کد خبر 505643
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

دولت محلی شهر پکن پایتخت چین روز دوشنبه برای اولین بار از سال 2013 میلادی تاکنون با توجه به آلودگی فزاینده هوا و مخاطرات آن برای مردم اعلام هشدار خطرناک یا قرمز صادر کرد.

به گزارش مشرق، هشدار قرمز بالاترین سطح از هشدارهای چهارگانه رنگی دولت چین برای وضعیت های آب و هوایی است.

هشدار قرمز در شرایطی صادر می شود که در اقدامی بسیار کم سابقه دولت محلی در پایتخت چین مدارس سطوح مختلف از پیش دبستانی و ابتدایی تا دبیرستان ها را در سطح شهر برای روزهای سه شنبه تا پنجشنبه تعطیل کرده است.

این هشدار دیروز طی بیانیه ای به اطلاع عموم رسانده شده بود.

بخشنامه اداره آموزش و پرورش محلی در اختیار رسانه ها قرار گرفته و از طریق تلفن های همراه و شبکه های ارتباطی اینترنتی به مردم اطلاع داده شده است فرزندان خود را به مدارس نفرستند.
این در حالی است که شروع هشدار قرمز از ساعت هفت صبح روز سه شنبه به وقت محلی تا ساعت 12 ظهر روز پنجشنبه است.

سازمان هواشناسی چین پیش بینی کرده است که از روز سه شنبه یک پدیده بسیار آلاینده هوایی وارد پایتخت می شود که خطرهای بسیاری برای سلامت مردم دارد.

به سالمندان و بیماران و کسانی که مشکلات تنفسی دارند اکیدا توصیه شده است ازمنازل خارج نشوند.

تعطیل شدن مدارس در چین حتی در روزهای برفی و یخبندان هم بندرت صورت می گیرد و به نظر می رسد هوایی که از روز سه شنبه وارد مناطق شمالی و بخصوص پایتخت می شود حاوی ذرات بسیار آلوده خطرناک برای سلامت مردم است.

از عصر دوشنبه همچنین به بسیاری از کارخانه ها دستور داده شد کار را متوقف کنند و همزمان اعلام شده است که در روز سه شنبه فقط خودروهایی که شماره آخر پلاک آنها زوج است حق تردد دارند.
به غیر از به اجرا گذاشتن طرح زوج و فرد اعلام شده است که 30 درصد از کل خودروهای دولتی حق عبور و مرور ندارند.

به بخش های آموزشی که باز باشند اعلام شده است نباید فعالیت خارج از سالن و در فضای باز برگزار کنند و به کلیه مردم توصیه شده است حتی الامکان فعالیت های خارج از مکان کار یا خانه را دراین سه روز متوقف کنند.

بسیاری از طرح های ساختمانی متوقف شده و به سازمان های دولتی دستور داده شده است برای اقدامات لازم آماده بوده و از این پس در ارتباط با آلودگی هوا بسرعت اطلاع رسانی کنند.

پکن یک بار در سال 2013 میلادی به دلیل بالا رفتن آلودگی هوا هشدار قرمز صادر کرد. این شهر برای آلودگی هوا چهار هشدار آبی ، زرد ، نارنجی و قرمز دارد که قرمز بالاترین سطح آن است.

مسئولان شهر پکن درست یک هفته پیش زمانی که آلودگی هوا این کلانشهر را در تاریکی مطلق فرو برده بود، دستور تعطیلی موقت 2 هزار و 100 کارخانه آلوده کننده از جمله کارخانه های فولاد، آهن و سیمان را در این شهر اعلام کردند.

«شنیانگ» شهری در استان «لیائونینگ» در شمال شرق چین نیز هفته گذشته در وضعیت قرمز بالاترین وضعیت هشدار قرار گرفته بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس