سفراي روسيه و چين در کابل در ديدار با مشاور امنيت ملي اشرف غني ضمن اعلام حمايت اين کشورها از روند صلح افغانستان بر گسترش همکاري‌هاي امنيتي با حکومت وحدت ملي تاکيد کردند.

به گزارش مشرق، «حنيف اتمر» مشاور امنيت ملي افغانستان در ديدار با سفراي چين و روسيه در کابل اعلام کرد: پيشرفت در روند صلح افغانستان به اقدامات صادقانه پاکستان عليه شبکه‌هاي تروريستي بستگي دارد.

«تواب غورزنگ» سخنگوي شوراي امنيت ملي افغانستان در اين باره اظهار داشت: اتمر در اين ديدار يکي از راه‌هاي پيشرفت در روند صلح افغانستان را ترک فعاليت‌هاي تروريستي از سوي مخالفان مسلح دولت کابل دانست.

غورزنگ به راديو آزادي گفت: «الکساندر مانتيتسکي» سفير روسيه و «ياو جينگ» سفير چين در کابل نيز بر ادامه همکاري‌هاي امنيتي و اقتصادي اين دو کشور با افغانستان تأکيد کردند.

الکساندر مانتيتسکي و ياو جينگ در اين ديدار خاطرنشان کردند که مسکو و پکن از سياست‌هاي تأمين امنيت و تحکيم روند صلح حکومت افغانستان حمايت مي‌کنند.

اين در حالي است که چندي قبل «عبدالظاهر قدير» معاون اول پارلمان افغانستان و نماينده مردم ولايت ننگرهار با حضور در صحن علني اين مجلس اعلام کرد: «حنيف اتمر» مشاور امنيت ملي محمد اشرف‌غني رئيس‌جمهور افغانستان از پروژه حضور گروه تروريستي داعش در اين کشور خصوصا ولايت ننگرهار حمايت مي‌کند.

وي با اشاره به اينکه داعش يک پروژه بين‌المللي است اظهار داشت: اسنادي در اختيار دارد که نشان مي‌دهد حکومت افغانستان و شوراي امنيت ملي از گروه تروريستي داعش حمايت مي‌کند.

قدير خاطرنشان کرد: حنيف اتمر وظيفه‌اش مشاوره به رئيس‌جمهور افغانستان است نه اينکه خود پروژه گسترش ناامني در اين کشور را پيش ببرد.

اما سخنان عبدالظاهر قدير از سوي دفتر امنيت ملي افغانستان نيز بي‌پاسخ نمانده و با واکنش‌هايي همراه بوده است.

سخنگوي شوراي امنيت ملي افغاستان در پاسخ به قدير گفت: دفتر شوراي امنيت ملي اين کشور اظهارات غير مسئولانه و عاري از حقيقت قدير را در جهت تحقق اغراض شخصي وي مي‌داند و آن را رد مي‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس