رژیم صهیونیستی با کسب 117 رای مثبت توانست به عضویت کمیته «بهره برداری مسالمت آمیز از فضای خارجی» وابسته به سازمان ملل درآید. بیانیه منتشر شده از سوی تل آویو تاکید می کند که این روز، روز بزرگی برای اسرائیل است، چون تلاش های دیپلماتیک آن را با موفقیت همراه کرد.

روز بزرگ دیپلماتیک رژیم صهیونیستی رقم خورد
گروه بین‌الملل مشرق - عضویت رژیم صهیونیستی در کمیته «بهره برداری مسالمت آمیز از فضای خارجی» وابسته به سازمان ملل، افکار عمومی جهان اسلام و عرب را مبهوت کرد، این بهت و حیرت نه به جهت عضویت این رژیم در این کمیته است، بلکه به دلیل حمایت هریک از کشورهای عربی و اسلامی مصر و امارات از رژیم صهیونیستی و دادن رای مثبت جهت عضویت در این کمیته بین المللی است.

رژیم صهیونیستی با کسب 117 رای مثبت توانست به عضویت این کمیته درآید و از جمله کشورهای عربی و اسلامی رای داده به اسرائیل، مصر و امارات بودند که با اعتراض های بسیاری به ویژه در میان مردم مصر مواجه شد.

رژیم صهیونیستی تنها به دلیل عضویت در این کمیته خرسند نبود، بلکه آنچه موجبات خرسندی صهیونیست ها را فراهم آورده بود، افزایش زمینه های عادی سازی روابط با کشورهای عربی بود.

به همین دلیل دیپلمات های رژیم صهیونیستی از این رخ داد به عنوان حادثه ای بزرگ در عرصه دیپلماسی این رژیم یاد کردند که با موفقیت همراه بود و بیانیه منتشر شده از سوی تل آویو تاکید می کند که این روز، روز بزرگی برای اسرائیل است، چون تلاش های دیپلماتیک آن را با موفقیت همراه کرد.

در این بین نماینده سوریه در سازمان ملل تلاش بسیاری کرد تا مانع عضویت رژیم صهیونیستی در این کمیته شود، اما این تلاش ها راه به جایی نبرد.

دادن رای به اعضای این کمیته به صورت گروهی انجام شد و مقرر شد، کشورهای کاندیدا در یک گروه قرار گیرند که شامل امارات، قطر، عمان، السالوادور، سریلانکا و رژیم صهیونیستی بودند.
این موضوع با اعتراض بسیاری در سازمان ملل مواجه شد، اما راه مفری برای کشورهایی مانند امارات گذاشت تا با ادعای اینکه به خود رای می دهد، رای مثبتش رژیم صهیونیستی را نیز در برگیرد.

دیگر کشور عربی مصر بود که نماینده آن تلاش کرد، رای مثبت کشورش را اینگونه توجیه کند که مد نظر مصر سه کشور عربی بودند، به اعتقاد بسیاری دلیلی مضحک بود، به ویژه اگر توجه داشته باشیم که اگر این گروه آرای لازم برای عضویت در کمیته بهره برداری مسالمت آمیز از فضای خارجی را به دست نمی آوردند، امکان و توان مشارکت در گروه های دیگری که برای تصویب تشکیل می شد، را می یافتند.

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان اقدام مصر و امارات در دادن رای مثبت به عضویت رژیم صهیونیستی در یکی از مهمترین سازمان های وابسته به بین المللی را اقدامی عمد، از پیش برنامه ریزی شده و توهین آمیز به مردم کشورهای خود و ملل جهان اسلام و عرب و اقدامی جهت جلب رضایت رژیم صهیونیستی دانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مصطفی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    0 0
    خاک بر سر بی غیرت تان کنند .اطلاٌ حیف خاک
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    مرگ بر حرام زاده ترین رژیم فاسد دنیا. یعنی مرگ بر اسرائیل.تا خون در رگ ما ایرانی هاست با هاتون میجنگیم‌و ازتون نفرت داریم.رژیم کودک کش شیطان پرست عصر حجری ته جهنمی. ننگ بر شما اسرایلی ها
  • علي ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    اين راي اعراب، باعث رسوايي و برملا شدن نفاق حاكمان كشورهاي عربي است كه اعتبارشون رو نزد مردم خودشون هم از دست ميدن. به نظر من بنا بر فرموده معصومين كه دشمني منافقين سختتر از كفار و مشركين است، همين كه عملكرد جمهوري اسلامي ايران باعث شده اينها نتوانند به نفاقشون در برابر اسرائيل در برابر افكار عمومي دنيا ادامه بدن، بزرگترين پيروزي براي ما و اسلام عزيز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس