کد خبر 489580
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 31 اکتبر- 9 آبان- روز جهانی شهرها، خواستار طراحی خوب برای شهرها و سکونتگاه های انسانی شد.

به گزارش مشرق،در پیام بان کی مون که امروز(یکشنبه) انتشار یافته، آمده است:

 طراحی برای با هم زیستن ' به عنوان موضوع امسال مراسم گرامیداشت ' روز جهانی شهرها برنقش کلیدی طراحی شهری درایجاد محیط ها شهری پایدار، شکوفا و منسجم اجتماعی تاکید دارد.

بان کی مون می افزاید: طراحی خوب می تواند به کنترل تغییر اقلیم کمک کرده و اثرات ناشی از بلایای طبیعی را کاهش دهد و طراحی خوب می تواند ایمنی ، پاکی، برابری ویکپارچکی بیشتر را برای شهرهایمان میسر سازد.

دبیرکل سازمان ملل متحد، بااشاره به طراحی خوب دسترسی برابر به خدمات ، مشاغل و فرصت ها را تشویق می کند، تصریح کرد: طراحی خوب خشنودی و رضایت شهروندان را به بار می آورد.

وی گفت: چالش های شهرنشینی سریع و به طور مشخص در دستور کار 2030 در زمینه توسعه پایدار برجسته تر شده است و این دستورکار به تازگی تصویب شده آرمان یازدهم از آرمان های توسعه پایدار در برگیرنده تعهد به این امر است.' فراگیر، امن، تاب آور و پایدار ساختن شهرها و سکونتگاه ها' به عنوان بخشی از دستور کاری منسجم، شهرها و سکونتگاه های انسانی نقش مهمی برای آرمان های 17 گانه ایفا می کنند.

بان کی مون در این فراخوان می افزاید: کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینه مسکن و توسعه شهری پایدار (هبیتات3) که دراکتبر سال 2016 میلادی در شهر کیتو در اکوادور برگزار خواهد شد، فرصتی است برای بحث در مورد یک دستور کار جدید شهری دستور کاری که بتواند توان و نیروهای نهفته شهرنشینی را به کار گرفته و آن ها را برای دستیابی به سعادت همگانی بسیج کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: شهرها و سکونتگاه های انسانی مکان های هستند که با یکدیگر در آن زندگی می کنیم و آرمان ها را می سازیم، آباد کنیم و در آن ها رویاهایمان را شکل می دهیم. بیایید تا با طراحی خوب، شهرها و سکونتگاه های انسانی را برای همگان پایدار، فراگیری و شکوفا سازیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس