کد خبر 486003
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد که اگرچه اوباما و نتانیاهو به هم اعتمادی ندارند، اما روابط واشنگتن و تل‌آویو بهبود خواهد یافت.

به گزارش مشرق، مشاور رئیس‌جمهور  آمریکا در دور اول ریاست جمهوری وی تاکید کرد که اوباما به فکر امنیت اسرائیل بوده و آنرا تقویت کرده است.

«دنیس راس» در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» توضیحاتی درباره کتاب تازه‌اش که درباره روابط واشنگتن و تل‌آویو است،‌ ارائه کرد.

مشاور رئیس‌جمهور  آمریکا در دور اول رئیس‌جمهور کنونی گفت باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو به هم اعتماد ندارند  اما با این وجود،‌به دلیل روابط «خاص آمریکا و اسرائیل»، اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو برطرف خواهد شد و روابط آنها بهبود خواهد یافت.

به گفته راس در سابقه روابط واشنگتن و تل‌آویو، بیشترین بی اعتمادی بین مقامات دو طرف بین جورج بوش پدر با «اسحاق شامیر» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی بود چرا که اعتقاد داشت شامیر در موضوع شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی او را فریب داد.

از نظر مشاور سابق اوباما،‌ تنشها و اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو به خاطر مذاکرات هسته‌ای ایران به اندازه‌ای که در زمان جورج بوش پدر افزایش یافته بود، نبود.

راس با بیان اینکه هیچ گزینه دیگری به جز «موفقیت در روابط خاص آمریکا و اسرائیل وجود ندارد»، در پاسخ به سوال خبرنگار صهیونیست درباره اینکه «آیا یک رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر می‌تواند روابط را از بین ببرد؟» گفت: «قطعا نه. در نهایت روابط بهبود می‌یابد».

مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه باراک اوباما در طول دوران ریاست جمهوری خود امنیت رژیم صهیونیستی را مدنظر داشته و آن را تقویت کرده و به دنبال صدمه زدن به امنیت تل‌آویو نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سگ زرد برادر شغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس