کد خبر 492166
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

پایگاه خبری "دیفنس نیوز" در گزارشی نوشت: با وجود آنکه گفته می شود عربستان با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند، هزینه های نظامی خود را افزایش داده است.

به گزارش مشرق به نقل از "دیفنس نیوز"، به سبب کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی و رسیدن آن به زیر 50 دلار در هر بشکه، بودجه عربستان به سرعت درحال کاهش است. اما با وجود این کاهش و چالش های مالی، نگرانی های داخلی و خارجی سبب شده است ریاض هزینه های نظامی خود را افزایش دهد.

"متیو هِجِز"، تحلیل گر مستقل نظامی در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام کرد: ناامنی داخلی نیز سبب شده است سعودی ها در تلاش برای افزایش هزینه های نظامی خود بر آیند زیرا می خواهند بر مشکلات داخلی و افراط گرایی خشونت آمیز غلبه کنند.

او همچنین گفت: "محمد بن نایف"، ولیعهد عربستان، در تلاش برای حل این موضوع است و بزرگترین هم پیمانان عربستان سعودی به او اعتماد دارند. او در عین حال، در کشمکش قدرت با ملک سلمان پادشاه و محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان حضور دارد. این موضوعات سبب شده است شرایط دشوارتر شود و نوعی بی ثباتی در عربستان به وجود آید.

تحلیل گران پیش بینی می کنند کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی سبب می شود عربستان سعودی با بزرگترین کسری بودجه خود طی چند دهه مواجه شود.

"سایمون ویلیامز"، اقتصاددان ارشد در امور اروپای مرکزی و شرقی و همچنین خاورمیانه و شمال آفریقا، در "اچ اس بی سی" اعلام کرد: کاهش درآمد به اندازه ای شدید است که غیر واقع گرایانه است اگر انتظار داشته باشیم کاهش هزینه ها تأثیر واقعی بر کسری بودجه درکوتاه مدت دارد.

"تئودور کاراسیک"، مشاور اسد در موسسه "گالف استیت انالیتیکس"، اعلام کرد: عربستان در تلاش برای تقویت دامنه حملات خود و همچنین تدابیر امنیتی است که سبب می شود این کشور فشارهای اقتصادی فراوانی را متحمل شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس