گوگل، فیس بوک و توییتر از تلاش‌های بی سروصدای خود برای مقابله با تبلیغات داعش و جذب نیرو توسط این گروه تروریستی از طریق شبکه های اجتماعی خبر دادند.

  به گزارش مشرق، این موسسات آمریکایی می‌گویند فعالیت های خود در این زمینه را به آرامی انجام می دهند تا از ایجاد این تصور که قصد دارند با همکاری مقامات، شرایط پلیسی در فضای مجازی به وجود آورند، اجتناب شود.
 
فیس‌بوک روز جمعه حساب کاربری تشفین مالک فردی که عامل یکی از تیراندازی های سن برناردینوی آمریکا بوده را از دسترس خارج کرد. این زن سعودی و همسرش به قتل 14 نفر با انگیزه های تروریستی متهم هستند.
 
پنجشنبه هفته قبل هم نخست وزیر فرانسه و مقامات کمیسیون اروپایی به طور جداگانه با مدیران ارشد شرکت های فیس بوک، گوگل، توییتر و چند شرکت فناوری دیگر دیدار کرده و از آنها خواستند با سرعت بیشتری برای مقابله با تحریکات تروریستی آنلاین و اظهارات مروج نفرت اقدام کنند.
 
به دنبال این دیدارها شرکت های یاد شده از ممنوع کردن نشر محتوا با چنین موضوعاتی خبر داده اند، اما می گویند حذف یا بلوکه کردن دیگر انواع محتوا را در صورت دستور دادگاه یا دریافت گزارش های مکرر کاربران در این زمینه انجام می دهند.
 
البته کارشناسان مستقل معتقدند همکاری این شرکت های فناوری با مقامات فراتر از موارد افشا شده است و لذا این شرکتها بیم دارند اگر سطح واقعی همکاری آنها با مسئولان سیاسی کشورهای غربی  به بهانه مقابله با تروریسم افشا شود، هم اعتماد عمومی مردم به آنها کمتر شود و هم دهها کشور دیگر در جهان خواستار همکاری های مشابهی شوند.
 
این شرکت ها دوست ندارند به عنوان ابزار اعمال سیاست های دولت ها تلقی شوند و البته مدعی هستند تا حد امکان میان درخواست های مردم عادی و دولت ها تفاوتی قائل نمی شوند.
 
اگر چه فیس بوک، توییتر، یوتیوب و ... تا به حال برخی متون، عکس ها و ویدیوهای مربوط به داعش را پاک کرده اند، اما ارسال انبوه این مطالب از طریق هزاران حساب کاربری جدید باعث می شود مشاهده آنها کماکان ممکن باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس