کد خبر 498047
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳

یک مقام دولت مالزی بار دیگر بر احتمال وقوع حوادث تروریستی مرتبط با گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داد و گفت این حوادث ممکن است با هدف خوب نشان دادن تروریسم انجام شود.

به گزارش مشرق، 'نور اصلان محمد' معاون وزیر کشور مالزی، گفت: من فکر می کنم شرایطی مشابه پاریس می تواند در این منطقه رخ دهد، چون در این منطقه نیز بستر مساعدی برای انجام چنین عملیاتی که دستور خود را از گروه های تروریستی در سوریه می گیرند، وجود دارد.
پلیس مالزی ماه سپتامبر سال جاری میلادی طرح بمب گذاری در یکی از نقاط گردشگری این کشور را خنثی کرد و در موارد تازه تر نیز نیروهای امنیتی این کشور از برطرف شدن تهدیدات حمله به ایستگاه پلیس با هدف در اختیار گرفتن سلاح توسط گروئه های تروریستی خبر داد.
به نوشته روز جمعه تارنمای 'مالای میل آنلاین'، معاون وزیر کشور مالزی تصریح کرد که تروریست ها این قبیل حملات را با هدف خوب جلوه دادن خود انجام می دهند تا از این طریق بتوانند نیروهای بیشتری جذب کنند.
وی افزود: ما باید اطلاعات امنیتی خود را به ویژه در مورد مهاجرت به روز کنیم و مطمئن شویم افراد مشکوک به فعالیت های تروریستی وارد کشور نمی شوند.
نور اصلان محمد با این عنوان که تروریست هایی که در حال حاضر در منطقه فعالیت می کنند برای مدیریت فعالیت های بزرگ کاملا غیرشایسته و تروریست های فیلیپینی نیز تنها به دنبال باج خواهی هستند، گفت: اگر چند تروریست حرفه ای و آموزش دیده از سوریه به منطقه بازگردند و گروه های منطقه را آموزش دهند، این امر می تواند شرایط تروریستی در منطقه را تغییر دهد.
علاوه بر معاون وزیر کشور مالزی، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع این کشور نیز پیشتر عنوان کرده بود که تروریسم در جهان گسترش یافته و هیچ کشوری در مقابل آن مصون نیست.
تهدیدهای تروریستی منطقه جنوب شرقی آسیا محدود به کشور خاصی نیست و سنگاپور نیز همانند مالزی نسبت به وجود اینگونه تهدیدات هشدار داده از مردم خود خواسته برای حمله تروریستی در منطقه ای که داعش فعالیت دارد، خود را آماده کنند.
'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور هشدار داد که حملات مشابه آنچه در پاریس رخ داد در این کشور نیز رخ خواهد داد و مردم باید از نظر روانی خود را آماده کنند.
وی با اشاره به فعالیت گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، گفت: ما در وسط منطقه ای قرار گرفته ایم که داعش در آن فعالیت دارد.
کشورهای دیگر منطقه از جمله فیلیپین، اندونزی و تایلند نیز هر کدام نگرانی خاص خود را از اقدامات تروریستی دارند. در واقع، وجود گروه های افراطی در جنوب فیلیپین، چالش های نژادی با تایلند در جنوب این کشور و حضور دستکم 500 تروریست اندونزیایی در عراق و سوریه این منطقه را آبستن حوادث تروریستی کرده است.
نگرانی این کشورها را وقتی می توان جدی تر تصور کرد که بخش قابل توجهی از جمعیت آنها از گروه تروریستی داعش حمایت می کنند و یا اینکه به رغم رفتار وحشیانه این گروه تاکنون نتوانسته اند در مورد حمایت یا حمایت نکردن از آن تصمیم گیری کنند.
نتایج تازه ترین تحقیق منتشر شده از مرکز تحقیقات 'پیو' که در بین 10 کشور با جمیعت غالب مسلمان انجام شده است، نشان می دهد که گروه تروریستی داعش در بین شیعیان و مسیحیان لبنانی هیچ جایگاهی ندارد و 100 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با داعش مخالف هستند.
اگرچه در بین 10 کشور مورد مطالعه، 20 درصد در نیجریه از گروه داعش حمایت کرده اند.
در منطقه جنوب شرقی آسیا نیز از بیش از 18 میلیون مسلمان مالزی 67 درصد با داعش مخالف هستند، 12 درصد از آن حمایت کرده اند و رقم قابل توجه 21 درصدی نتوانسته اند در مخالفت یا موافقت خود با داعش تصمیم گیری کنند.
از جمعیت 30 میلیونی مالزی 61 درصد را مسلمانان، 19.8 درصد بودیسم، 9.2 درصد مسیحی و بقیه را سایر مذاهب و آیین ها تشکیل می دهند.
از دیگر نکات جالب توجه این تحقیق می تواند به حمایت شش درصدی بودیسم های مالزی از گروه تروریستی داعش اشاره کرد.
در اندونزی نیز 79 درصد با گروه تروریستی داعش مخالف هستند، چهار درصد از آن حمایت کرده و 17 درصد دیگر نیز تاکنون نتوانسته اند در مورد حمایت یا مخالفت با این گروه تروریستی تصمیم گیری کنند.
هدف نهایی حامیان گروه های تروریستی در جنوب شرق آسیا تشکیل خلافت به اصطلاح اسلامی 'نوسانترا' متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین عنوان شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس