کد خبر 662765
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

کره جنوبی اعلام کرده است که بودجه نظامی این کشور در سال آینده میلادی در مقایسه با امسال نزدیک به چهاردرصد افزایش خواهد یافت.

 به گزارش مشرق، به نقل از اعلام وزارت دفاع کره جنوبی ، میزان بودجه تعیین شده دفاعی کشور برای سال آینده معادل 34 میلیارد دلار خواهد بود که یکی از علت های این افزایش مقابله با تهدیدهای فزاینده کره شمالی است.

در همین حال پارلمان این افزایش بودجه را تصویب کرده و وزارت دفاع در بیانیه ای آورده است که تحولات زیادی در منطقه رخ داده و مخاطرات امنیتی برای کره جنوبی بیشتر شده است و لازم بود بودجه برای سال 2017 میلادی افزایش یابد.

بخشی از بودجه اضافی نظامی کشور برای افزایش توانایی های رزمی ارتش و بخش دیگری نیز برای خریدهای تسلیحاتی و همچنین توسعه سامانه دفاعی موشکی زنجیره ای برای مقابله با کره شمالی در سراسر کشور است.

پارک گیون هی رییس جمهور کره جنوبی اعلام کرده است که کشورش برای مقابله با کره شمالی باید بودجه نظامی بیشتری تخصیص دهد.

بسیاری از مسوولان کره جنوبی رییس جمهور را تحت فشار قرار داده اند که برای مقابله با تسلیحات موشکی بالستیک و کلاهک های هسته ای کره شمالی باید اقداماتی جدی اتخاذ کند.

حالا خانم پارک اعلام کرده است که یکی از راهکارها افزایش بودجه نظامی است تا در کنار آن بتوان سامانه های موشکی داخلی را توسعه داد و تسلیحات تازه خریداری کرد.

این کشور همچنین قبل از این خواستار آن شده بود که آمریکا تسلیحات اتمی خود را در کره جنوبی مستقر کند اما بسیاری در کره جنوبی بر این باورند که چنین کاری صورت نخواهد گرفت و در غیر این صورت تنش ها بسیار شدیدتر خواهد شد.

پارک قبل از این در جلسه رسیدگی به بودجه در پارلمان و در میان نمایندگان این کشور گفت که کره شمالی در حال توسعه تسلیحات هسته ای است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که کره شمالی از سال 2011 میلادی که قدرت در اختیار کیم جونگ اون رهبر جوان این کشور قرار گرفت سه آزمایش اتمی انجام داده که دو مورد آن در سال جاری میلادی بوده است.

کره جنوبی در حال توسعه چند سامانه موشکی زمینی و هوایی است که به زنجیره مرگبار شهرت پیدا کرده و دستکم چندین نقطه مهم از کشور را زیر پوشش قرار می دهد.

این کشور همچنین در حال همکاری با آمریکا برای آرایش سامانه موشکی پیشرفته تاد در کره جنوبی است که احتمالا در سال آینده میلادی استقرار خواهد یافت.

احتمال می رود که در کره جنوبی دستکم تا سال 2020 میلادی سه سامانه مهم موشکی داخلی در اطراف کشور مستقر شود.

کره شمالی در ماه سپتامبر یک آزمایش هسته ای قوی انجام داد و بار دیگر خود را یک قدرت هسته ای خواند ، اما آمریکا و کره جنوبی تاکنون حاضر به رسمیت شناختن آن نشده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس