کد خبر 501975
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶

به گزارش اسپوتنيک، دميتري پسکوف سخنگوي کرملين در سخناني تصريح کرد: مسکو اطلاعاتي دارد که نشان مي دهد پسر رئيس جمهور ترکيه در تجارت نفت، منافعي دارد.اظهارات پسکوف در شرايطي است که برخي گزارش ها حاکي است ترکيه به تلافي انهدام محموله هاي نفتي گروه تروريستي داعش، جنگنده روسي سوخو 24 را بر فراز آسمان سوريه هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، طي روزهاي اخير اردوغان مدعي شده است که ترکيه اقدامي در خريد نفت از داعش صورت نمي دهد . همچنين رئيس جمهور ترکيه هر گونه حمايت از تروريستهاي تکفيري را در اظهارات خود منکر شده است. اين در حالي است که شواهد رفتاري و مستندات زيادي در خصوص معاملات نفتي و تسليحاتي ترکيه و گروه هاي تروريستي –تکفيري در سوريه وجود دارد. حتي نوع رفتار ترکيه در عمليات کوباني به نوعي حمايت آنکارا از داعش محسوب مي شد. 

وزير خارجه سوريه با اشاره به ادامه حمايت‌هاي ترکيه از گروه‌هاي تروريستي در سوريه اعلام کرده است ترکيه نفت و گندم سوري‌ها را از داعش مي‌گيرد و به جاي آن سلاح در اختيار اين گروه تروريستي قرار مي‌دهد.اخيرا  وليدالمعلم وزير خارجه سوريه در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با سرگئي لاوروف همتاي روس خود در مسکو شرکت کرد.وليد المعلم وزير خارجه سوريه تاکيد کرده است که  اقدام ترکيه در سرنگون کردن جنگنده روسي، تجاوز به تماميت ارضي و حاکميت سوريه  است، زيرا اين جنگنده در حريم هوايي سوريه پرواز مي‌کرد.

وي تاکيد کرد سوريه چند سالي است که از طمع‌ورزي‌هاي اردوغان(رئيس جمهور ترکيه) و حمايت‌هايش از تروريست‌ها رنج مي‌برد.المعلم گفت: ترکيه نفت و گندم سوري‌ها را از گروه داعش مي‌گيرد و در مقابل آن به داعش سلاح مي‌دهد.

وزير خارجه سوريه افزود : تمام نفتي که از سوريه و عراق سرقت مي‌شود، از طريق بنادر ترکيه صادر مي‌شود و طي چند روز گذشته، هزار دستگاه تانکر تروريست‌ها که نفت مسروقه را به ترکيه منتقل مي‌کردند، منهدم شد.وي افزود : ترکيه با سرنگون کردن جنگنده روسي، اقدام تجاوزکارانه‌اي انجام داد، زيرا اين جنگنده در حال بمباران تروريست‌هاي مورد حمايت ترکيه بود.

وزير خارجه روسيه هم گفت روسيه تاکيد کرده است تصميم‌گيري درباره اينکه چه کسي بر سوريه رياست خواهد کرد، به ملت سوريه برمي‌گردد. برخي کشورهاي غربي و غير عربي که دموکراسي در آن کشورها جايي ندارد، از ضرورت آن در سوريه حرف مي‌زنند.از سوي ديگر،سخنگوي کاخ کرملين تاکيد کرده است  مسکو اطلاعاتي دارد که پسر رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه در تجارت نفت منافعي دارد.

به گزارش اسپوتنيک، دميتري پسکوف سخنگوي کرملين در سخناني تصريح کرد: مسکو اطلاعاتي دارد که نشان مي دهد پسر رئيس جمهور ترکيه در تجارت نفت، منافعي دارد.اظهارات پسکوف در شرايطي است که برخي گزارش ها حاکي است ترکيه به تلافي انهدام محموله هاي نفتي گروه تروريستي داعش، جنگنده روسي سوخو 24 را بر فراز آسمان سوريه هدف قرار داده است.

در اين خصوص  عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه نيز گفت: ترکيه هواپيماي روسي را به تلافي نابودي صدها کاميون نفتکش که از طرف گروه تروريستي داعش براي ترکيه ارسال شده بود، سرنگون کرده است.وي افزود: نفت قاچاق شده به ترکيه از سوي پسر اردوغان خريداري شده بود که يک شرکت نفتي ترکيه را در اختيار دارد. اطلاعات مشخصي وجود دارد ، البته من نسبت به جزئيات آن اطلاعي ندارم ولي قطعا منافع مشخصي وجود دارد.

اخيرا دو فروند جنگنده اف 16 ترکيه يک فروند جنگنده سوخو 24 روسيه را در مرزهاي سوريه با ترکيه سرنگون کردند که يکي از خلبانان توسط نيروهاي ويژه سوريه نجات پيدا کرد و يکي ديگر قبل از رسيدن به زمين توسط تروريست‌ها هدف قرار گرفت و کشته شد.

منبع:‌ روزنامه رسالت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس