کد خبر 492045
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کار مقدماتی ۲۵ هزار روستا در سراسر کشور برای اتصال به اینترنت در دولت یازدهم انجام شده است.

 به گزارش مشرق، محمود واعظی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت قبل برای اینترنت روستاها اقدامی صورت نگرفته است.
 
وی افزود: در دولت یازدهم تاکنون ۸ هزار روستا در سراسر ایران به اینترنت متصل شده اند و کار مقدماتی اتصال ۲۵ هزار روستای دیگر نیز برنامه‌ریزی شده و در دست اقدام است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نگاه دولت به استان های کمتر توسعه یافته ویژه است و در نظر داریم سرعت خدمات‌رسانی به این مناطق را شتاب بخشیم.
 
واعظی در خصوص دوران پساتحریم ادامه داد: تحول جدی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوران پساتحریم به‌وجود خواهد آمد.
 
وی با بیان اینکه در دوران تحریم خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات منحصر به چند شرکت شده بود، تصریح کرد: در دوران پساتحریم این فرصت برای شرکت های بیشتری فراهم می شود و رقابت حاصل از آن موجب بالا بردن کیفیت خدمات‌دهی خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات بیان کرد: در دوران پساتحریم ما این فرصت را داریم تا بهترین تکنولوژی‌ها را انتخاب کرده و با بهترین مراکز تحقیقاتی کار پژوهشی انجام دهیم.
 
واعظی همچنین از افزایش تعداد شرکت ها در مناقصات در دوران پساتحریم خبر داد و افزود: این مسئله باعث می شود که شرکت های با کیفیت بالا و قیمت پایین بیشتر در مناقصات حضور یابند.
 
وی یادآور شد: با توجه به اینکه ما قصد داریم ماهواره ملی را در بـُعد مخابرات، اینترنت و همچنین سنجش از راه دور داشته باشیم، در دوران پساتحریم این فرصت به وجود می آید که این طراحی‌ها را انجام دهیم.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: در دوران تحریم قدرت رقابت تکنولوژی های مختلف برای حضور در ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس