کد خبر 495427
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه ۳.۸ میلیارد دلار هزینه سالانه درمان دیابت در ایران است، گفت: نزدیک به ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند که تا ۲ سال آینده آمار این بیماران به ۶ میلیون نفر خواهد رسید.

 به گزارش مشرق، علی اکبر سیاری در مراسم روز جهانی دیابت، گفت: 400 میلیون نفر در دنیا دیابت دارند که تا سال 2030 این رقم به 600 میلیون نفر افزایش می‌یابد و در این میان سالانه پنج میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت می‌کنند.

وی افزود: در ایران 4.5 میلیون نفر دیابت دارند که تا دو سال آینده به شش میلیون نفر افزایش می‌یابد و این در حالی است که  50 درصد از دیابت خود خبر ندارند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان داشت: دو عامل اصلی دیابت رفتار فردی و زمینه‌های خطر بیولوژیک است و رفتار فردی مثل عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب و عوامل بیولوژیک هم مثل ژنتیک افراد است.

سیاری ادامه داد: در کشورما 15 میلیون نفر کلسترول بالا دارند که ناشی از تغذیه نامناسب و عدم رعایت موارد مربوطه است. همچنین افراد باید روزی نیم ساعت پیاده روی کنند که متاسفانه خیلی‌ها این کار را نمی‌کنند.

وی افزود: بالای 50 درصد بیماران فشار خون، از بیماری خود خبر ندارند، همچنین 10 میلیون نفر در کشور فشارخون دارند که 4 میلیون نفر آنان ساکن روستاها هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در سال 93 شبکه بهداشت یک میلیون نفر از این افراد را شناسایی کرده که 400 هزار نفرشان ساکن روستاها هستند و 83 درصدشان تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس