کد خبر 493895
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که در صورت صدور مجوز حضور پلاتینی در انتخابات آینده ریاست فیفا از این رقابت کنار خواهد کشید.

به گزارش مشرق، جانی اینفانتینو دبیر کل اتحادیه فوتبال اروپا در مصاحبه‌اش اظهار داشت که در صورت صدور مجوز قانونی پلاتینی رئیس یوفا برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال به نشانه حمایت از او از این رقابت کنار خواهد کشید.

اینفانتینو در مصاحبه با روزنامه گازتا اسپورت ایتالیا اعلام کرد: در صورتی که پلاتینی در رقابت‌‌های انتخابات ریاست فیفا حاضر شود من به نفع او کنار می‌کشم.

وی افزود: پلاتینی رئیس من است و 9 سال است که با او همکاری می‌کنم. طبیعی است زیرا آمدن من در این رقابت در حمایت از وی بوده و اگر نه کاندیدا نمی‌شدم. اگر او بتواند کاندیدا شود من خودم را کنار می‌کشم ولی این را بگویم اکنون با تمام قدرت کاندیدای ریاست فیفا هستم.

اینفانتینو در حال حاضر دبیر کل یوفاست و از سال 2009 تا الان در این پست فعالیت می‌کند. او می‌تواند به چند زبان زنده دنیا حرف بزند و از سال 2000 تاکنون در اتحادیه فوتبال اروپا در حال فعالیت کردن است. قانون فیرپلی یکی از دستاوردهای مهم این چهره سرشناس فوتبالی در یوفا است.

پلاتینی به خاطر ماجرای 2 میلیون دلاری که بلاتر رئیس فیفا در سال 2011 به حساب او واریز کرده است به مدت 90 روز از هر گونه فعالیت محروم شد. پلاتینی کاندیدا شدنش را پیش از این اعلام کرده بود ولی کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال بیان کرد تا زمانی که محرومیتش تمام نشود پرونده کاندیدا شدن پلاتینی را به جریان نمی‌اندازد.

 7 کاندیدا تایید شده از سوی فیفا عبارتند از : علی بن حسین، ژروم چامپاین، میشل پلاتینی، جانی اینفانتینو، موسی حسن بیلیتی، سلمان بن ابراهیم آل خلیفه و تایکون توکیو. تنها کسی که نامزدیش مورد تایید قرار نگرفت، دیوید ناخید، بازیکن سابق تیم ملی ترینیداد و توباگو بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس