‌زاده به برتری یک بر صفر رسیدند. اما پیش از وقوع این گل خطایی رخ داد که می‌توانست ذوبی‌ها را از گل محروم کند. علی همام که پاس گل را به حسن‌زاده داد روی مدافع سیاه‌جامگان خطا کرده بود و بعد پایه‌ریزی گل تیمش را انجام داد. همچنین یک صحنه مشکوک هم در محوطه جریمه ذوب‌آهن رخ داد. مظاهری با خروج از دروازه زامهران مهاجم سیاه‌جامگان را متوقف کرد اما صفایی خطایی اعلام نکرد.

* در بازی‌های فولاد خوزستان- نفت تهران، استقلال خوزستان- پدیده و پرسپولیس و گسترش فولاد صحنه جنجالی که داوران در آن تاثیرگذار باشند و نتیجه بازی را تغییر دهد اتفاق نیفتاد.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس