کد خبر 495325
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

در آستانه لغو تحریم‌ها، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت با بهره‌برداری از مخازن جدید ۲۵۰ هزار بشکه‌ افزایش یافت.

به گزارش مشرق ، پس از بهره برداری از چهار مخزن جدید هر یک با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت خام در پایانه خارگ، ظرفیت ذخیره سازی طلای سیاه ایران در منطقه غرب کارون با افزایش همراه شد.

بر این اساس در آستانه لغو تحریم‌های بین‌المللی و برنامه افزایش یک میلیون بشکه ای تولید و صادرات نفت ایران در پساتحریم، یک مخزن جدید ذخیره سازی نفت خام در مدار بهره برداری قرار گرفت.

شرکت نفت و گاز اروندان با انتشار گزارشی، اعلام کرد: مخازن استراتژیک ٢٥٠ هزار بشکه‌ای منطقه نفتی دارخوین در غرب کارون به منظور ذخیره سازی نفت خام در مدار عملیاتی قرار گرفت.

از این رو پروژه احداث دو مخزن ذخیره‌سازی ۲۵۰ هزار  بشکه‌ای نفت خام با سقف شناور، با هدف تامین ظرفیتی به منظور ذخیره نفت تولیدی واحد بهره‌برداری میدان نفتی دارخوین، حفظ استمرار در تامین نفت پالایشگاه، تصویب و اجرای طرح احداث آن همزمان با طرح افزایش تولید این منطقه اجرایی و عملیاتی شد.

با بهره برداری از این مخازن جدید پیش بینی می شود به مدت سه روز در صورت توقف انتقال نفت خام به مبادی صادراتی و یا خوراک پالایشگاه‌ها، امکان ذخیره سازی نفت خام در منطقه عملیاتی دارخوین در غرب کارون فراهم شود.

علاوه بر این، از ویژگی‌های مهم این پروژه می‌توان به استمرار تولید از چاه ها و تاسیسات نفتی دارخوین در مواقع تعمیرات خطوط انتقال نفت خام، ذخیره نفت فرآورش شده در مخازن و ارسال آن در زمان تعمیرات تاسیسات واحد بهره‌برداری به منظور جلوگیری از قطع جریان نفت به پالایشگاه و جبران نوسانات تولید ناشی از توقفات ناخواسته چاه ها و یا ردیف های نفتی بهره‌برداری اشاره کرد.

از سوی دیگر با افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در مناطق مختلف عملیاتی صنعت نفت قطعا قدرت چانه‌زنی به منظور افزایش فروش و صادرات نفت خام ایران افزایش می یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس